تغییر سیاسی در یک نهاد تخصصی؟

بیاییم با سلامت مردم بازی نکنیم!

15 تير 1396 ساعت 10:51

چرا هنگامی که وزیر بهداشت، از عملکرد قائم مقام خود در فارس به لحاظ مدیریتی دفاع می کند باید فشارهای سیاسی از سوی برخی مسئولان و نمایندگان مجلس به سمت وزیر سرازیر بهداشت شود تا تنها به دلایل سیاسی، مدیر موفق خود در فارس را تغییر دهد؟


به گزارش "حافظ نیوز"،با روی کار آمدن هر دولتی که با رای مردم انتخاب و با تنفیذ رهبر انقلاب مشروعیت یافته باشد، یک اصل بدیهی حق مسلم آن دولت در بکارگیری مدیران مد نظر خود در مناصب سیاسی و مدیریتی کلان است.
طبیعتا هیچ کس به دولت تدبیر و امید خرده نمی گیرد که چرا اصلاح طلبان را به مقام وزارت می رساند و یا چرا با رئیس دولت اصلاحات روابط پنهان و آشکار فراوان دارد.
همچنین کسی از حسن روحانی انتظار ندارد تا در کابینه خود و یا در حلقه اطرافیانش، از اصولگرایان استفاده کند.
اما این به رنگ بنفش درآمدن صدر تا ذیل دولت آن هم در همه شئون تخصصی و غیر تخصصی نه امری عقلانی است و نه از سوی افکار عمومی با اقبال مواجه می شود؛ چرا که برخی سِمَت ها و مسئولیت ها در دولت اساسا سیاسی نیستند و صرفا باید از دریچه تخصص به آنها نگاه کرد.
در چنین مناصبی، این مهم نیست که اکتشاف کنیم تا بفهمیم مدیر مربوطه در عمق افکار خویش دارای چه سلیقه سیاسی است! بلکه همین قدر که در کارش از تخصص و تعهد لازم برخوردار باشد و سیستم به کارامدی وی گواهی بدهد، عقل سلیم حکم می کند وی به کارش ادامه دهد.
یکی از این مناصب، سمت ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز است که در زیرمجموعه خود، بخش عظیم و گسترده بهداشت و درمان و همچنین آموزش پزشکی را در سراسر استان فارس بر عهده دارد. چرا هنگامی که وزیر بهداشت، از عملکرد قائم مقام خود در فارس به لحاظ مدیریتی دفاع می کند و آن را قابل توجه ارزیابی می کند، باید فشارهای سیاسی از سوی برخی مسئولان و نمایندگان مجلس به سمت وزیر سرازیر بهداشت شود تا تنها به دلایل سیاسی، مدیر موفق خود در فارس را تغییر دهد؟ به نظر می رسد تلاشهای صورت گرفته برای تغییر مدیران تخصصی به دلایل سیاسی آن هم در حوزه ای چون بهداشت و درمان، بیش از هرچیز به بهداشت عمومی و سلامت جامعه آسیب خواهد زد.


کد مطلب: 17216

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/17216/بیاییم-سلامت-مردم-بازی-نکنیم

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir