۰
plusresetminus

آغاز کنکور ۹۶ از صبح امروز/ نتایج اولیه نیمه مرداد اعلام می‌شود

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۸
آزمون سراسری سال ۹۶ از صبح امروز با رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و انسانی آغاز شد و طبق رئیس سازمان سنجش نتایج اولیه نیمه دوم مرداد اعلام می‌شود.
آغاز کنکور ۹۶ از صبح امروز/ نتایج اولیه نیمه مرداد اعلام می‌شود
به گزارش "حافظ نیوز"،  آزمون سراسری سال 96 از صبح امروز آغاز شد و تا بعدازظهر فردا (جمعه 16 تیرماه 96) ادامه خواهد داشت. صبح امروز داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی به رقابت پرداختند و در بعدازظهر امروز داوطلبان گروه آزمایشی هنر به رقابت خواهند پرداخت.
فرصت دریافت کارت آزمون سراسری نیز تمدید شده است و براین اساس داوطلبان گروه علوم تجربی تا ساعت 24 امشب (پنجشنبه) و داوطلبان گروه‌های آزمایشی زبان‌های خارجی تا ساعت 11 فردا (جمعه) برای دریافت کارت خود فرصت دارند.
ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش نیز در بازدید از یکی از حوزه‌های کنکور با بیان اینکه آزمون سراسری سال 96 در 372 شهرستان و 23 کشور خارجی برگزار می‌شود، گفت: امسال بیش از 930 هزار داوطلب در کنکور سراسری شرکت کرده‌اند و تاکنون 740 هزار ظرفیت به ما رسیده است. البته ظرفیت دقیق در هنگام انتخاب رشته اعلام می‌شود.
وی افزود: نتایج اولیه آزمون سراسری سال 96 نیمه دوم مردادماه اعلام می‌شود و داوطلبان مجاز می‌توانند انتخاب رشته کنند که نتایج نهایی نیز نیمه دوم شهریور اعلام خواهد شد.
رئیس سازمان سنجش با اشاره به اینکه محتوای سؤالات از سال‌های گذشته آسان‌تر است، مطرح کرد: با پایین بودن نمرات داوطلبان در سال‌های گذشته به‌ویژه در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، متوجه شدیم که علت آن سخت بودن سؤالات است.
خدایی افزود: سوابق تحصیلی در کنکور امسال سهم 30درصدی البته به‌صورت مثبت دارند که 25 درصد آن مربوط به نمرات سال سوم دبیرستان و 5 درصد مربوط به نمرات دوره پیش‌دانشگاهی است.
وی با اشاره به کلاهبرداری‌های احتمالی از داوطلبان مطرح کرد: پلیس فتا و وزارت اطلاعات در این رابطه به ما کمک می‌کنند چرا که برخی کلاهبرداران ادعا می‌کنند که سؤالات کنکور را دارند و براین اساس اقدام به اخاذی از داوطلبان می‌کنند اما داوطلبان باید بدانند که سؤالات تنها زمانی که از سازمان سنجش خارج می‌شود به دست آنها رسیده و تنها توسط داوطلب رؤیت می‌شود.
وی همچنین در رابطه با کدرشته محل‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد گفت: در کمیسیون آموزش مجلس مقرر شد که سه محور برای بررسی رشته‌ها در نظر گرفته شود و جلسه آخر نیز شب گذشته برگزار شد و مقرر شد تا کدرشته‌‌محل‌ها امروز نهایی و تا شنبه اعلام شود. همچنین با توجه به بازگردانده شدن برخی کدرشته‌محل‌های دانشگاه آزاد مهلتی برای ویرایش فرم انتخاب رشته در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.
کد مطلب : ۱۷۲۲۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما