۰
plusresetminus
حجت الاسلام رئیسی در مراسم گرامیداشت حضرت شاهچراغ(ع)

منظور ما از انقلابی‌گری کارهای احساسی و یا سطحی‌نگری نیست/ مردم باید احساس کنند کرامت در تمام ابعاد حکومت وجود دارد

تاریخ انتشاريکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۴
مراسم بزرگداشت مقام ومنزلت احمد بن موسی علیه السلام در روز شنبه هفتم مرداد ماه با حضور حجت الاسلام رئیسی و مردم پرشور، مومن ومتدین شیراز بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در حرم مطهر شاهچراغ برگزار شد.
منظور ما از انقلابی‌گری کارهای احساسی و یا سطحی‌نگری نیست/ مردم باید احساس کنند کرامت در تمام ابعاد حکومت وجود دارد
به گزارش "حافظ نیوز"،مراسم بزرگداشت مقام ومنزلت احمد بن موسی علیه السلام در روز شنبه هفتم مرداد ماه با حضور آیت الله رئیسی، تولیت آستان مقدس رضوی، آیت الله سعیدی، تولیت آستان مطهر حضرت معصومه علیها السلام، آیت الله دستغیب، تولیت آستان پاک احمدی و محمدی ومردم پرشور، مومن ومتدین شیراز بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در حرم مطهر شاهچراغ برگزار شد.



مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد. در ادامه بعد از پخش چند کلیپ ازجمله صلوات خاصه شاهچراغ، سخنرانی آیت الله دستغیب به عنوان میزبان مراسم آغاز شد.



تولیت شاهچراغ (ع) در ابتدای سخنان خود پس از تبریک دهه کرامت و خوش آمد گویی به حضار به ویژه مهمانان ویژه این مراسم گفت: " در جوار حرم امین ولایت، شاهچراغ هستیم و امیدواریم از برکات وجود این بزرگوار بهره کافی را ببریم."
ایشان از تشکیل جلسات تولیت های آستان های مطهر در ایران، عراق و سوریه در آینده ای نزدیک خبر دادند و افزودند: " این حرکتی بدع و درخور است که می تواند بیش از پیش مفید فایده باشد تا اتحاد و انسجام بیشتری را شاهد باشیم."
آیت الله دستغیب از تلاش ها و کمک های رسانه ملی و مدیریت ان در استان فارس تشکر وقدر دانی کرد که توجه خاصی به سومین حرم اهل بیت علیهم السلام داشته اند تا تمامی افراد که دوست داشتند در این مراسم باشند اما به دلایل مختلف حاضر نیستندنیز به توانند از این مراسم استفاده کنند."
در ادامه مراسم حاج آقای طاهری، مداح اهل بیت جمع حاضر را به فیض رسانده و باعث نورانی تر شدن مراسم شدند.



پس از مداحی، تولیت آستان قدس رضوی (ع) جهت ایراد سخنرانی به پشت تریبون رفتند.



رئیسی در ابتدای سخنان خود دهه کرامت را تبریک گفته و یادی از امام بزرگوار و شهدای این مرزوبوم به ویژه شهید محراب، آیت الله دستغیب کردند.
در ادامه وی از شان وجایگاه احمد بن موسی برای حضار گفت و به بیان شاخص های ان بزرگوار پرداخت.
تولیت آستان مقدس امام رضا (ع) سپس به گفتمان امام راحل پرداخته و گفت: " اساس این گفتمان توحید وخداپرستی است. اگر همه نعمت های الهی می بود جز نعمت ولایت خدا، زندگی ما با زندگی حیوانات فرقی نداشت و قطعا بزرگترین نعمت خداوند ولایت است. خدا برای هیچ نعمتی جز ولایت الهی منت نگذاشته اند. این منت برای آن است که انسان نگاهش به مربیانی باشد که از سوی خدا آمده باشند."



وی افزود: " همه ما به دنبال الگویی برای خود هستیم و از الگویی پیروی می کنیم. همچنین بهترین الگو به گفته قرآن پیامبر است و چه خوب است که افرادی نظیر امام رضا(ع)، ابوالفضل العباس(ع)، حضرت زینب و امثال این ها را برای پیروی و الگو انتخاب کنیم و در آن صورت گمراه نخواهیم شد."
رئیسی در ادامه صحبت هایش گفت: " اگر میخواهیم جامعه در زمینه های مختلف جامعه به جایگاه واقعی و برتر خود که شایسته آن است، برسد باید به در خانه حجت های خدا برویم. بعد از توحید، شناخت حجت خدا بزرگترین مسئولیت و وظیفه مومن است."
وی سپس به بحث دشمن ومبارزه با ان پرداخت و در اهمیت شناخت دشمن گفت: " برای جنگیدن با دشمن، ابتدا می بایست آن را شناخت، همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر آن تاکید کرده اند."
تولیت آستان قدس به مقوله انقلابی گری پرداخت وگفت: " انقلابی گری نگاهی عقلانی است که هم منافع کوتاه مدت را می بیند و هم منافع بلند مدت را زیرنظر دارد در حالی که برخی فکر می‌کنند که منظور از انقلابی گری حرکات احساسی و بدون تفکر است. "



رئیسی سپس به مسئله مسجدالاقصی و فلسطین پرداخت و گفت: " مگر می شود نسبت فلسطین و وضع آن بی تفاوت بود؟ روزی شاهد آزادی خرمشهر بودیم، روزی شاهد آزادی موصل بودیم و ان شاالله روزی شاهد آزادی فلسطین خواهیم بود."
آیت الله رئیسی پیرامون عهد شکنی های آمریکا و مذاکرات تصریح کرد: " آمریکا امروزه کرامت انسان را زیر پا می گذارد. امروز ایران به برکت ائمه، پرچم دار کرانت انسان در منطقه وجهان است اما آن ها می خواهند چنین نباشد و دشمن از این پرچم‌داری نگران است. ما به تعهدات پای بند هستیم اما اگر دشمن تعهدات را بشکند، بداند از قبال جمهوری اسلامی مقابله به مثل خواهد شد. جادارد در تمامی میزها و مذاکرات ما، نگاه کرامت مدارانه باشد. ما باید در تمامی روابط و ضوابط حتی نسبت به غیرمسلمانان با کرامت برخورد کنیم."
وی در ادامه درمورد کرامت انسانی افزود: " صرف سخن گفتن کافی نیست و مردم باید حس کنند که کرامت در تمامی ابعاد حکومت وجود دارد."

در آخر رئیسی از آیت الله دستغیب و تمامی دست اندرکاران و حاضرین در مراسم تقدیر و تشکر کرد و درمورد فضای کشور و آینده آن افزود: " فضای کشور باید فضای شادمانی وتبریک باشد و از مکتب امام رضا(ع) درس بگیریم. این درس گرفتن، درس توحید، درس مقاومت در هدف است. احمد بن موسی اسوه مقاومت در راه هدف هستند. امروزه ما راهی را در پیش داریم و آن رسیدن به تمدن اسلامی است که ان شاالله به دست شما مردم رقم خواهد خورد. و اینکه چهار نکته مهم در تمدن اسلامی شامل معنویت، عقلانیت، اخلاق و عدالت اجتماعی است و سنگ زیربنای این چهار عامل مهم، توحید و خداپرستی است که ما در مکتب اهل‌بیت (ع) به‌خوبی با آن آشنا می‌شویم."
در ادامه برنامه از تواشیح ویژه احمد بن موسی(ع) که حاصل تلاش گروه محمد رسول الله(ص) با حضور 63 نفر همخوان بود، رو نمایی شد.
پایان بخش این مراسم قرائت صلوات خاصه شاهچراغ بود که توسط مداح اهل بیت، حاج آقای روستا صورت گرفت.
همچنین گفتنی است که پرچم آستان قدس رضوی نیز در شبستان بود و حال وهوای مشهد را به شیراز منتقل کند.

کد مطلب : ۱۷۳۸۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما