صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی:

ما در برجام چیزی از دست نداده‌ایم؛ صنعت هسته‌ای خيلی بهتر از گذشته جلو می‌رود

10 مرداد 1396 ساعت 13:23

رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم رونمایی از کتاب «۱+۵» گفت: اگر برجام نبود در شرایط سخت بودیم، اما جمهوری اسلامی تدبیر کرد و خود را در موقعیت بالاتر قرار داد.


به گزارش "حافظ نیوز"،علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم رونمایی کتاب «5+1» گفت: اگر برجام نبود در شرایط سخت بودیم، اما جمهوری اسلامی تدبیر کرد و خود را در موقعیت بالاتر قرار داد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کدام طرف ناله می‌کند و می‌سوزد؟ ما نسبت به قبل برجام چه کم داریم؟ آیا نفت‌کش‌ها، بانک‌های کوچک (نمی‌گویم بزرگ)، بیمه‌ها و... راه نیفتاده است؟ اگر بگوییم «نه» کتمان حقایق است.

صالحی گفت: ما چیزی را از دست نداده‌ایم، این را قبول کنید. به عنوان فردی مطلع در صنعت هسته‌ای می‌گویم، که اگر برجام بهم بخورد چگونه به شرایط قبل برمی‌گردیم، آنها ناراحت هستند، ما که راکتور جدید می‌سازیم، الان راکتور اراک به خوبی پیش می‌رود، غنی‌سازی را انجام می‌دهیم، همه چیز روی ریل است، ما می‌دانیم صنعت هسته‌ای ما روی ریل است و باقوت و قدرت پیش می‌رود و من هنوز روی قسمی که خوردم هستم.

وی ادامه داد: برخی دوستان می‌گویند صنعت هسته‌ای متوقف شده اما این مملکت صاحب دارد. اینگونه نیست که رها کنیم؛ اطمینان داشته باشید و یک‌بار به خادم خود اطمینان کنید. صنعت هسته‌ای خیلی بهتر از گذشته جلو می‌رود.

وی در خاتمه گفت: ساعت ۱۷ امروز جلسه نظارت بر برجام برگزار خواهد شد.

روح الله حسینیان رییس مرکز اسناد نیز در این مراسم گفت: ما در جزییات برجام حرف و صحبت داشتیم و خیلی از مسایل اتفاق افتاده را پیش بینی می کردیم.

حسینیان به کتاب تجربه ای دیگر نوشته مرتضی قرقی اشاره کرده و بر خلاف صحبتهای علی اکبر صالحی گفت: اتفاقا این کتاب بی طرفانه نیست و طرفدار برجام و تیم مذاکره کننده است و چند جا به ما منتقدین فحش ابدار هم داده است( اشاره حسینیان به منتقدان کوته فکر).


کد مطلب: 17421

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/17421/برجام-چیزی-دست-نداده-ایم-صنعت-هسته-ای-خيلی-بهتر-گذشته-جلو-می-رود

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir