۰
plusresetminus
به بهانه دهه کرامت و سالروز حضرت شاهچراغ(ع)؛

کدام سومین حرم اهل‌بیت(ع)؟!

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۷
دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت شاهچراغ(ع) نیز هر ساله بهانه‌ای است تا در یک مراسم نمادین، مقام حضرت احمدابن موسی(ع) بزرگداشته شود و دیگر با فرهنگ_عمومی شیراز و لزوم محوریت حرم مطهر شاهچراغ(ع) در طرح ریزی‌های فرهنگی تا سال آینده در همین ایام خداحافظی کنند و کاری نداشته باشند!
کدام سومین حرم اهل‌بیت(ع)؟!
 به گزارش "حافظ نیوز"،رهبر انقلاب در سال ۸۷ در سفر خود به استان فارس، شیراز را سومین_حرم_اهل_بیت(ع) نامیدند و از مسئولان شیراز درخواست کردند حرم مطهر شاهچراغ(ع) از یک محوریت و مرکزیت خاص در برنامه ریزی‌ها و رویکردهای شهری برخوردار شود.
از برکات این نام‌گذاری این بود که؛ شيراز و استان فارس به عنوان پايگاه و ايستگاه تمدن اصيل اسلامي به جهانيان شناسانده شد. این امر استراتژي بسيار مهمي جهت مقابله با جريان فرهنگي فاسدي بود که قبل از انقلاب در جنوب کشور با محوريت شيراز در حال گسترش بود.
💠 با این حال، آنگونه که انتظار می رفت طی سالهای اخیر، شیراز از ظرفیت های فراوانی که سومین حرم اهل بیت(ع) بودن می‌تواند برای آن ایجاد کند استفاده و بهره برداری نکرده است و طی سالهای اخیر، تنها شاهد به یدک کشیده شدن این عنوان در مراسمات و همایش های مختلف در شهر شیراز بوده‌ایم و هیچ تحول فرهنگی خاصی که منجر به ارتقای سطح معنویت در سطح جامعه شود در این باره به چشم نمی‌خورد.
💠 دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت شاهچراغ(ع) نیز هر ساله بهانه‌ای است تا در یک مراسم نمادین، مقام حضرت احمدابن موسی(ع) بزرگداشته شود و با برگزاری چند همایش و جشنواره، به نوعی برخی مسئولان به تصور خود رسالتشان در تحقق مفهوم سومین حرم اهل‌بیت(ع) بودن را به سرانجام رسانده باشند و دیگر با فرهنگ_عمومی شیراز و لزوم محوریت حرم مطهر شاهچراغ(ع) در طرح ریزی‌های فرهنگی تا سال آینده در همین ایام خداحافظی کنند و کاری نداشته باشند!
💠 این در حالی است که اگر الزامات و اقتضائات سومین حرم اهل‌بیت(ع) بودن در شیراز محقق شود، نه‌تنها بر افزایش سرمایه معنوی جامعه و کاهش آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی اثر خواهد گذاشت بلکه با رونق گرفتن گردشگری مذهبی، شاهد شکوفایی فرهنگی و حتی تحول و رونق اقتصادی و تولید ثروت و اشتغال در مشاغل مرتبط با گردشگری و توریسم خواهیم بود...
امین رشیدی
کد مطلب : ۱۷۴۲۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما