تولیت آستان قدس رضوی:

مرزبانان فرهنگی شبیخون و جنگ نرم دشمنان را رصد کنند‌

9 مرداد 1396 ساعت 22:04

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مرزبانان و دیدبانان فرهنگی کشور باید شبیخون و جنگ نرم دشمنان را رصد کنند.


به گزارش "حافظ نیوز"، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در مراسم رونمایی از محصولات فرهنگی آستان قدس رضوی اظهار داشت: آنچه از سیره علی بن موسی الرضا علیه اسلام برای جامعه بشری به عنوان الگو داریم این است که انسان معاصر نسبت به قول و فعل  اهل بیت معرفت پیدا کند.
تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: در ذات همه انسان‌ها الگوگیری و الگو شدن وجود دارد و قرآن کریم نیز هم الگو معرفی می‌کند و هم تاکید  بر الگو شدن در جامعه بشری دارد.
رئیسی با اشاره به اینکه الگو گرفتن از فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت بر صاحبان علم و دانش واجب است، افزود: همه رسانه‌هایی که دایره نفوذ و تربیون دارند مسئولیت دارند که جامعه بشری را با کلام اهل بیت آشنا کنند.
وی تاکید کرد: هر قلمی مورد سوگند قران کریم نیست زیرا قلم بسیار است از جمله قلم‌های الکترونیک، قلمی محترم است که توحیدی و انسان ساز باشد.
تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: تمام پیشوایان دین ما  یک سبک زندگی را پیش روی ما گذاشته‌اند که قابل دسترسی است و می‌توان ساده زیستی، شور انگیزی در مسیر زندگی، اندیشه و تفکر در همه عرصه‌های ارتباط با خود، ارتباط با خدا ، ارتباط با دیگران را از آنها آموخت.
وی افزود: امروز آنچه مورد هجوم است فرهنگ برگرفته از امامان و پیشوایان دین است و به نام جنگ نرم، شبیخون فرهنگی اعتقادات را مورد هدف قرار داده‌اند. دیدبانان و مرزبانان فرهنگی موظف هستند رصد کنند و منافذ ورود دشمن به عرصه‌های فرهنگی را خوب بشناسند تا جامعه را نسبت به آنها آشنا و هشدارهای لازم را بدهند.
رئیسی گفت: روشنفکری در جامعه ما بد تعریف شده است، روشنفکر جامعه ما نگاهش بعضا به فرهنگ غربی و خارج از مرزها است در حالی که در کشورهای اسلامی نگاه جریان روشنفکری این طور نیست و نگاه روشنفکری، نگاه به درون و ارزش‌های دینی، اسلامی است.


کد مطلب: 17418

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/17418/مرزبانان-فرهنگی-شبیخون-جنگ-نرم-دشمنان-رصد-کنند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir