افشاگری‌ منتخب شورای پنجم شیراز از سیاسی‌کاری‌های این شورا؛

تصمیمات شورای پنجم کاملا سیاسی است/ به من فشار می‌آورند تا از شورا کناره‌گیری کنم!/ هیچ چهره ملی در بین کاندیداهای شهرداری شیراز نیست

10 مرداد 1396 ساعت 20:23

عضو منتخب شورای پنجم شهر شیراز با انتقاد شدید از سیاسی‌کاری‌های اعضای این شورا گفت: تصمیمات شورای پنجم صددرصد سیاسی است و بسیاری از اعضای مطرح شده برای شهرداری شیراز، توان اجرایی و مدیریتی برای تصدی این پست را نداشته و افراد سیاسی هستند.


به گزارش "حافظ نیوز"، سیروس پاک‌فطرت عصر امروز در نشستی خبری با انتقاد از سیاسی‌کاری شورای پنجم اظهار داشت: تابه‌حال تصمیمات شورای پنجم شیراز 100 درصد سیاسی و جناحی بوده، چراکه هر منطقی می‌پذیرد که اگر تصمیمات سیاسی نباشد از تخصص و تجربه بنده که برای مردم و مسئولان روشن است، می‌توانند استفاده کنند.
وی که تنها عضو اصولگرای شورای پنجم به شمار می‌رود افزود: جای سؤال دارد که چرا انتخابات روسای کمیسیون‌ها و هیئت‌رئیسه دوبار برگزار شد و در انتخابات اولیه کمیسیون‌ها، به‌عنوان روسای یکی از کمیسیون‌ها انتخاب‌ شده و در انتخابات دوم کنار گذاشته می‌شود.
عضو شورای پنجم شیراز با طرح این سؤال که چرا تصمیمات در این دوماهه عوض می‌شود افزود: به‌عنوان رئیس کمیسیون زیارت و گردشگری رأی گرفتم، اگر سیاسی نیست چرا انتخابات را مجدد برگزار می‌کنند؟
پاک‌فطرت تغییر در تصمیمات اعضای شورای پنجم را به دلیل فشارها و مشورت‌های بیرونی دانست و افزود: اگر شورای شهر خود تصمیم‌گیرنده نباشد رأی‌های آینده دچار اشکال شده و بی‌ثباتی در تصمیم‌ها برای شهر آسیب‌زا است.
وی افزود: در یکی از جلسه‌ها، منتخبین مصوب کرده و همگی امضاء کردیم که برای  تقسیم‌کار و استفاده از ظرفیت تمام اعضای شورا، افرادی که در هیئت‌رئیسه حضور می‌یابند، ریاست کمیسیون‌ها را بر عهده نگیرند و این درحالی است که به فاصله یک تا دو هفته این رأی برگشت می‌خورد و اعضای هیئت‌رئیسه روسای کمیسیون‌ها هستند.
وی افزود: در بین منتخبان شورای پنجم شیراز چند رشته و تخصص را کم داریم که ازجمله آن عمران، شهرسازی، حمل‌ونقل و فضای سبز است، اما در مباحث حقوقی، حقوقدانان برجسته داشته و در مسائل اجتماعی سلامت و روانشناسی نیز از افراد برجسته برخورداریم.
پاک‌فطرت با بیان اینکه امروز عمران، شهرسازی، حمل‌ونقل و فضای سبز نیاز شهری است، گفت: به غیر از کمیسیون حقوقی، برنامه‌وبودجه و کمیسیون خدمات شهری و سلامت، بقیه روسای کمیسیون‌ها تخصص و مدرک مستقیم آن کمیسیون را ندارند.
وی همچنین گفت: نفر چهاردهم شورا شهردار شیراز است و باید تلاش شود تا کمبود تخصص را در وجود شهردار آینده‌ای که با اتفاق آرا انتخاب شود جبران کرد.
عضو شورای پنجم شهر شیراز گفت: در راستای علاقه به شیراز آماده همراهی و همکاری را در مجموعه همکارانم در شورای پنجم دارم، مگر اینکه نخواهند و در صورت عدم همکاری با توجه به تجربه‌های کار شورایی به امور انفرادی در شورا پرداخته و مطالبات مردم را از این طریق دنبال می‌کنم.
وی اضافه کرد: با روندی که در حال حاضر برای انتخاب شهردار و فعالیت شهردار آینده مشاهده می‌شود، احساس خطر می‌کنیم که نکند شهرداری سیاسی انتخاب شود و بدنه اصلی شهرداری نیز دچار تغییرات شود. معتقدیم هرچند باید تغییر و اصلاح مختصر صورت گیرد، اما چهارچوب شهرداری باید حفظ شود.
این عضو شورای پنجم با اشاره به ۲۴ گزینه مطرح‌شده برای انتخاب شهردار شیراز گفت: حدود نیمی از این افراد توانمندی لازم و شرایط احراز را برای شهردار شدن در شیراز را ندارند.
پاک‌فطرت گفت: شورای پنجم شیراز نباید از رسالت اصلی شهرداری دور شود و امیدوارم به سمت‌وسویی برود که شورای شهرداری نباشد، بلکه به معنای واقعی شورای اسلامی شهر باشد.
پاک‌فطرت تصریح کرد: از بین افرادی که کاندیداهای شهردار شیراز هستند چهره‌های ملی مشاهده نمی‌شود و بسیاری هم توانایی لازم برای شهردار شدن را ندارند؛ در برخی افراد معرفی‌شده صبغه سیاسی بودن را نسبت به صبغه توانمندی و اجرایی بیشتر می‌بینیم.
عضو شورای پنجم شیراز گفت: شواری پنجم درصورتی‌که نتواند در نخستین جلسه خود شهردار شیراز را به هردلیلی انتخاب کند، نباید عجله کند.
وی بیان کرد: در برخی مصاحبه‌ها، منتخبین شورای اسلامی شهر شیراز را در پی دیدگاه جناحی و سیاسی 12 نفر مطرح کردند و این در حالی است که باید اعلام کرد شورای شهر شیراز در پنجمین دوره شورای اسلامی 13 نفره است و اگر اتفاقاتی بخواهد بیفتد و منطقی و کارشناسی باشد، چه‌بسا رأی‌ها به 13 نفر نیز می‌تواند ختم شود.
عضو منتخب شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه 75 هزار رأی دارم و اعضای شورای پنجم فراموش نکنند که نفر پنجم لیست 13 نفره هستم گفت: در این دو ماه برای همکاری و در اختیار گذاشتن تجربه‌ها اعلام آمادگی کرده، اما در تقسیم مسئولیت‌ها ازجمله هیئت‌رئیسه، هفت کمیسیون و معرفی نماینده شورا به شورای شهرستان هیچ مسئولیتی به من نداند و این در حالی است که در بسیاری از مسئولیت‌ها خود را مسئول می‌دانستم و داوطلب و کاندید بودم اما به هر علت به این نتیجه نرسیدند.
پاک‌فطرت که تنها عضو 13 نفره شورای اسلامی شهر شیراز است که توانسته خارج از لیست امید رأی اعتماد مردم را برای حضور در شورای شهر کسب کند در پاسخ به‌ احتمال کناره‌گیری از عضویت در شورای شهر شیراز گفت: هرچه فشار بیشتر شود عزمم برای ادامه کار جزم‌تر می‌شود و این احساس را می‌کنم که شاید یکی از دلایل این است که فشار آورده و می‌خواهند کناره‌گیری کنم، گرچه عدم استفاده از تجارب بنده می‌تواند فرصت‌ها را به تهدید تبدیل کند.


کد مطلب: 17427

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/17427/تصمیمات-شورای-پنجم-کاملا-سیاسی-فشار-می-آورند-شورا-کناره-گیری-کنم-هیچ-چهره-ملی-بین-کاندیداهای-شهرداری-شیراز-نیست

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir