۰
plusresetminus
طبق اعلام مرکز پژوهش های مجلس:

در خوش‌بینانه‌ترین حالت ساعات کار مفید در ادارات دولتی ایران در هر روز حد اکثر دو ساعت است

تاریخ انتشاريکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸
وقتی که در خوش‌بینانه‌ترین حالت ساعات کار مفید در ادارات دولتی روزانه 2 ساعت است، شاید بهتر باشد که در جهت کاهش مصرف برق به‌جای نیم ساعت کم کردن ازساعت کار، کارمندان به مرخصی طولانی‌مدت بروند!
در خوش‌بینانه‌ترین حالت ساعات کار مفید در ادارات دولتی ایران در هر روز حد اکثر دو ساعت است
 "حافظ نیوز" / امام علی (ع) در عمر چهارساله حکومت همواره کارگزاران خود را بر رعایت عدالت و دقت در بیت‌المال سفارش می‌کردند و خود ایشان نیز بیش از همه بر گفته‌هایشان عامل بودند، ماجرای خاموش کردن شمع یکی از مواردی است که احتیاط ایشان در حفظ، نگهداری و مصرف بیت‌المال را برای همیشه تاریخ متذکر می‌شود.
باعث تأسف است که در جمهوری اسلامی ایران که ارگان‌های دولتی با بیت‌المال اداره می‌شوند، مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کند در خوش‌بینانه‌ترین حالت ساعات کار مفید در ادارات دولتی ایران در هر روز تا 2 ساعت است که میزان هفتگی آن به بیشتر از 11 ساعت نمی‌رسد!
2 ساعت کار و مابقی هیچ؛ این یعنی تلف کردن وقت و انرژی مردم در دور باطل بروکراسی اداری، عدم کارایی و تضییع بیت‌المال در جامعه که دامنه مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را گسترده‌تر می‌کند.
کارشناسان علت‌های متعددی را برای بروز این مشکل برشمرده‌اند که سیستم فربه و فرسوده اداری، ضعف مدیریت و نظارت بر کارکنان، عدم تناسب تخصص با شغل، ضعف فرهنگی و آموزشی و کم‌توجهی در توانمندسازی کارکنان، پایین بودن دستمزدها و غیره از عوامل پایین بودن ساعت کار در ایران است.
هرچند افراد دلسوز و خدمت‌گذاری در سیستم اداری ما فعالیت می‌کنند اما تعدادشان انگشت‌شمار است، پایین بودن ساعت کار در ایران در حالی است که کشورهای غربی درجهت منافع شخصی و ملی خود چندین برابر بیشتر از ما کار می‌کنند.
کم‌کاری نهادها و دستگاه‌های اجرایی باعث می‌شود که شانه سازمان‌های مردم‌نهاد سنگین‌تر شود. سازمان‌هایی که با کمترین بودجه، نیروی داوطلب و چابک خلأها و آسیب‌هایی که ریشه در ضعف‌های مدیریتی و کم‌کاری‌ها در حوزه‌های مختلف دارد را به‌ خوبی مورد توجه قرار می‌دهند.
از روز گذشته ادارات دولتی، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی طبق نامه مدیرعامل شرکت توانیر باید به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف برق ساعت کاری خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که 13:30 دقیقه خاتمه پیدا کند.
با توجه به گرم شدن هوا و افزایش مصرف برق در ادارات و تشویق کارکنان به دلیل انجام 2 ساعت کار مفید، پیشنهاد می‌شود که به‌جای نیم ساعت کاهش ساعت کار ادارات دولتی، همه کارکنان به‌خصوص آن‌هایی که با بند «پ» بر صندلی‌ها تکیه زدند، به مرخصی طولانی‌مدت بروند!
سمیرا مردانی
کد مطلب : ۱۷۳۸۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما