۰
plusresetminus

رشد قارچ گونه ویلاهای غیرمجاز در سپیدان

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۳
به نظر می رسد اگر روال ساخت و سازهای غیر مجاز و البته در جلوی چشمان بسته دستگاه های متولی و مسئولین به همین صوت پیش روددیگر طراوتی از نگین زاگرس نخواهیم دید.
رشد قارچ گونه ویلاهای غیرمجاز در سپیدان
به گزارش "حافظ نیوز"، شهرستان سپیدان به علت داشتن آب وهوایی مناسب و وجود چشمه ها و باغات فراوان مجالی است برای سودجویی عده ای خاص که در برترین و بکرترین مناطق این شهرستان اقدام به ساخت ویلاهای غیر مجازمی نمایند. این روزها ساخت و سازهای غیرمجاز در سپیدان بسیار افزایش یافته و بیداد می کند. و افراد سودجو مکانی رابرای تاخت وتاز خود مهیا ساخته و مبادرت به ساخت ویلاهای غیر مجاز در سطح باغات و زمینه های کشاورزی شهرستان می کنند.

اگر از جاده شیراز به سمت مرکز شهرستان سپیدان شهر اردکان حرکت کرده باشید در کنار جاده مناظر بی دلیلی خواهید دید که در گذشته باغات ودرختان میوه ومحصولات این نقطه از شهرستان شهره خاص وعام بود اما امروزه ویلاهای غیرمجاز در کنار باغات آن طراوت و زیبایی همیشگی را کم رنگ کرده است. یکی از بهترین مناطق خوش آب و هوا و سرسبز شهرستان وبه عنوان عروس نقاط فارس منطقه همایجان یا هماشهر است که به دلیل وجود رودهای پر آب، کشاورزی در این بخش رونق زیادی دارد به طوری که باغات میوه خصوصا سیب،انواع میوه های هسته دار و شکوفه های روی درختان خودنمایی می کنند.

 اما متاسفانه چند سالی است که سودجویان در این منطقه سرسبز رخنه کرده و با ساخت و سازهای غیر مجاز، چهره هماشهر را تغییر داده اند و روز به روز بر ویلاهای غیر مجاز افزوده می شود.
 با گذر از سپیدان به راحتی دیده می شود که ویلاها با فاصله کم از یکدیگر ساخته شده و به نظر می رسد اگر روال ساخت و سازهای غیر مجاز و البته در جلوی چشمان بسته دستگاه های متولی و مسئولین به همین صوت پیش رود، طولی نخواهد کشید که دیگر آثاری از سرسبز ی این مناطق نباشد. حالا هماشهر در محاصره ویلاهای قرار گرفته که غیر مجاز ساخته می شوند و در این میان زمین های کشاورزی مرغوب فدای تب ویلا سازی می شوند.
 البته تغییر کاربری زمین های کشاورزی به ویلا شاید تا کنون چندان آشکارا نبود اما این روزها تبلیغات بسیار گسترده ای در راستای فروش زمین کشاورزی با قیمت بسیار مناسب برای ساخت ویلا در منطقه خوش آب و هوای شهرستان صورت می گیرد که همه این موارد در سایه بی توجهی ها صورت می گیرد.
در این میان درختانی که روزی ثمر بخش بودند این روزها در معرض قلع و قمع قرار گرفته و تیشه به ریشه آنها زده می شود تا در عوض یک ویلای شیک البته غیر مجاز ساخته شود.البته باید نظارت ها در ساخت و سازهای مناطق طبیعی سپیدان مانند هماشهر وکمهر وکهکران وسایر نقاط بیشتر شود تا برخی از افراد سودجود به جای درختان سرسبز، ویلا نسازند.هرچند در برخی از مواقع مسئولین امر برای تخریب ویلاهای غیر مجاز استین بالا زده اند اما نیاز به همتی مضاعف و عزمی همگانی است.
کد مطلب : ۱۷۴۳۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما