۰
plusresetminus

ماجرای اولین دستور شبانه رئیس جدید محیط زیست

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۵
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پررنگ بودن حاشیه‌های سیاسی رئیس سابق سازمان محیط زیست گفت: معصومه ابتکار با حاشیه‌های سیاسی زیادی مواجه بود و امیدواریم رئیس جدید سازمان محیط زیست رفع دغدغه‌های زیست محیطی را اولویت قرار دهد.
ماجرای اولین دستور شبانه رئیس جدید محیط زیست
به گزارش "حافظ نیوز"،جبار کوچکی‌نژاد درباره  عملکرد رئیس سابق سازمان محیط زیست و رویکرد  این سازمان در آینده اظهار کرد: خانم ابتکار در بحثهای زیست‌محیطی تا حدودی ایستادگی می‌کرد اما او   همیشه با حاشیه‌های  سیاسی زیادی مواجه بود.

وی با ابراز تاسف از حاشیه‌های سیاسی خانم ابتکار در سازمان محیط زیست تصریح کرد: متاسفانه حاشیه‌های پررنگ سیاسی رئیس سابق سازمان محیط زیست بیشتر از ورود او به سایر بخشها بود و امیدواریم رئیس جدید این سازمان به سیاسی‌کاری و موضوعات حاشیه‌ای نپردازد و غالب  موضوعات زیست محیطی را مورد توجه ویژه قرار دهد. 

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: محیط زیست، سازمانی تخصصی است و هر کس که به عنوان مسئول مشغول به فعالیت می‌شود باید فردی متخصص و آگاه به مسائل زیست محیطی باشد.به گفته کوچک‌نژاد، تمامی دستگاهها و وزارتخانه‌ها به‌ نوعی با سازمان محیط زیست در ارتباط هستند و رئیس جدید این سازمان باید با روابط عمومی بالا به فعالیتهای زیست محیطی مبادرت ورزد. 

 وی ادامه داد: این روزها با مشکلات زیست محیطی در حوزه‌های کیفیت هوا، بحران آب، جنگلها، مراتع و ... مواجه هستیم که باید برای رفع این معضلات اساسی، توانمندی زیادی در سازمان محیط زیست صرف شود. 
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس سازمان محیط زیست باید در دولت اثرگذار باشد و این فرد هرچه قدرتمندتر رفتار کند، این سازمان نیز موفق‌تر پیش می‌رود. 

گفتنی است، معصومه ابتکار  که چهار سال بر صندلی ریاست سازمان محیط زیست تکیه زده بود هفته گذشته رسماً با حکم حسن روحانی به عنوان معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تعیین شد و عیسی کلانتری نیز طی روزهای اخیر به عنوان رئیس سازمان محیط زیست منصوب شد. 

بحران افزایش ریزگردها، خشک شدن تالابها، آلودگی هوای کلانشهرها، آتش‌سوزی جنگلها، بحران آب، مسئله بنزینهای وارداتی، افزایش تعداد روزهای آلوده و سالم، ناکارآمدی مدیران استانی، توافقنامه پاریس، مشکلات محیط‌بانان، عدم توجه کافی به حیات وحش و گونه‌ها و .... بخشهایی از دغدغه‌هایی بود که ابتکار نتوانست راه‌حل مناسبی برای آنها بیابد و در برخی از این مسائل و مشکلات، طی 4 سال مدیریت ابتکار اوضاع به مراتب وخیم‌تر از گذشته شده است. 

ابتکار  در سالهای اخیر نه تنها راه حلهای قطعی برای مشکلات مطرح شده نیافت بلکه حاشیه‌های پررنگی را در  سازمان متبوعش به‌وجود آورد و غالب کارشناسان خواستار توجه جدی‌تر او به مسائل زیست محیطی بودند. 
در هر صورت معصومه ابتکار با تمام فراز و نشیبهای اجرایی در سازمان محیط زیست و با همه کاستیها یا دستاوردها، سرانجام از رئیس سازمان محیط زیست که یکی از حساس‌ترین معاون‌های رئیس‌جمهور محسوب می‌شود این سازمان را ترک کرد و حالا نوبت عیسی کلانتری است که وارد دالان تاریک و پرچالش محیط زیست کشور شود.
کد مطلب : ۱۷۵۸۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما