۰
plusresetminus

پوتین تحریمهای متقابل علیه غرب را تا 2018 تمدید کرد

تاریخ انتشارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۷
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، فرمان تمدید اعمال تحریم‌های مقابله به مثل علیه برخی از کشورهای غربی را تا سی و یکم دسامبر سال 2018 میلادی امضاء کرد.
پوتین تحریمهای متقابل علیه غرب را تا 2018 تمدید کرد
به گزارش "حافظ نیوز"،به نقل از وب سایت آژانس اطلاعات حقوقی روسیه، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، فرمان تمدید اعمال تحریم‌های مقابله به مثل علیه برخی از کشورهای غربی را تا سی و یکم دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی امضاء کرد.
بیست و هشتم ماه گذشته میلادی، اتحادیه اروپا تحریم‌های غرب علیه روسیه را بار دیگر تمدید کرد که شامل محدویت‌های اقتصادی در برخی از حوزه‌های خاص با روسیه تا سی و یکم ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی است.
این تحریم‌های اقتصادی در بخش‌های مالی، انرژی، دفاعی و یکسری کالاهای خاص می‌شود که البته پیش از این در جولای سال ۲۰۱۴ میلادی برای اولین بار اعمال شده بودند.
همچنین روسیه در آگوست سال ۲۰۱۴ میلادی در پاسخ به تحریم‌های غرب، ممنوعیت واردات کالاهای کشاورزی از اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا و شمار دیگری از کشورهای غربی به داخل خاک روسیه را به مدت یکسال وضع کرده بود و در اواخر ماه ژوئن سال ۲۰۱۵ میلادی این ممنوعیت را تا پنجم آگوست سال ۲۰۱۶ میلادی تمدید کرد و به دنبال تمدید مجدد تحریم‌های غرب علیه روسیه در اواخر ماه گذشته میلادی، ممنوعیت واردات گوشت، ماهی، لبنیات، میوه و سبزیجات تا سی و یکم دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی بار دیگر به خاک روسیه تمدید شد.
«ولادیمیر پوتین» در این باره گفت: تحریم‌های غرب مانند یک شمشیر دولبه است که کشورهای غربی بیشتر از روسیه ضرر می‌کنند.
بر پایه این گزارش، «دیمیتری مدودف»، نخست وزیر روسیه گفت: روسیه در مقابل تمدید تحریم های غرب با طولانی کردن اقدامات تلافی جویانه خود مبارزه می‌کند و این دست از اقدامات اتحادیه اروپا مخرب و روسیه به آنها جواب کافی و به موقع می‌دهد.
کد مطلب : ۱۷۱۶۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما