به بهانه عکس سلفی نمایندگان مجلس در مراسم تحلیف؛

نه تحقیر نه تکبر

15 مرداد 1396 ساعت 14:10


به گزارش "حافظ نیوز"، مراسم تحلیف ریاست جمهوری با تمامی کمی و کاستی های خود به پایان رسید و دوازدهمین رئیس جمهور نظام مردمی اسلامی نیز بر مسند قوه مجریه نشست.
خارج از تمامی حاشیه ها و تحلیل ها اما چیزی که این روزها بیشتر اذهان را به خود درگیر کرده است حضور برخی از سران کشورهای مختلف در ایران برای حضور در مراسم تحلیف است. برخی از کشورهای گمنام و برخی از کشورهایی که شاید بارها نام آنها را در اخبار شنیده باشیم.
اما در این میان برخوردهای بسیار متفاوتی را میتوان از طیف‌های سیاسی دید که هرکدام نشان از ضعف در اندیشه و انتقاد این طیف‌های سیاسی است.
در جریان تحلیف دیروز جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خصوص نماینده استان فارس با کمال تعجب شروع به سلفی گرفتن با موگرینی کردند. 
این حرکت نمایندگان مردم، چیزی جز توهین به مردمی نیست که به آنان رای دادند. چرا که نگاه از پایین و ضعف درونی در این نمایندگان سبب شد تا رای های مردمی را کم انگاشته و با کسی که نماد شرارت های دولت های غربی است احساس قرابت کنند. هرچند که اگر این حرکت با قهرمان های ملی انجام می شد قابل ستایش بود. نگاه ضعف در دولت های اصلاحاتی نهفته است. سال های 78 تا 83 اوج ذلت پنداری و دست درازی در پیشگاه غربی ها بود. سال هایی که نگاه از پایین سبب شد تا تعلیق انژی هسته ای و بسیاری از نکات دیگر اتفاق بیفتد.
 نگاه ضعف به دولت های غربی و نگاه برتر بینی نسبت به دولت های ضعیف تر هر دو نکوهیده است.
از سوی دیگر نگاه برخی از اصولگراها و طیف مخالف دولت به برخی از کشورهای گمنام باعث شگفتی اذهان عمومی شد. آیا چیزی جز آرمان های امام خمینی (ره) از اصول ادعایی اصولگراهاست؟
نگاه امام خمینی(ره) چیزی جز نگاه مستضعف و مستکبر است. آیا بهتر نبود به جای تحقیر دولت های مستضعف در نگاه مردم برای انتقاد به عملکرد دولت برنامه ای برای آشنایی با اندیشه های خمینی کبیر برای این دست از مستضعفین جهان برگزار میشد؟ آیا نه اینکه مستضعفان جهان پرچم عدالت و حق و انسانیت را به دست صاحب اصلی آن خواهند داد؟
برخی با تکیه بر این نکته که دولت روحانی با ادعای ارتباط با کشورهای برتر در روز تحلیف 4 کشور گمنام را به تحلیف آورده است اصل اساسی دیگری را تخریب میکنند. اصل مستضف پروری که از اصول اساسی انقلاب اسلامی است. این نکته را باید گوشزد کرد که اصل مستضعف پروری از فرع نقد به روحانی بسی بالاتر است.

قاسم محمدی


کد مطلب: 17472

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/17472/نه-تحقیر-تکبر

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir