۰
plusresetminus
هنگامی که یک نهاد تصمیم می گیرد اولویت ها را جابجا کند؛

چرا «اتاق عملیات روانی دولت» تصمیم گرفت مداحی میثم مطیعی را به مهمترین چالش سیاسی روز تبدیل کند؟

تاریخ انتشارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۱
حضور پرشمار امنیتی‌های سابق که اینک به دولت تدبیر و امید پیوسته‌اند، از روز نخست روی کار آمدن حسن روحانی به سمت ریاست جمهوری سبب شد دولت یازدهم هیچگاه نزد افکار عمومی و رسانه‌ها مورد نقد جدی و تخصصی قرار نگیرد...
میثم مطیعی
میثم مطیعی
حافظ نیوز/ سرویس سیاسی میثم مطیعی و مداحی جنجالی‌اش پیش از اقامه نماز عید سعید فطر، پس از گذشت چند روز همچنان داغ‌ترین مبحث سیاسی و حتی اجتماعی در فضای مجازی و رسانه‌هاست و متاسفانه باز هم به محلی برای صف‌بندی توده‌های مخالف و موافق مردم با یک پدیده را ایجاد کرد.
اما به راستی چرا سال گذشته که میثم مطیعی با آنکه اشعار جنجال‌برانگیزتری نیز سروده بود (همچنان‌که در کلیپ نیز مشاهده می‌شود) سوژه رسانه‌ها و اعتراضات شدید دولتمردان و حامیانشان نبود؟
کلیپ
پاسخ به این پرسش را باید در طراحی اتاق عملیات روانی دولت جستجو کرد. حضور همزمان و پرتعداد افرادی که بی‌شک از خبره‌ترین متخصصان امور امنیتی و جنگ روانی در کشور هستند در اتاق فکر دولت، به حسن روحانی و حامیانش این امکان را داده است تا در بزنگاه‌های مهم، برخی مسائل را اصطلاحا داغ کنند و توجه افکار عمومی را به سمت آن متمرکز کنند تا از این طریق، منتقدان دولت نتوانند مطالبات اساسی و بنیادین خود را مطرح کنند و در واقع، همواره در حالت پدافند و پاسخگو به موج ایجاد شده توسط اتاق عملیات روانی دولت قرار داشته باشند.
در واقع، حضور پرشمار امنیتی‌های سابق که اینک به دولت تدبیر و امید پیوسته‌اند، از روز نخست روی کار آمدن حسن روحانی به سمت ریاست جمهوری سبب شد دولت یازدهم هیچگاه نزد افکار عمومی و رسانه‌ها مورد نقد جدی و تخصصی قرار نگیرد و همواره نقدهای فانتزی و دم‌دستی بیشتر مطرح شده و به چشم بیایند.
این روزها بسیاری از مراجع تقلید در اقدامی کم‌سابقه همسو با رهبر انقلاب به انتقاد از دولت بابت اجرای سند ۲۰۳۰ یونسکو روی آورده‌اند؛ از سوی دیگر بحران بانکی و اقتصادی در کشور، آتش زیرخاکستری است که هر روز خیل عظیمی از مردم را جلوی بانک‌ها می‌کشاند و حقیقتا فرجام این بنای در آستانه تخریبِ ناگهانی نیز مشخص نیست؛ علاوه بر این تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران که صراحتا ناقض روح و جسم برجام است نیز از دیگر انتقادات بنیادین و اساسی به دولت است اما همه این‌ها موضوع روز جامعه و رسانه‌ها نیست.
چرا؟ چون در این بزنگاه مهم و حساس، اتاق عملیات روانی دولت تصمیم گرفته است برای سرپوش گذاشتن بر خیل این بحران‌ها، چند خط مداحی میثم مطیعی را به موضوع روز و اولویت اصلی افکار عمومی و رسانه‌ها تبدیل کند! و با ایجاد هشتگ‌ها و به خدمت گرفتن ربات‌ها در شبکه‌های اجتماعی و بهره گیری حداکثری از توان رسانه‌ای و چهره های سیاسی و فرهنگی همسو با خود، چنان جوی ایجاد می‌کند که حتی منتقدان دولت نیز لاجرم در همین زمین، وارد بازی سیاسی دولت محترم می‌شوند و در یک چشم بهم زدن، می‌بینی از انتقادات شدیداللحن مراجع تقلید گرفته تا موضوع تحریم‌های جدید و بحران بانکی، همگی فراموش می‌شود و به محاق می‌رود!
کد مطلب : ۱۷۱۵۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما