۰
plusresetminus
با بهره برداری از 157 پروژه در صداوسیمای استان فارس؛

بیش از 90 درصد استان فارس تحت پوشش تلویزیون و رادیوی دیجیتال قرار گرفت

تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۶
افتتاح 157 طرح فنی، پشتیبانی و تولیدی صدا و سیمای فارس با حضور رئیس سازمان صدا و سیما ظهر امروز برگزار شد.
بیش از 90 درصد استان فارس تحت پوشش تلویزیون و رادیوی دیجیتال قرار گرفت
به گزارش "حافظ نیوز"، مراسم افتتاح 157 طرح فنی، پشتیبانی و تولیدی صدا و سیمای فارس با حضور جناب آقای علی عسکری، رئیس سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران، آیت الله دستغیب، تولیت محترم آستان احمدی و محمدی، جناب آقای سهرابی، مدیرکل سازمان صداوسیمای استان فارس، سردار گودرزی، فرمانده نیروی انتظامی استان فارس، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چندین شخصیت کشوری، استانی و شهری برگزار شد.
نکته قابل توجه عدم حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز، آیت الله ایمانی در این مراسم بود.
جلسه با تلاوت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
در ادامه جلسه با سخنرانی تعدادی از مدعوین پیگیری شد.

سهرابی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس در ابتدای این مراسم گفت: این طرح‌ها شامل ۱۱۹ طرح فنی، ۱۱ طرح تولید سیما، چهار طرح تولید صدا، ۱۸ طرح تولید موسیقی و پنج طرح حوزه پشتیبانی است.
سید تقی سهرابی افزود: برای افتتاح این طرح‌ها بیش از ۳۱۱ میلیارد ریال هزینه شده است که بیش از ۲۱۸ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات ملی و بیش از ۸۳ میلیارد ریال از اعتبارات استانی هزینه شده است. 
وی افزود: ۳۰ ایستگاه با کیفیت برتر دیجیتال در قالب ۵۷ فرستنده و سامانه‌های تلویزیون دیجیتال، افزایش قدرت و راه اندازی تی اس ۳ در ایستگاه‌های رادیویی و تلوزیونی در نقاط مختلف استان، بازسازی ایستگاه‌های تلویزیونی و رادیویی، راه اندازی فرستنده‌های رادیویی از عمده‌ترین این طرح هاست.
سهرابی گفت: این طرح ها در مدت کمتر از  17 ماه و با اعتباری افزون بر 311 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی اجرا شده اند. بر این اساس، با افتتاح این پروژه ها 91 و شش دهم درصد از فارس تحت پوشش تلویزیون و رادیوی دیجیتال قرار گرفتند.

در ادامه افشانی، استاندار فارس با اشاره بر نقش رسانه در تعلیم و تربیت و ارتقاء فرهنگ جامعه بر لزوم معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان به‌عنوان منبع سودآور و اشتغال‌زا، از طریق راه‌اندازی شبکه گردشگری با مرکزیت شیراز تأکید کرد.

رضا علیدادی، معاون توسعه و فناوری صداوسیما با اشاره به افتتاح ۱۵۷ پروژه در صداو سیمای فارس افزود: بسیاری ازاین پروژه‌ها در این مرکز برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود که این نشان از قدرت و سرآمدی مرکز فارس نسبت به مراکز سایر استان‌ها دارد.

علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در مراسم افتتاح ۱۵۷ طرح‌های فنی، تولیدی و پشتیبانی در صدا و سیمای مرکز فارس در شیراز گفت: فارس گنجینه تاریخی بی مانند و صاحب چهره‌های بزرگ و اسوه‌های حسنه فراوانی است که هویت ما را شکل می‌دهد و یکی از ماموریت‌های ما معرفی تاریخ و چهره‌های جهانی این استان است.
وی با اشاره به وجود شرکت‌های موفق دانش بنیان در فارس معرفی آن‌ها را از دیگر ماموریت‌های رسانه ملی در فارس ذکر کرد.
علی عسکری با اشاره به گسترش شبکه‌های مجازی گفت: فارس در فضای مجازی گام‌های خوبی برداشته است.
وی با اشاره به درخواست استاندار فارس مبنی بر ایجاد شبکه ملی گردشگری با محوریت صدا و سیمای مرکز فارس گفت: پیشنهاد بسیار خوبی است و از برنامه‌های ما در سالهای آینده بوده است که امیدواریم کلید راه اندازی این شبکه در فارس کلید بخورد و شبکه فارس اقدام به تولید و ساخت برنامه هایی با محوریت گردشگری برای انتشاردر شبکه‌های ملی و بین المللی کند.
وی با بیان اینکه در زمینه تولید برنامه برای نوجوانان، کشور باید تقویت شود گفت: شبکه امید برای نوجوانان در حال ایجاد است، اما بر این باوریم برای قشر نوجوان و جوان کشور باید برنامه سازی متناسب با فرهنگ مان انجام شود و با توجه به اینکه فارس قطب تولید انیمیشن است می‌تواند در این زمینه برنامه‌های خوبی برای نوجوانان در کشور داشته باشد.
‌وی افزود: رسانه ملی وسط میدان نبرد فرهنگی با استکبار است و یک تنه مقابل اهداف سوء آن‌ها که همان لطمه زدن به خانواده ها، جوانان و مردم است ایستادگی می‌کند.
علی عسکری گفت: فعالیت ۲۶۰ شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای بیگانگان حاکی از تلاش و برنامه ریزی دشمنان برای تخریب فرهنگ و هویت فرهنگ کشور است، اما قدمت فرهنگی و تمدن نظام اسلامی آن را ناکام گذاشته است.
معاون فنی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز گفت: گسترش عدالت رسانه‌ای یکی از اهداف ما در این سازمان است.

با افتتاح این پروژه ها 91 و شش دهم درصد از فارس تحت پوشش تلویزیون و رادیوی دیجیتال قرار گرفتند. 



کد مطلب : ۱۷۳۴۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما