آخوندی سازمان نظام مهندسی را از چرخه‌ی ساخت و ساز ساختمان حذف کرد

رجبی: در صورت عدم پس‌گیری نامه توسط وزیر، آخوندی از مجلس رای اعتماد نخواهد گرفت

8 مرداد 1396 ساعت 23:12

فرج‌الله رجبی در پاسخ به این سؤال که ظاهراً سازمان نظام مهندسی کشور از چرخه صدور پروانه ساختمانی تا پایان کار حذف شده و نسبت به آن معترض است.


به گزارش "حافظ نیوزفرج‌الله رجبی در پاسخ به این سؤال که ظاهراً سازمان نظام مهندسی کشور از چرخه صدور پروانه ساختمانی تا پایان کار حذف شده و نسبت به آن معترض است گفت: برای پیش نویس آیین نامه کنترل ساختمان جلسات متعددی با مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی برگزار کردیم و در نهایت به یک متن مشترک رسیدیم و صورتجلسه‌ای تنظیم شد که این صورتجلسه در وزارت راه و شهرسازی موجود است.
وی افزود: بنابراین با گذشت کمتر از یک سال از تنظیم این صورتجلسه و تأیید وزارت راه و شهرسازی به یکباره متوجه شدیم که این متن در مورد توافق از سوی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی تکذیب و سازمان نظام مهندسی از کنترل ساختمان که جزو وظایف اصلی آن است حذف می‌شود.
رجبی خاطرنشان کرد: به هر حال جمله‌ای از آخوندی وزیر راه و شهرسازی نقل شده است که امیدواریم این گونه نباشد و آن این است که سازمان نظام مهندسی از چرخه صدور پروانه ساختمانی تا پایان کار حذف و حضور نداشته باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با تأکید بر اینکه نظارت بر عملکرد عوامل فنی ساختمان و تنظیم رابطه عوامل حرفه‌ای با کارفرما جزو وظایف اصلی این سازمان است و با صراحت قانون به آن اشاره کرده است، گفت: حذف سازمان نظام مهندسی را از طریق قانون پیگیری خواهیم کرد، وزارت راه و شهرسازی باید این آیین‌نامه‌ را پس بگیرد و مجدداً اصلاحات را بر روی آن انجام دهد.
وی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی برای نظارت بر دست‌اندرکاران و اعضای صاحب صلاحیت در حوزه مهندسی ساختمان که در قانون به آن تأکید شده است نه از کسی برای تسریع کار اجازه می‌گیرد و نه هیچ آئین‌نامه‌ یا مصوبه‌ای می‌تواند آن را از سازمان نظام مهندسی پس بگیرد.
وی ادامه دارد: بر اساس نص صریح قانون، سازمان نظام مهندسی وظیفه تنظیم رابطه بین صاحبان حرفه مهندسی و کارفرمایان را دارد و این وظیفه را با هیچ گروهی تقسیم نمی‌کند،پس باید هر گونه قراردادی به تأیید سازمان نظام مهندسی برسد.
رجبی در پاسخ به این سؤال که ظاهراً این حذف سازمان نظام مهندسی از آیین‌نامه کنترل ساختمان باعث شده تا در تماس تلفنی با آخوندی وزیر راه و شهرسازی تهدید کنید از رأی اعتماد مجلس برای وزیر راه و شهرسازی شدن دوباره او جلوگیری خواهید کرد، گفت: بنده نه با وزیر بلکه با معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تلفنی صحبت کردم و گفتم اگر در حوزه وظایف و جریان این آیین‌نامه نبودید چرا این صورتجلسه را امضا کردید.
وی افزود: تردید نداشته باشید که جامعه مهندسی برای احقاق حق خود تلاش خواهد کرد چرا که وقتی پیش‌نویس این آیین‌نامه به توافق سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی رسیده چرا باید این موضوع به یکباره نادیده گرفته شود.


کد مطلب: 17400

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/17400/رجبی-صورت-عدم-پس-گیری-نامه-توسط-وزیر-آخوندی-مجلس-رای-اعتماد-نخواهد-گرفت

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir