۰
plusresetminus

شمارش معکوس برای تغییرات در وزارت بهداشت

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۴
حسن قاضی زاده هاشمی که از ماه ها قبل با یک نمایش عجیب، و طرح ادعای عدم تمایلش برای وزیر شدن دوباره، برای ادامه حضورش در دولت "تضمین" خواسته بود، مطابق پیش بینی همه آن ادعاها را کنار گذاشت و از مجلس هم رای اعتماد گرفت.
شمارش معکوس برای تغییرات در وزارت بهداشت
به گزارش "حافظ نیوز"، هاشمی اواخر تیرماه گذشته درباره ادامه حضورش در کابینه گفته بود: اگر بخواهم صادقانه بگویم، این‌طور نمی‌شود کار کرد. قرار نیست که ما زندگی‌مان و امورات شخصی خودمان را بگذاریم و به وسط میدان بیاییم و 4 سال صادقانه برای کشور، مردم و انقلاب کار کنیم، در عین حال کتک هم بخوریم، من این مدلی در کشور کار نمی‌کنم.

وزیر بهداشت گفته بود: "اگر بناست دولت هر روز تنش بلرزد که این خبرگزاری چه زد و آن روزنامه چه‌کاری کرد، آن چه اتهامی زد به این معنی است که ما دائم باید درگیر حاشیه باشیم و متن اصلی که مردم هستند مشکلات‌شان روی زمین می‌ماند، بنابراین صحبت شده، ولی تا تضمینی وجود نداشته باشد که ما را اذیت نکنند، نمی‌شود."

ادعای عدم تمایل هاشمی برای حضور در دولت دوازدهم کم کم به نمایش قابل پیش بینی "از وزیر انکار، از دولت و مردم اصرار!" تبدیل شد و در نهایت او به عنوان یکی از وزرای پیشنهادی در مجلس حاضر شد و این بار حرف جدید دیگری را مطرح کرد.

هاشمی خطاب به نمایندگان گفت: "کتمان نمی‌کنم که در اجرای برنامه ها و انتخاب همکاران عزیزم دچار اشتباه و خطا نشده ام، بالاخره ما همه انسانیم و نقاط ضعف و قوتی داریم، اما خطای من از روی عمد نبوده بلکه قصور بوده، اما تقصیر نبوده است."

اکنون که قاضی زاده هاشمی با افت 7 رای نسبت به مجلس اصولگرای نهم، بار دیگر به وزارت بهداشت رسیده، دو سوال مهم و اساسی بی پاسخ مانده است. اول اینکه آیا قاضی زاده هاشمی برای حضورش در کابینه دوازدهم – چنانکه ادعا می کرد - از کسی تضمین گرفته است؟ اگر گرفته از چه کسی؟ از حسن روحانی؟ چند و چون این تضمین چگونه است که وزیری با آن سرسختی و مقاومت(!) برای حضور دوباره در کابینه را راضی کرده است؟ مثلا روحانی چگونه به او تضمین داده که در طول 4 سال آینده "هر روز تنش نلرزد که این خبرگزاری چه زد و آن روزنامه چه‌کاری کرد، آن چه اتهامی زد"؟!

ابهام دوم اینکه با توجه به اذعان صریح و شفاف قاضی زاده هاشمی در مورد اشتباهش در انتخاب برخی همکاران، باید منتظر تغییر در مدیران این وزارتخانه باشیم. این تغییر یا تغییرات از چه زمانی و چه کسانی آغاز می شود و در چه سطحی خواهد بود؟

آیا این اظهارات قاضی زاده هاشمی واقعی است و یا مانند ادعایش برای خداحافظی با دولت، صرفا کارکرد مظلوم نمایی و رای آوری داشت؟!
کد مطلب : ۱۷۶۴۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما