۰
plusresetminus
نماینده ولی فقیه در فارس:

بی توجه ای مدیران فارس به الزامات فکری، فرهنگی وجغرافیایی عنوان "سومین حرم اهل بیت"

تاریخ انتشاريکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۹
آیت‌الله ایمانی گفت: در سال‌های اخیر هجمه‌های فراوانی از طرف روشنفکران دگراندیش جهت به فراموشی سپردن عنوان سومین حرم اهل بیت انجام شده است. بنابراین این نام‌گذاری بدون تناسب نبوده است.
بی توجه ای مدیران فارس به الزامات فکری، فرهنگی وجغرافیایی عنوان "سومین حرم اهل بیت"
به گزارش "حافظ نیوز"، امام رضا (ع) در هجرت تاريخي خود به ايران نقشه و طراحي هوشمندانه‌اي را مد نظر داشتند و مهاجرت فرزندان امام موسي کاظم (ع) به ايران و گستردگي قلمرو حضور امامزادگان در کشورهای جنوب غرب آسیا در همین راستا قابل تحليل و بررسي است. با توجه به اینکه تعداد زیادی از فرزندان و نوادگان امام موسی کاظم (ع) در شیراز مدفون هستند، مقام معظم رهبری در سفر سال ۱۳۸۷ به استان فارس عنوان سومين حرم اهل بيت را به شهر شیراز اختصاص دادند.
از برکات این نام‌گذاری این بود که؛ شيراز و استان فارس به عنوان پايگاه و ايستگاه تمدن اصيل اسلامي به جهانيان شناسانده شد. این امر استراتژي بسيار مهمي جهت مقابله با جريان فرهنگي فاسدي بود که قبل از انقلاب در جنوب کشور با محوريت شيراز در حال گسترش بود.
یکی از سایت های استان فارس طی  گفتگویی با آیت الله اسد‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس به فلسفه نام‌گذاری شیراز بعنوان سومین حرم اهل بیت (ع)  پرداخته است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس : با توجه به اینکه در دهه کرامت و روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) قرار داریم لازم است جایگاه امامزادگان فارس معرفی شود. مقام معظم رهبری عنوان “سومین حرم اهل بیت” را به شیراز اختصاص دادند.‌ انتخاب عنوان سومین حرم اهل بیت برای شیراز  امری زودگذر و سطحی نبود بلکه این امر یک سابقه تاریخی دارد. در واقع حرکتی است در دل تاریخ  و گویای مستنداتی است که در دهه‌های متمادی در این شهر رخ داده است. به طور مثال ۱۵۰۰ بقعه تاریخی در استان فارس جای گرفته و شیراز همیشه شهر هزار مزار بوده که بیشترین امامزادگان را در خود جای داده است. تقریبا ۸۵ امامزاده از فرزندان حضرت احمد بن موسی (ع) در شهر شیراز مدفون گشته است در حالی‌که هیچ یک از شهرهای ایران از چنین توفیقی برخوردار نیستند.
اسدالله ایمانی افزود: همان‌طور که می‌دانید در ده سال اخیر هجمه‌های فراوانی از طرف روشنفکران دگراندیش جهت به فراموشی سپردن این عنوان پرصلابت انجام شده است. بنابراین نام‌گذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت بدون تناسب انجام نشده که اگر این چنین بود با توجه به هجمه‌های فراوان این نام با ارزش به فراموشی سپرده می‌شد. امیدواریم هر روز این نام گسترش بیشتری یابد.
امام جمعه شیراز متذکر شد: در دوره‌های گذشته برخی مسئولین تلاش‌های قابل توجهی جهت ارتقا جایگاه شیراز بعنوان یک شهر مذهبی داشتند اما امروز شاهد هیچ تلاشی جهت معرفی شیراز بعنوان سومین حرم اهل بیت و ارتقا ارزش این عنوان از سوی مدیران ارشد استان نیستیم. اگرچه عنوان سومین حرم اهل بیت را در مناسبت‌های مختلف جهت وجه بخشیدن به سخنان خود استفاده می‌کنند اما در واقع هیچ انگیزه‌ای جهت ارتقا این عنوان نداشته و به الزامات فکری، فرهنگی، جغرافیایی و اعتباری این عنوان توجه نمی‌کنند.
ایمانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ از هر نوع اعتبار اعم از اعتبارات ملی، استانی، عمرانی، جاری و . .  جهت توسعه حرم شاهچراغ (ع) استفاده شود. متاسفانه این امر تا به حال با مشکلات عدیده‌ای روبرو بوده و کارشکنی‌های فراوانی در این باب انجام شده است. باید به این مسئله توجه کرد که زائرین حضرت شاهچراغ (ع) در چه شرایطی برای زیارت مشرف می‌شوند. طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی کشور ۵۷ هکتار جهت توسعه حرم در نظر گرفته شده بود. اما با گذشت ۸ سال از عمر این مصوبه علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته پیشرفتی در این امر محقق نشده و پیشرفت‌ سال‌های اولیه هم متوقف شده است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطر نشان کرد: همچنین راه‌های دسترسی به حرم مسئله مهمی است زیرا مردم با سختی و فشار مضاعف به حرم مشرف می‌شوند. شب جمعه گذشته تمام صحن‌های حرم پر از جمعیت بود و این جمعیت نیاز به امکاناتی جهت ورود و خروج از حرم دارند. متاسفانه هیچ یک از مسئولین استان به این مسئله توجه نمی‌کنند و بهانه‌های مختلفی جهت ‌اهمیت ندادن به این مسئله مطرح می‌کنند. مدیران فارس به فکر خشت و خاک هستند اما به نیاز  انسان‌‌ها توجه ندارند.
امام جمعه شیراز در پایان در مورد درخواست وی از وزارت ارشاد جهت اختصاص بودجه به گردآوری دانش‌نامه حضرت احمد بن موسی (ع)، گفت: خوشبختانه پاسخ وزارت ارشاد مثبت بود و نماینده‌ وزارت ارشاد یکصد میلیون جهت گردآوری دانش‌نامه حضرت شاهچراغ (ع) اختصاص داد.
کد مطلب : ۱۷۳۹۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما