۰
plusresetminus
خبر عجیب رسانه انگلیسی در هیاهوی فضای سیاسی؛

بی‌بی‌سی نگران "کاهش مصرف الکل" مردم می‌شود! +عکس

تاریخ انتشارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۲
اما طی هفته‌‌ی گذشته که ترس از مصرف این قبیل مشروبات بیش از گذشته در دل متقاضیان هرچند معدود این نوشیدنی‌های تخمیری هم افتاده است، بی‌بی‌سی هم در مطلبی عجیب مدعی شد که "نوشیدن الکل به اعتدال ممکن است احتمال ابتلا به دیابت را کم کند".
بی‌بی‌سی نگران "کاهش مصرف الکل" مردم می‌شود! +عکس
به گزارش "حافظ نیوز"،  مصرف مشروبات الکلی در سراسر جهان یکی از تفریحات عمومی و روزمره مردم غیر مسلمان است و افراد مصرف‌کننده با علم به ضرر مخمرها و الکل، از آن استفاده می‌کنند.
این در حالی است که هستند افرادی در بین مردم کشورهای مسلمان که به هر دلیلی، مخمرها و مشروبات الکلی را مصرف می‌کنند. هرچند مصرف آن در ملاء عام ممنوع و جرم است.
اما بروز حواث تکان‌دهنده‌ای مثل مسمومیت حاد بیش از 120 نفر در سیرجان به دلیل مصرف مشروبات الکلی خراب که در وحله اول جان 5 تن از آنان را نیز گرفت و روند درمان سایر مسمومین که اکثر قریب به اتفاق آنها در حال دیالیز شدن هستند و کلیه‌های آنها تقریبا از کار افتاده است، شاید اثرات و امواج منفی بر روی رواج مصرف این مواد تخمیری و مضر و البته حرام از نظر شرع مقدس اسلام داشته باشد.
اما طی هفته‌‌ی گذشته که ترس از مصرف این قبیل مشروبات بیش از گذشته در دل متقاضیان هرچند معدود این نوشیدنی‌های تخمیری هم افتاده است، بی‌بی‌سی که به عنوان یکی از رسانه‌های سیاسی و اجتماعی که وابسته به کشور انگلیس است، مطلبی عجیب مدعی شد که "نوشیدن الکل به اعتدال ممکن است احتمال ابتلا به دیابت را کم کند".

شاید پرداختن به این نوع مطالب در میان هیاهو و جنجال‌های سیاسی به چشم نیاید اما تاثیر خود را بر جامعه مخاطب خواهد گذاشت.
و جالب است که در میان شلوغی‌های شبکه‌های اجتماعی و موضوعات متنوع و رنگارنگ با جذابیت‌های خاص و متفاوت اما رسانه‌ای مثل bbc به فکر دلسرد نشدن مردم از مصرف الکل است!
بد نیست بخشی از حرف‌های مهم رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان که از نزدیک در حال پیگیری و مداوای مسمومین اخیر مصرف مشروبات الکلی در سیرجان است را مرور کنیم.
سیدمحم صابری گفت: متابولیت های حاصل از متانول بسیار سمی و برای بدن انسان مضر است و علائم مسمومیت با متانول معمولا در عرض 30 دقیقه تا چهار ساعت ایجاد می شود که بصورت گیجی، خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، درد شکمی، سردرد و تضعیف دستگاه اعصاب مرکزی است و معمولا بیماران در این مرحله به پزشک مراجعه نمی کنند.
وی ادامه داد: پس از آن یک دوره نهفته وجود دارد که تقریبا 6 تا 24 ساعت و بسته به میزان متانول مصرف شده به طول می انجامد که در این مرحله اختلال بینایی افزایش می یابد و علائمی همچون تاری دید، تغییرات میدان بینایی، ترس از نور، 2 بینی تا کوری کامل ایجاد می شود.
 
کد مطلب : ۱۷۳۷۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما