۲
plusresetminus

گوش درد یا آرتروز فک؟

تاریخ انتشارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۵۵
شاید تا بحال بدون وجود علائم سرماخوردگی گوش دردی یکطرفه یا دوطرفه را تجربه کرده باشید و بعد از مراجعه به پزشک با تشخیص التهاب گوش و تجویز آنتی بیوتیک مواجه شده که تاثیری در درمانتان نداشته است.
گوش درد یا آرتروز فک؟
به گزارش "حافظ نیوزشاید تا بحال بدون وجود علائم سرماخوردگی گوش دردی یکطرفه یا دوطرفه را تجربه کرده باشید و بعد از مراجعه به پزشک با تشخیص التهاب گوش و تجویز آنتی بیوتیک مواجه شده که تاثیری در درمانتان نداشته است!!!
سندرم TMJ ،التهاب مفصل اتصال دهنده فک پایین به استخوان سر است که باعث تحرک فک پایین می شود. علائم این التهاب علاوه بر درد اطراف گوش، درد در ناحیه گردن و عضلات شانه، سفتی عضلات فک، قفل شدن فک،شنیدن صدا هنگام خمیازه یا باز و بسته شدن فک،سردرد،دندان درد و مشکلات شنوایی می باشد.
شما با یک معاینه ساده میتوانید به وجود آن پی ببرید به این نحو که دو انگشت اشاره خود را در محل باز و بسته شدن فک )نزدیک گوش( قرار دهید و دهان را باز و بسته کنید. در صورت وجود سندرم و بسته به وخامت آن،برآمدگی فندق مانندی لمس میشود که گاهی دردناک است!
جویدن و گاز زدن خوراکیهای سفت مانند ته دیگ یا هویج و سیب،جویدن آدامس،استرس،زیاد حرف زدن یا آواز خواندن با صدای بلند،باز کردن بیش از حد دهان هنگام خمیازه کشیدن، و سایر بیماریهای مفصلی در ایجاد و تشدید بیماری دخیل است.
در درمان خانگی این سندرم علاوه بر رعایت نکات بالا، خوردن غذاهای نرم و قرار دادن یک تکه یخ که در حوله نازک پیچیده شده روی موضع درد، موثر است. در صورت ادامه درد جهت درمان دارویی به دندانپزشک مراجعه شود.
 
نویسنده: الهه شیرزاد
کد مطلب : ۱۷۴۴۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
معصومه
feedback
Iran, Islamic Republic of
آیا بیماری آرتروز مفصل فک قابل درمان هست؟
مریم
feedback
Portugal
سلام من غضروف های گوش راستم دردمیکنه وگلووفک ودندان هام دردمیکنن دلیلش چیه خیلی نگرانم
گوش‌چپ‌درد‌مکند‌گفتن‌از‌فک‌است
feedback
Iran, Islamic Republic of
مرا‌راهنمایی‌کنید
مطهری
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام من حدود هشت ماه هست که یک رگ آزردن به سرم میزنه وموجب صدا در گوش وسرم شنیده میشه صدایی مانند هوهو دکتر رفتم هرکس یه چیز گفته آخر یه دکتر رفتم میگه از گردنته درد ندارم ولی توی سر وگوش همش صداست خطرناک نیست ممنون میشم جوابم روبذید