۰
plusresetminus
به بهانه تذکرات و هشدارهای نماینده ولی فقیه در فارس و عکس العمل مسئولان استانی ؛

انگار نه انگار!

تاریخ انتشارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۳
گویا آیت الله ایمانی وظیفه اش هشدار دادن و تبیین معضلات است و وظیفه برخی مسئولان هم نشنیدن و عمل نکردن!
آیت الله ایمانی
آیت الله ایمانی
حافظ نیوز/ سرویس سیاسی نماینده ولی فقیه و امام جمعه بالاترین مقام حاکمیتی در هر استان به شمار می رود که طبیعتا با توجه به جایگاه، شانیت و همچنین حضور در جایگاه امام جمعه، انتظار می رود حرف و سخنش برای مدیران اجرایی و مسئولان استانی فصل الخطاب باشد.
در فارس نیز نماینده ولی فقیه در استان از دیرباز از جایگاه ویژه ای در بین مردم برخوردار بوده و همواره در راستای تحکیم وحدت و پیشبرد اهداف و مصالح عمومی استان تلاش کرده است.
با این حال، چند وقتی است که رصد مواضع و فعالیت های مدیران اجرایی فارس نشان می دهد نسبت به راهکارها و هشدارهای نماینده ولی فقیه در استان نوعی بی تفاوتی رخ داده است و انگار نه انگار که نماینده رهبر انقلاب در استان، دارد مسئولان اجرایی فارس را در خصوص معضلات اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی شهر شیراز و استان فارس نهیب می زند!
گویا آیت الله ایمانی وظیفه اش هشدار دادن و تبیین معضلات است و وظیفه برخی مسئولان هم نشنیدن و عمل نکردن!
در همین راستا امام جمعه شیراز چندی پیش در نشست پیگیری و بررسی مشکلات شهر شیراز در جمع مسئولان گفته بود: بحران های فرهنگی و اجتماعی شهر شیراز بیخ گوش ماست و باید آن را دنبال کنیم.
امام‌جمعه شیراز ادامه داد: با یکی از مدیران ارشد استان خیلی گفت وگو داشتیم، امّا نه راه حل ما را قبول دارند، نه خودشان راه‌حل دارند و نه مردم را به‌حساب می‌آوردند!
وی در ادامه خطاب به مدیران حاضر در این جلسه خاطرنشان کرد: من از برخورد اداری مسئولین ادارات مأیوس شدم، چون همه بر اساس اینکه ما این کارها را کردیم، طلبکار مردم هستید و هیچ بدهی هم ندارید و گویا این مردم هستند که بدهکار شما هستند!
این اما پایان کار نبود؛ چندی بعد در حالی که تصور می شد در میان مسئولان بر اثر تذکرها و هشدارهای کم سابقه امام جمعه شیراز جنب و جوشی رخ داده باشد، سکوت و بی تفاوتی مسئولان اجرایی بار دیگر آیت الله ایمانی را به واکنش واداشت.
تا جایی که نماینده ولی فقیه در استان فارس طی چند روز گذشته در جلسه مسئولان قضائی استان گفت: مسئولین یک روز میز و صندلی را رها کنند و به روستاها بروند و مشکلات مردم را ببینند. وی تصریح کرد: گروه های تکفیری از همین مردم نیرو می گیرند از کسانیکه در این فقر زندگی می کنند و فکر و مغز آنها را شستشو می دهند. امام جمعه شیراز افزود: انگیزه ای در مدیران ندیدم که آنها را ناراحت کند و به فکر رفع مشکلات مردم باشند!
حتی چنین تذکرات شدیداللحنی نیز مسئولان استان را به واکنش وانداشت تا جایی که نماینده ولی فقیه، در روز دوشنبه هفته جاری در مراسم گرامیداشت دهه کرامت در شاهچراغ(ع) باز هم لب به انتقاد از مسئولان استان گشود و گفت: سهولت دسترسی زائران به حرم برای ما یک رویاست و در این شهر معتادان و قمه‌کشان در امان‌اند و خشت‌های فرسوده و مرده دارای ارزش هستند اما زائران حریم اهل بیت ارزشی ندارند!
این سخنان نشان می دهد نماینده ولی فقیه در استان فارس که باید سخنش فصل الخطاب برای دیگر مسئولان استان باشد، خود را در غربت و تنهایی احساس می کند و افکار عمومی، مردم و رسانه ها نیز طی ماه های اخیر دریافته اند که علیرغم نقدهای صریح، هشدارهای موثر و اشراف مطلوب امام جمعه شیراز بر معضلات فرهنگی و اجتماعی شهر، اما در عمل هیچ اتفاقی نمی افتد و هیچ مسئولی خود را ملزم به پیگیری مشکلات و ارائه گزارش به مردم نمی داند.
امید است مسئولان اجرایی استان فارس در دولت دوازدهم، از میان اشخاصی برگزیده شوند که نسبت به معضلات و مشکلات استان دغدغه بیشتری داشته باشند!
 
 
 
کد مطلب : ۱۷۲۳۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما