۰
plusresetminus
در آخرین جلسه علنی شورای چهارم شهر شیراز؛

ایستگاه آخر مهمترین دستاورد شورای چهارم/افزایش دو برابری بودجه شهرداری/اجرای دو هزار پروژه عمرانی در طول عمر شورای چهارم

تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱
بزرگترین پروژه عمرانی شهر شیراز به ایستگاه آخر رسید و خط یک قطار شهری به طول 24 کیلومتر از شمال تا جنوب شیراز به طور کامل افتتاح شد.
ایستگاه آخر مهمترین دستاورد شورای چهارم/افزایش دو برابری بودجه شهرداری/اجرای دو هزار پروژه عمرانی در طول عمر شورای چهارم
به گزارش "حافظ نیوز"، طرح دو فوریتی تشکیل مجمع ادوار شورا و شهرداران در آخرین جلسه چهارمین دوره از شورای اسلامی شهر شیراز که در شامگاه دوشنبه سی ام مرداد ماه برگزار شد، به تصویب رسید.

بزرگترین پروژه عمرانی شهر شیراز به ایستگاه آخر رسید
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به فعالیت 48 ماهه دوره چهارم شورا، گفت: بزرگترین پروژه عمرانی شهر شیراز به ایستگاه آخر رسید و خط یک قطار شهری به طول 24.5 کیلومتر از شمال تا جنوب شیراز به طور کامل افتتاح شد.

غلام مهدی حقدل با بیان اینکه پروژه قطار شهری در سال 80 شروع بکار کرد و تا سال 91 حدود 50 میلیارد تومان هزینه در بر داشت، افزود: از سال 92 تا 96 با افزایش بودجه عمرانی شهرداری به 85 درصد و هزینه کرد 600 میلیارد تومان خط یک به طور کامل تکمیل و افتتاح شد.

وی افزود: خط 2 متروی شیراز با کمک دولت با فاینانس 500 میلیارد تومانی در حال بازسازی و ساخت و خط 3 این پروژه نیز آماده شروع بکار است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا چاپ کتاب های ضوابط و مقررات شهری را از دستاوردهای بزرگ شورای چهارم دانست و گفت: ایجاد این اداره از مهمترین و ارزنده ترین اقدامات دوره چهارم شورای شهر بوده است.

احمدرضا نقیب زاده با اشاره به اهمیت مصوبات شورا و علاوه بر بیان اینکه رعایت اصول نگارش، ثبت، نگهداری تنفیح و انتشار آنها از موضوعات بسیار مهم در فعالیت های شورا است، اظهار داشت: عدم وجود چنین مدیریتی در شوراهای دوره های قبل عاملی برای بی اطلاعی شهروندان از بسیاری از مصوبات شده بود.

وی از بررسی حدود 5 هزار مصوبه از شورای اسلامی شهر شیراز از دور اول تا چهارم خبر داد و بیان کرد: ضمن ثبت اطلاعات و بررسی اعتبار قانونی آنها و تعیین مصوبات معارض، مشابه، متناقض و نسخ شده مصوبات در 15 موضوع دسته بندی شدند.

اجرای 2 هزار طرح عمرانی در شورای چهارم شیراز
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه قطعا عملکرد اجرایی دولت در دور دوم مورد توجه و ریزبینی بیشتر مردم خواهد بود، تصریح کرد: با تغییر رویه اجرایی، انجام امور جهادی، اتکا به توان داخلی، حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در راستای رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال، رفع تورم و ارتقاء وضعیت معیشتی و رفاهی مردم اقدامات سریعی صورت گیرد.
رضا محمدیان گفت: بیش از 2 هزار پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان و با تمام ابعاد مختلف به پایان رسید و هم اکنون بیش از 600 پروژه عمرانی در حال اجرا است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اعلام اینکه شهرداری اکنون دارای سرمایه ای بالغ بر شش هزار میلیارد تومان است، اظهار داشت: بودجه شهر شیراز به دو برابر با کاهش وابستگی به عوارض نقدی و اتکا به روش های جدید مالی و درآمد پایدار افزایش پیدا کرد.

محمدیان با بیان اینکه شهروندان شیرازی متقاضی ارتقای جایگاه شهرشان در تمامی ابعاد و به بهترین شکل هستند، تاکید کرد: روند توسعه و پیشرفت شهر باید ادامه پیدا کند چرا که علیرغم انجام فعالیت های صورت گرفته، کارهای بسیاری برای ارتقای جایگاه کلان شهر شیراز باید انجام شود.
معاون عمرانی استاندار فارس که مهمان آخرین جلسه شورای چهارم بود، ضمن تقدیر و تشکر از اعضای این شورا، عملکرد اعضای شورای چهارم و شهرداری را مثبت و ارزنده دانست و گفت: اعضای این پارلمان شهری به خوبی توانستند از اختلاف نظرها و تهدیدها فرصت بسازند.

خلیل رضاییان از تفکر مثبت شهروندان نسبت به عملکرد شورای چهارم سخن گفت و افزود: منتخبین مردم در شورای پنجم نیز از تجربه های بدست آمده شورای چهارم بهره کافی را خواهند برد.
وی مصوبات و پشتیبانی‌های اعضای شورای چهارم شیراز را دلیل محکمی بر رضایت عموم مردم از عملکرد شهرداری در شیراز عنوان کرد.
معاون عمرانی استاندار فارس راه‌اندازی خط یک مترو را از مهمترین دستاوردهای شورای چهارم برشمرد و خاطرنشان کرد: تلاش‌های مضاعف برای تامین اعتبار و تکمیل این خط با هدف تسهیل تردد عمومی و دسترسی به فرودگاه، بافت تاریخی و حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و اجرایی شدن احداث خط دوم مترو بود.

در انتهای این جلسه از طرح جامع فرهنگی شهر رونمایی و کتابخانه مرکز پژوهش ها با حضور اعضای این شورا و اصحاب رسانه افتتاح شد.
کد مطلب : ۱۷۶۶۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما