ستاره اسکندری:

چرا برخی از هنرمندان تمام زندگیشان را در اینستاگرام منتشر می‌کنند

9 مرداد 1396 ساعت 21:36

بازیگر سریال «خاک سرخ» گفت: وقتی یک هنرمند تمام بخش‌های زندگی‌اش مثل ازدواج کردن، بچه‌دار شدن و غیره را در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارد چه انتظاری دارد که فردا اتفاق بدی برای او نیفتاده و برخورد بدی با وی نشود.


به گزارش "حافظ نیوز"، ستاره اسکندری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که این روزها بازی در سریال "گیله‌وا" را پشت سر می‌گذارد در گفت‌وگو با  میزان درخصوص حاشیه‌های متعدد فضای مجازی برای هنرمندان گفت: بسیاری از همکاران من متاسفانه به دنیای مجازی تن می‌دهند و برای قهرمان شدن و جذب مخاطب بیشتر هر کاری می‌کنند اما یادشان می‌رود که ممکن است چندی بعد همین فضای مجازی از آنها یک ضد قهرمان ساخته و گریبان خودشان را بگیرد. وقتی یک هنرمند تمام بخش‌های زندگی‌اش مثل ازدواج کردن، بچه‌دار شدن و غیره را در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارد چه انتظاری دارد که فردا اتفاق بدی برای او نیفتاده و برخورد بدی با وی نشود.
وی در همین راستا ادامه داد: البته این مشکل و معضل بزرگ فقط و فقط مختص هنرمندان نیست چون در واقع نوع استفاده از شبکه‌های اجتماعی در کل جامعه نادرست بوده و دچار اشکالی جدی شده است. مدت‌ها قبل خیلی از جامعه‌شناسان در مورد خطرات استفاده نا به جا از فضای مجازی هشدار داده بودند اما متاسفانه جدی گرفته نشد.
بازیگر سریال "نرگس" فضای مجازی را بستری برای خشونت مردم دانست و اذعان کرد: استفاده نادرست از شبکه‌های مجازی بیش از پیش رایج شده و این روزها خشونت، بد اخلاقی و هتاکی برخی به صورت اکانت‌های تقلبی بروز داده می‌شود. این واکنش‌ها به زندگی دیگران از هر قشر سینمایی، تئاتری، ورزشکار و غیره به سرعت افزایش یافته و طی سالهای اخیر در عنوان تجاوز به حریم خصوصی افراد شدت گرفته است.
وی فضای مجازی را مختل کننده زندگی واقعی افراد خواند و تاکید کرد: من شخصاً با دنیای مجازی ارتباط برقرار نمی‌کنم چون معتقدم انسان هر کاری که نمی‌تواند در دنیای واقعی انجام دهد را مبالغه‌آمیز وارد دنیای مجازی می‌کند و در این فضا چیزی از خود ساخته و ارائه می‌دهد که به هیچ وجه او نیست.
بازیگر فیلم سینمایی "خانه کاغذی" در همین راستا افزود: مردم نسبت به کسانی که بیش از حد خودشان را در دنیای مجازی مطرح می‌کنند و سعی دارند در این فضا جایی داشته باشند واکنش نشان می‌دهند. البته فراموش نکنیم تعداد زیادی از مردم همچنان با مهر، عشق و محبت با یکدیگر و مخصوصاً هنرمندان برخورد می‌کنند و صحبت من در مورد معدود افرادی است که فضای مجازی را آلوده کرده‌اند. من بسیار از وضعیت فعلی متاسفم. ما در این روزها دنیای مجازی را بر دنیای واقعی ترجیح می‌دهیم و همین ترجیح دادن فضای مسموم دنیای مجازی امروز را ایجاد کرده است.
وی قضاوت در مورد زندگی دیگران را کاری ناپسند دانست و تصریح کرد: نه در قبال هنرمند بلکه در مورد تمام آدم‌ها قضاوت‌ در خصوص زندگی شخصی دیگران به هیچ وجه عادلانه نیست. این اتفاق بسیار بدیهی است. مثلاً من عکسی از خودم می‌گذارم و مردم می‌گویند چقدر پیر شدی. انگار که مردم پیر نمی‌شوند. برخی از مردم نسبت به مساله‌ای کوچک و بدیهی مثل گذر سن هم واکنش‌های تحقیرآمیز انجام می‌دهند. ما یک زمانی به مناعت طبع معروف و شهره بودیم اما نمی‌دانم این فضای مجازی چگونه این همه تغییر را در بخشی از مردم بوجود آورده است.
اسکندری با تاکید بر لزوم برخورد قانونی با ناقصان حریم خصوصی افراد در فضای مجازی خاطرنشان کرد: از نظر من باید با چنین اشخاصی که در فضای مجازی هتاکی کرده و یا فضای شخصی دیگران را منتشر می‌کنند برخورد جدی و قاطع شوند چون مثلاً در مورد کمربند ایمنی تجربه نشان داده نسبت به برخی تخلفات باید به اجبار جریمه‌های قاطع قائل شد تا این قاعده غلط از بین برود.


کد مطلب: 17415

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/17415/چرا-برخی-هنرمندان-تمام-زندگیشان-اینستاگرام-منتشر-می-کنند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir