۰
plusresetminus

آیا «اسپینر» واقعا باعث کاهش استرس می‌شود؟

تاریخ انتشارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱
به تازگی شاهد عرضه محصولی جدید از سوی دستفروشان در کنار خیابان، مترو، اتوبوس‌های بی آرتی و... هستیم که به قول خودشان آن را با تخفیف بالایی نسبت به قیمت فروش ماهواره و یا مغازه می فروشند، می‌گویند اسم آن اسپینر است و برای رفع کاهش استرس و اظطراب و تمرکز اعصاب موثر است.
آیا «اسپینر» واقعا باعث کاهش استرس می‌شود؟
به گزارش "حافظ نیوز"،  به تازگی شاهد عرضه محصولی جدید جهت سرگرمی از سوی دستفروشان درکنار خیابان، مترو، اتوبوس‌های بی آرتی و... هستیم که به قول خودشان آن را با تخفیف بالایی نسبت به قیمت فروش ماهواره و یا مغازه می‌فروشند. می‌گویند اسم آن «اسپینر» است و برای رفع کاهش استرس و اظطراب و تمرکز اعصاب موثر است، رده سنی هم ندارد و از کودکان گرفته تا سالمندان می‌توانند از آن استفاده کنند، اما اسپینر چیست و واقعا برای تمرکز استرس مفید است!؟

*** اسپینر چیست؟
یک اسپینر معمولی دارای دو، سه، شش شاخه است اما تعداد و اشکال آن به تمایل و سلیقه سازنده بستگی دارد، یک یاتاقان در وسط اسپینر وجود دارد که نقش محوریت را دارد که از فلزاتی مانند فولاد و یا مواد ترکیبی ساخته می‌شود بدنه آن نیز در اشکال مختلف در قیمت‌های گوناگون ساخته می‌شود که مسلما قیمت آن نقش مهمی در انتخاب جنس مواد به کار برده شده در ساخت بدنه باشد، بدنه‌ی یک اسپینر ممکن است از جنس برنج، مس، تیتانیوم، پلاستیک و یا هر آلیاژ دیگری باشد.

*** بازتاب استرس و اضطراب در زندگی روزمره
همان طور که همه می‌دانیم بسیاری از بیماری‌ها ریشه روحی و روانی دارند، که استرس‌ها و اظطراب‌های روزانه نقش بسیار زیادی در از بین رفتن تمرکز و ایجاد بسیاری از این بیماری‌ها دارد، این بیماری‌ها ممکن است به صورت سردردها و بی خوابی‌های شبانه، درد بی دلیل گردن، کتف‌ها، بازوها، کمر و زانوها، بیماری‌های قلبی و عروقی، درد و یا ترش کردن معده، از دست دادن اشتها و یا بسیاری از بیماری دیگر که در دراز مدت خودنمایی می‌کنند، بروز کنند. افراد هنگام داشتن استرس و اضطراب ناشی از بروز اتفاقات یا انتظار برای رخ دادن یک اتفاق ممکن است حرکت‌های مختلفی از خود نشان دهند، با کنترل تلویزیون بازی ‌کنند و مدام شبکه‌های تلویزیون را عوض کنند، با موهایشان بازی می‌کنند، دسته‌‌کلید یا زنجیری را دور انگشت خود بچرخانند، ناخن‌هایشان را بجوند، انگشتان خود را بشکنند، با گوشه‌ی لباسشان بازی کنند، با پاهای خود زیر میز بازی کنند و یا در محدوده‌ی کوتاهی مدام راه بروند، مداد، خودکار و یا خودنویسی را بین انگشتان بچرخانند و یا به میز، دفتر و یا کتاب ضربه بزنند که ناشی از وجود انرژی منفی حاصل از استرس‌ها و اضطراب هاست اما اگر این انرژی منفی تخلیه نشود آسیب‌های جدی‌ای به بدن وارد می‌شود.

*** واقعا اسپینر مفید است؟
برای استفاده از اسپینر کافی است کاربران با یک انگشت وسط اسپینر را نگه داشته و با انگشت‌های دیگر به پره‌های آن ضربه بزنند با این کار پره‌ها به سرعت به حرکت در می‌آیند و چهره جالب این چرخش نظر آنان را جلب می‌کند و تشویق می‌شوند که مدام این کار را به قدرت بیشتری انجام دهند که پیامد آن دور شدن ذهن از عامل استرس زا شده و انرژی منفی تخلیه می‌شود که اینگونه ریشه بسیاری از بیماری‌ها از کاربران دور می‌شود.
ناگفته نماند هنوز راه علمی قطعی‌ای برای اثبات موثر بودن اسپینر ثابت نشده اما تجربه پژوهشگران از تاثیر مثبت آن بر کاهش استرس و اضطراب سخن می‌گویند و می‌توان از اسپینر به عنوان یک ابزار کمکی در درمان بیماری‌های ناشی از استرس یاد کرد.

 
کد مطلب : ۱۷۳۷۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما