نوذر امامی عضو شورای پنجم شهر شیراز و دبیر حزب اعتماد ملی فارس در گفتگو با «حافظ نیوز»:

تا لحظه آخر که در شورا رای‌گیری شد، معلوم نبود آقای معافیان شهردار شیراز می‌شود!/ در لحظه آخر همه به این نتیجه رسیدیم که باید به ایشان رای بدهیم/ رویکرد شورای پنجم و شهردار جدید شیراز، توجه ویژه به مسائل فرهنگی و اجتماعی است

12 شهريور 1396 ساعت 18:00

در ادامه دیگر مصاحبه‌با نمایندگان شورای پنجم، این بار به سراغ نوذر امامی دبیر حزب اعتماد ملی و از اصلاح‌طلبان نام‌آشنای این شورا رفتیم.


حافظ نیوز/ سرویس اجتماعی انتخاب عبدالحمید معافیان به عنوان شهردار شیراز را می‌توان مهمترین تصمیم شورای پنجم در طول حیات ۴ ساله خود نامید. در واقع، اگر بخواهیم اقدامات شوراها را در کفه ترازو بسنجیم، مسلما انتخاب شهردار به تنهایی بر تمام دیگر اقدامات شوراهای شهر و روستا سنگینی می‌کند.
در ادامه دیگر مصاحبه‌های "حافظ نیوز" با نمایندگان شورای پنجم، این بار به سراغ نوذر امامی دبیر حزب اعتماد ملی و از اصلاح‌طلبان نام‌آشنای این شورا رفتیم.
در ادامه مصاحبه "حافظ نیوز" و نوذر امامی را می‌خوانیم:

طی روزهایی که شورا در گیرودار انتخاب شهردار بود، برخی صحبت‌ها از سوی شما و آقای موسوی مطرح شد که شائبه انتخاب شهردار در خارج از شورا را تقویت کرد. در این باره چه نظری دارید؟
خیر این مسئله اصلاً صحت ندارد و تا آخرین لحظه که رای گیری شد مشخص نبود چه کسی به عنوان شهردار شیراز انتخاب می‌شود بنابراین در آخرین لحظه با توجه به توانایی و تجربه تخصصی و شخصیت فرا استانی که آقای معافیان داشتند همه دوستان اعضای شورای شهر به این نتیجه رسیدند که به آقای معافیان رأی بدهند.

اما مشخصا شما و آقای موسوی به روند انتخاب شهردار اعتراض کرده بودید و گفته بودید تصمیمات، خارج از شورا گرفته می‌شود...
آن اعتراضات و مطالبی که گفته شد با توجه به شرایط شورا مطرح شد و با توجه به تغییر شرایط، مسائل جدیدی پیش می‌آید و باید توجه کرد مسائل سیاسی، سیال و متغیر است و هرلحظه ممکن است که این شرایط تغییر کند! در باره موضع‌گیری آقای موسوی نیز باید از خود ایشان سئول کنید حتماً دلایلی برای صحبت‌هایشان دارند.
اما بنده احساس می‌کنم که درون شورا درباره انتخاب شهردار تصمیم‌گیری شد. من خودم به‌شخصه آزادانه و با اختیار کامل خودم به آقای معافیان رأی دادم و تمام اعضای شورا هم همین‌طور از روی ضرورت شهر و منافع مردم شهردار را انتخاب کردند.

اما مشاهده می‌کردیم در روز ارائه برنامه های کاندیداهای شهرداری، هر یک به نحوی به نفع آقای معافیان کنار می‌رفتند...
بالاخره آنها یک سری معذورات اخلاقی داشتند و به احترام تجربه‌ای که آقای معافیان داشتند کنار رفتند حالا شما هر چه می‌خواهید اسم این کار را بگذارید!

درباره آقای معافیان این ابهام وجود دارد که ایشان بازنشسته هستند و از طرفی رشته تحصیلی ایشان مهندسی مکانیک است و رشته‌ای غیر مرتبط با شهرداری است. در این باره چه نظری دارید؟
اتفاقا یکی از رشته‌هایی که برای شهر مفید است و شهردار می‌تواند آن را داشته باشد، مهندسی مکانیک است و همچنین وزیر کشور نیز می تواند فارغ از همه مواردی که گفتید، برای آقای معافیان حتی در سن بازنشستگی حکم شهرداری صادر کند.

به نظر شما آقای معافیان می‌تواند بهتر از آقای پاک‌فطرت در شهرداری شیراز فعالیت کند؟
هرشخصی، یک سری تخصص‌هایی دارد ازجمله آقای پاک‌فطرت که در فضاسازی شهری و مباحث عمرانی خوب کارکردند. اما در مسائل فرهنگی که مهم‌ترین واصلی‌ترین کار شهرداری هست ایشان نتوانستند خوب کار کنند.
ایشان پارک های خوبی ساخت اما برای انسان ها و شهروندان چه کرد؟ در این زمینه من ندیدم ایشان خوب کار کنند. نه تبلیغاتی کردند و نه کارنامه درخشانی دارند. بنده امروز بیشتر نگران حاشیه و مرکز شهر هستم که باید استانداردهای خوب و سالمی را برای ساکنان این مناطق فراهم کرد که از زندگی در این شهر احساس آرامش بکنند. بنابراین شهرداری موفق است که آرامش و لذت و رضایت را برای مردم فراهم کند.
آقای پاک فطرت فقط کارهای عمرانی کردند و قابل‌ستایش است و از ایشان تقدیر و تشکر می‌کنم و همه مردم هم یک رضایت نسبی نسبت به ایشان دارند اما ما اعضای شورای پنجم و شهردار محترم جدید شیراز دغدغه مهمی که داریم مباحث مهم فرهنگی و اجتماعی است.

خبرنگار: محمد صادقی


کد مطلب: 17745

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/17745/لحظه-آخر-شورا-رای-گیری-معلوم-نبود-آقای-معافیان-شهردار-شیراز-می-شود-همه-این-نتیجه-رسیدیم-باید-ایشان-رای-بدهیم-رویکرد-شورای-پنجم-جدید-توجه-ویژه-مسائل-فرهنگی-اجتماعی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir