۰
plusresetminus

اصلاح‌طلبان: به دنبال سهم‌خواهی نیستیم ولی سهم می‌خواهیم!

تاریخ انتشارجمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۶
در روزهای اخیر بحث تشکیل کابینه جدید و سهم خواهی اصلاح طلبان از روحانی به اوج خود رسیده است.
اصلاح‌طلبان: به دنبال سهم‌خواهی نیستیم ولی سهم می‌خواهیم!
به گزارش "حافظ نیوز بعد از حمایت های اصلاح طلبان از روحانی در انتخابات ۹۶ این جریان به دنبال سهم خواهی حداکثری از کابینه جدید روحانی است این بار بر خلاف سال ۹۲ اصلاح طلبان سهم خواهی خود را در جلسات با دولتی ها مطرح نمی کنند و علنا از دولت سهم حمایت خود را طلب می کنند.
عارف در سخنان ۲۲تیر خود در «نشست هم‌اندیشی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان»،گفته بود:  هیچ شکی نیست که پیروزی روحانی مدیون اصلاح‌طلبان است.»
در ادامه مطالبه خود را از دولت طلب کرد و تصریح کرد: «اگر ما را دنبال نخود سیاه نفرستند قصد ما کمک کردن و ادامه راه است.»
محمدجواد حق شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی نیز در این رابطه گفت:اگرچه جریان اصلاحات همچنان از آقای روحانی حمایت می کند اما نسبت به کابینه انتقادات جدی دارد .
وی به خواسته اصلی اصلاح طلبان اشاره و مدیران استانی اصلاح طلب را مطالبه این جریان از دولت برمی شمرد و تصریح می کند: «در انتخاب استانداران و برخی اعضای کابینه نیز همچنان مشکلاتی وجود دارد لذا من فکر می کنم آقای روحانی وقت زیادی ندارد و باید تغییرات را در کابینه اعمال کند.»
«شورای عالی اصلاح طلبان» پدرخوانده اجباری اصلاح طلبان

برخی از شخصیت های اصلاح طلب و برخی رسانه ها شورای عالی اصلاح طلبان را مقصر اصلی این سهم خواهی دانستند و از این شورا به شدت انتقاد کردند.
انتخاب نوشت: «شورای عالی اصلاح طلبان، یک گروه و محفل چندنفره تصمیم گیر دارد و اساس وجودش «مخرب» و باعث ایجاد اختلاف و نزاع میان اصلاح طلبان است»

علی شکوری راد پیشتر در سال ۹۵ در گفتگویی با روزنامه اعتماد شخص عارف را مقصر سهم خواهی از دولت روحانی دانسته  و تصریح کرده بود: «آقای عارف به سختی کنار رفت و حاضر نشد که گفت‌وگویی انجام دهد. حتی حاضر نشد در اعلام انصرافش از آقای روحانی حمایت کند...نمی‌خواهم کالبدشکافی کنم. لازم است بگویم حتی رفتار دکتر عارف هم در زمانی که انصراف داد رفتار تعاملی نبود.»
منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی نیز یکی از مخالفان شورای عالی اصلاح طلبان است وی در مصاحبه خود در ۱۱ تیر می گوید:«معنا ندارد که ما یک شورای انتصابی تشکیل دهیم که عده ای افراد حقیقی را در کنار دبیران احزاب قرار دهیم و بگوییم که شما برای احزاب تصمیم گیری کنید. من معتقدم این تصمیم، تصمیم ارتجاعی و بسیار کهنه و عقب افتاده ای است.»
شهرداری، میدان دیگر سهم خواهی اصلاح طلبان
در روزهای اخیر اصلاح طلبان هم زمان نگاه ویژه ای را هم به شهرداری داشته و با تضمین کتبی از شهردارآینده به نوعی سهم خواهی کتبی و تضمینی را از آن خواستار شدند.
زهرا نژاد بهرام منتخب اصلاح طلب شورای  شهر تهران درباره انتخاب شهردار آینده اظهارداشت: شهردار آینده با شورای شهر که منتخب مردم شهر هستند میثاق‌نامه‌ای را امضاء می‌کند که براساس آن در ادامه شورا تعاملاتی داشته باشد،پیش‌نویس میثاق‌نامه شورا با شهردار تهران تهیه شده است و شهردار باید این میثاق‌نامه را امضاء کند
نژادبهرام به طور تلویحی گفت تنها با میثاق رسمی است که شورای به شهردار رای خواهد داد و تصیح کرد: «شهردار باید این میثاق نامه را امضا کند  و در این صورت اعضای شورای پنجم شهر تهران به شهردار و کابینه‌اش رأی نهایی را خواهند داد»
به دنبال سهم خواهی نیستیم ولی سهم می خواهیم!
اما جالب تر اینکه اصلاح طلبان سهم خواهی علنی خود را تکرار کرده و می گویند دنبال سهم خواهی نیستیم.این اظهارات تناقضات فکری و عملی اصلاح طلبان را بار دیگر ثابت می کند. اصلاح طلبان در شعارهای خود بارها از میل نداشتن به قدرت حرف زده اند ولی برای رسیدن به قدرت هر کاری را انجام می دهند و با توپخانه قدرت خود هر کسی که مانع قدرت آنان باشد به شدت تخریب می کنند.
در ادامه همین تناقضات بود که نژاد بهرام درباره اینکه آیا از جناح‌های سیاسی برای انتخاب شهردار فشارهایی وارد می‌شود، گفت: «خدا را شاهد می‌گیرم که هیچگونه فشاری جریان‌های همسو وجود ندارد.»!
این تناقضات صدای سایت اصلاح طلب انتخاب را نیز در آورد، انتخاب نوشت:  «جالب اینجاست که هرگاه عارف «انتظارات خود از روحانی» در مورد کابینه اینده را مطرح می کند، تاکید می کند که به دنبال «سهم خواهی نیستم»! اینجا نیز در ادامه می گوید: هیچ سهم‌خواهی نخواهیم داشت. »
کد مطلب : ۱۷۳۰۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما