۰
plusresetminus
مدیرعامل ‌شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد؛

احداث شهرک تخصصی دارویی

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۳۵
مدیرعامل ‌شهرک‌های صنعتی استان فارس گفت: ایجاد شهرک تخصصی دارویی یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های در دست اقدام شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس است.
احداث شهرک تخصصی دارویی
به گزارش "حافظ نیوز"، شاهپور قنبری امروز در نشست خبری اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته شهرک تخصصی دارویی استان فارس قرار است در بخش بیضاء از توابع شهرستان سپیدان راه‌اندازی شود. در حال حاضر 475 هکتار زمین برای ایجاد این شهرک اختصاص یافته و در مرحله نخست 200 هکتار آن عملیاتی می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس با بیان اینکه بدون در نظر گرفتن مشاعات شهرک‌های صنعتی، سه هزار و 456 هکتار زمین صنعتی در استان فارس وجود دارد، گفت: در این سطح حدود 5 هزار و 568 قرار داد واگذاری صنعتی منعقد شده که مساحت تخصیص یافته 1610 هکتار است. در حال حاضر 2 هزار و 602 واحد در حال بهره‌ برداری تولید محصول دارند، 31 هزار و 384 نفر اشتغال اسمی دارند.
قنبری با بیان اینکه امسال شاهد افزایش قیمت حق انتفاع زمین در شهرک‌های صنعتی فارس نبوده‌ایم، گفت: افزایش قیمت در حد حداکثر 9 درصد در شهرک‌ها و نواحی بزرگ صنعتی اعمال شده است. قیمت زمین صنعتی متوسط در استان فارس بین 70 تا 80 هزار تومان است اما بعضی از شهرک‌ها در مناطق کمتر توسعه یافته 50 درصد تخفیف دارد.
قنبری با اشاره به اینکه در دوران چهارساله گذشته تعداد 708 واحد در حوزه صنایع کوچک در فارس به بهره‌برداری رسیده است تصریح کرد: سرمایه‌گذاری انجام شده برای راه‌اندازی 708 واحد صنعتی در بخش صنایع کوچک، 6 هزار و 310 میلیارد ریال بوده است.
وی با بیان اینکه صنایع راه‌اندازی شده 7 هزارو 487 نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند، گفت: 113 هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی استان فارس به این واحدها اختصاص یافته است.
قنبری با بیان اینکه به لحاظ تعداد 95 درصد از صنایع استان فارس در رده صنایع کوچک و متوسط قرار دارد،‌ گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که 46 درصد اشتغال صنعتی در فارس مربوط به این بخش از صنایع است حال آنکه تنها 24 درصد کل سرمایه‌گذاری صنعتی انجام شده در فارس به صنایع کوچک و متوسط اختصاص دارد.
کد مطلب : ۱۷۴۶۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما