حجت الاسلام طاهری دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز:

برخی مسئولان در شیراز برای مدارس دینی ایجاد محدودیت می‌کنند و به دنبال اجرا کردن سند ۲۰۳۰ به صورت چراغ خاموش هستند/ شهرداری شیراز جای سیاست‌بازی و پر کردن کیسه های از قبل دوخته شده نیست/ شورای پنجم اسیر باندهای قدرت و ثروت نشود

23 تير 1396 ساعت 18:19

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز گفت: گزارش‌هایی که از مدارس در خصوص مسائل فرهنگی می‌رسد، نگران‌کننده است.


به گزارش "حافظ نیوز" حجت‌الاسلام سید محی‌الدین طاهری شامگاه پنج‌شنبه در نشست جامعه روحانیت شیراز طی سخنانی در ابتدا با اشاره به مشکلات فرهنگی کشور اظهار داشت: امروزه معضلات و آسیب‌های فرهنگی در سطح جامعه، به حد خطرناکی رسیده و موارد سوء و ناهنجاری‌های فرهنگی که در نهادها به‌ویژه نهاد آموزش پرورش گزارش‌شده یک زنگ خطر جدی محسوب می‌شود و اگر گزارش‌هایی که از برخی مدارس شیراز به دست ما رسیده صحت داشته باشد، مخاطرات جدی نسل‌های آینده را تهدید می‌کند.
وی تصریح کرد: در نهادی مثل آموزش‌وپرورش، نباید اجازه داد مواردی پی‌ریزی شود که با شرع مقدس و اصول و آموزه‌های اسلامی منافات و تضاد دارد و برخی‌ها جاده‌صاف‌کن برنامه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در نظام جمهوری اسلامی شوند.
دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز در ادامه با اشاره به اعمال برخی محدودیت‌ها از سوی آموزش‌وپرورش برای فعالیت مدارس دینی گفت: نباید به برخی مسئولان اجازه داد «مدارس امین» تحت اشراف حوزه‌های علمیه را که مورد وثوق مردم و نظام اسلامی هستند به بهانه‌های واهی تعطیل کنند و یا با اعمال محدودیت‌های متعدد از کارایی مطلوب بیندازند.
 وی افزود: نباید اجازه داد برخی با چراغ خاموش و بی‌سروصدا اهداف غیر اسلامی موجود در سند 2030 را پیگیری و اجرا کنند و در این رابطه، از جامعه روحانیت شیراز انتظار می‌رود تا در منابر و مساجد نسبت به این سند خیانت‌بار آگاه‌سازی لازم را برای مردم انجام دهند.
طاهری در ادامه با اشاره به نفوذ فرهنگی دشمن نیز تصریح کرد: مقابله بانفوذ فرهنگی دشمن که در کلام مقام معظم رهبری نیز بسیار بر آن تأکید شده یک مسئله مهم، عینی و جدی است که متأسفانه غفلت از این مسئله، سبب شده امروزه شاهد اثرات تلخ آن در برخی برنامه‌ریزی‌ها و رویکردها در نظام فرهنگی کشور باشیم.
دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هجمه‌های اخیر علیه فعالیت‌های سپاه پاسداران نیز گفت: سپاه پاسداران که امروز نقش پررنگی در برقراری امنیت و آرامش در کشور داشته و در این راه متحمل بیشترین هزینه‌های مالی و جانی شده و بازوی قدرتمند نظام اسلامی نیز می‌باشد، متأسفانه از داخل و خارج کشور مورد هجمه‌های ناجوانمردانه واقع‌شده و آماج انواع تهمت‌ها قرار می‌گیرد.
وی در ادامه اظهار داشت: در این میان، وظیفه روحانیت تبیین صحیح فعالیت‌های سپاه برای مردم و روشنگری در خصوص تلاش این ارگان برای حفظ امنیت جامعه است، بنابراین روحانیت باید نیروها و سرمایه‌های انقلاب را باهم متحد و در خط ولایت‌فقیه حفظ کند تا بتوانیم گردنه‌های موجود و پیش روی نظام را به‌سلامت پشت سر بگذاریم.
دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز در ادامه سخنان خود گفت: دشمنان داخلی و خارجی دنبال این هستند که هرکجا که بازویی برای رهبری است را تضعیف و در مقابل مردم قرار دهند این افراد باید بدانند جامعه روحانیت دست از حمایت و پشتیبانی از مجموعه‌ها و سرمایه‌های نظام برنخواهد داشت.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های شورا و شهرداری شیراز نیز خاطرنشان کرد: باید به این نکته نیز اشاره کرد که جامعه روحانیت از خدمات شورای چهارم و از زحمات شهردار شیراز طی فعالیت‌هایی که در سال‌های گذشته داشته‌اند، تقدیر و تشکر می‌کند و امیدوار است شورای پنجم تحت تأثیر باندهای قدرت و ثروت قرار نگیرد و در جهت منافع مردم گام بردارد.
طاهری افزود: شهردار شیراز باید برای مسائل فرهنگی، اجتماعی و عمرانی شهر کار کند و شهرداری شیراز جای سیاست‌بازی و پر کردن کیسه‌های از قبل دوخته‌شده نیست و نباید مصالح عمومی مردم را فدای سیاست‌زدگی کرد.


کد مطلب: 17269

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/17269/برخی-مسئولان-شیراز-مدارس-دینی-ایجاد-محدودیت-می-کنند-دنبال-اجرا-کردن-سند-۲۰۳۰-صورت-چراغ-خاموش-هستند-شهرداری-جای-سیاست-بازی-پر-کیسه-های-قبل-دوخته-شده-نیست-شورای-پنجم-اسیر-باندهای-قدرت-ثروت-نشود

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir