۰
plusresetminus
سرپرست دانشگاه شیراز:

بر اساس رتبه‌بندی تایمز، دانشگاه شیراز بعنوان دانشگاه جامع کشور برگزیده شد/بودجه 100 میلیون تومانی برای تعمیر رصدخانه شیراز

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۶
گشتاسبی گفت: دانشگاه شیراز بعنوان دانشگاه جامع کشور برگزیده شد و رتبه برتر را به خود اختصاص داد.
بر اساس رتبه‌بندی تایمز، دانشگاه شیراز بعنوان دانشگاه جامع کشور برگزیده شد/بودجه 100 میلیون تومانی برای تعمیر رصدخانه شیراز
به گزارش "حافظ نیوز"، رئیس دانشگاه شیراز پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به 17 مرداد ماه، گفت: در سال‌های پس از انقلاب افرادی برای ارتقا آگاهی و دانش جامعه تلاش کرده و جان خود را از دست دادند و خبرنگارانی که در نقاط مختلف دنیا با صدمات فراوانی که متحمل شدند لحظه‌ای برای آگاهی بخشی به ملت‌های جهان دریغ نکردند که باید یادشان را گرامی داشت. عده‌ای می‌خواهند جامعه در ناآگاهی و بی‌خبری به سر برند و به همین دلیل به خبرنگاران صدمه و آسیب می‌رسانند. چنین افرادی خوی دیکتاتوری دارند. 

ابراهیم گشتاسبی راد افزود: وظیفه خبرنگاران ایجاد دوستی و محبت در دنیای امروز و فرداست که این محبت باید شامل حال خود، هم‌نوعان و طبیعت ‌شود. اگر می‌خواهیم دنیای خوبی داشته باشیم باید مبلغ خوبی‌ها باشیم. زمانی که اساس روابط بر دوستی و محبت نباشد قراردادهای اجتماعی میان انسان‌ها وضع می‌شود تا انسان‌ها به یکدیگر آسیب نرسانند. از همین رو دین قراردادهایی را وضع کرده تا در جوامع انسانی بر اساس آن حکم شود. همچنین سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن برای اجرای قراردادهای مورد توافق جوامع مختلف تشکیل شده و عمل می‌کنند. 

سرپرست دانشگاه شیراز ادامه داد: کسانی که در دنیای امروز به دنبال خشونت و جنگ هستند از فطرت انسانی خود دور شده‌ و درصدد خارج کردن دیگران از صحنه هستند. انسان‌ها باید از خطای یکدیگر چشم‌پوشی کرده و به سوی دوستی حرکت کنند. دنیای قراردادها دنیای گفتگو است و دنیای دوستی دنیای عفو و بخشش است. بنابراین در خبر رسانی مبنا را بر مهر و دوستی بگذارید تا جامعه روی محبت به خود ببیند.

گشتاسبی راد تصریح کرد: دانشگاه شیراز متعلق به شهر شیراز و افتخارات آن به نام مردم شیراز است. مردم شهر و ادارات و نهادهای مختلف باید این دانشگاه را در کنار خود ببینند و افتخارآفرینی‌های ملی و بین‌المللی آن‌ را متعلق به خود بدانند. بر اساس رتبه‌بندی تایمز، دانشگاه شیراز بعنوان دانشگاه جامع کشور برگزیده شد و رتبه برتر را به خود اختصاص داده است. اگر چه دانشگاه شیراز و سازمان صنعت و معدن ارتباط علمی و عملی خاصی تعریف نکرده‌اند اما در سال‌های اخیر با با وزارت نفت رابطه بسیار خوبی برقرار کرده‌ و سعی داریم از دیدگاه مدیران وزارت خانه جهت پیشبرد امور استفاده کنیم. همچنین با شهرداری شیراز پروژه‌های مفیدی را تعریف و عملیاتی کردیم که هوشمندسازی ترافیک از جمله آن‌هاست. هوشمند سازی ترافیک در بلوار چمران موجب شد حوادث رانندگی یک دوازدهم کاهش یابد که این موفقیت متعلق به شهرداری و دانشگاه شیراز و نیروی انتظامی است. 


وی با اشاره به رصدخانه شیراز و قدمت فراوان آن گفت: رصد خانه شیراز از جمله رصد خانه‌های بی‌نظیر خاورمیانه محسوب می‌شود و در چند سال اخیر با کمترین ظرفیت مورد استفاده بود. اکنون جهت تعمیر این رصد خانه صد میلیون تومان اختصاص داده شده است تا مورد استفاده دانش‌پژوهان و گردشگران قرار گیرد. در سال آینده المپیاد ورزشی پسران کشور در دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد. هم اکنون در حال تکمیل زیر ساخت‌های مورد نیاز جهت برگزاری این المپیاد هستیم تا در دانشگاه شیراز میزبان خوبی برای سه هزار ورزشکار پسر کشور باشیم. 

سرپرست دانشگاه شیراز در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر لزوم ایجاد دوره‌های تحصیلات تکمیلی جهت ارتقا سطح علمی خبرنگاران گفت: دانشگاهی که بیشترین میزان تولید علمی و تربیت دانشجو را به خود اختصاص دهد سطح یک محسوب می‌شود. در کشور 13 دانشگاه در زمره سطح یک قرار دارند که دانشگاه شیراز از جمله آن‌هاست. دانشگاه‌های سطح یک در پردیس‌های خودگردان با امتحان ورودی دانشجو می‌پذیرند اما طبق نظر وزارت علوم موظف هستیم از طریق کنکر سراسری دانشجو بپذیریم و علی‌رغم میل باطنی جهت پذیرش مستقیم خبرنگاران در تحصیلات تکمیلی نمی‌توانیم از آئین نامه وزارت علوم تخلف کنیم.
کد مطلب : ۱۷۴۷۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما