۰
plusresetminus

گزارش ویژه "حافظ نیوز" از مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس+ تصاویر

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۹
پیش از ظهر امروز در محل دانشگاه آزاد اسلامی شیراز با حضور علی اکبر ولایتی، رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد، فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد و جمعی از معاونان مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه های آزاد اسلامی استان فارس برگزار شد.
گزارش ویژه "حافظ نیوز"  از مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس+ تصاویر
به گزارش "حافظ نیوزپیش از ظهر امروز در محل دانشگاه آزاد اسلامی شیراز با حضور علی اکبر ولایتی، رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد، فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد و جمعی از معاونان مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه های آزاد اسلامی استان فارس برگزار شد.
بدین ترتیب پس از گذشت سه سال از فعالیت حمزه سارویی، محمدکاظم کاوه پیشقدم جایگزین وی شد.

در این مراسم سارویی اولین سخنران بود و پیرامون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد نصف بار علمی کشور را به دوش می کشد و در هر اداره و سازمانی که بروید، چند نفری از فارغ التحصیلان این دانشگاه حاضر خواهند بود. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی درتمامی دولت ها حامی و حمایت کننده آن دولت بوده است.

رئیس سابق دانشگاه آزاد شیراز درمورد فعالیت 3 ساله خود به عنوان سرپرست دانشگاه های آزاد استان فارس بیان کرد: در سه سالی که در کسوت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بودم، در دفترم همیشه بر روی همه باز بود و کسی با در بسته اتاق من روبرو نشد و همیشه در راستای تکریم ارباب رجوع حرکت کرده ایم، هم چنین در طی این مدت انتخابات و اتفاقات مهمی را به سلامت پشت سر گذاشتیم.

وی در ادامه افزود: در استان فارس 41 واحد دانشگاه آزاد داریم و نزدیک 100 هزار نفر مشغول به تحصیل هستند. در حوزه های مختلف می توانم عرض کنم که 80 درصد پروژه های نیمه تمام را با تمامی مشکلات به ویژه مالی توانستیم به اتمام برسانیم.
 
رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در ادامه به روی صحنه آمد و گفت: دانشگاه آزاد به سمتی خواهد رفت که رشته ها کاربردی شوند و دانشجو به تواند پس از تحصیل به راحتی وارد بازارکار شود، اهمیت بیشتری به شرکت های دانش بنیان داده خواهد شد، از توان علمی اساتید بیشتر استفاده شود و تکیه بیشتر بر درآمدهای غیر شهریه ای باشد.

کاوه پیشقدم در آخر سخنانش گفت: از جمله مهم ترین اهداف ما گسترش بیشتر روابط با سایر نهادها، توجه ویژه به مهندسی فرهنگی می باشد. همچنین رویه آقای سارویی درمورد تکریم ارباب رجوع را ادامه خواهیم داد.
 
فرهاد رهبر در تکریم حمزه سارویی گفت: آقای سارویی خدمات ارزشمندی را در طی سه سال فعالیت خود ارائه دادند و اکنون شیراز به یکی از بزرگترین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور تبدیل شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیرو اهداف این دانشگاه اظهار داشت: در دوره اول دانشگاه آزاد اسلامی جذب دانشجو، کمک به آموزش عالی کشور و گسترش آن از جمله اهداف بوده است که مانع از خروج ارز و دانشجویان از کشور گردید. در دوره دوم علاوه بر اهداف گذشته، تکیه بر تولید علم شد که هم اکنون دانشگاه آزاد اسلامی با اختلاف در امر تولید علم اول است و بعد از آن دانشگاه شریف و بقیه دانشگاه ها هستند. امروزه مسئله ما ثروت آفرینی از علم، رفع فقر، محرومیت و مشکل بیکاری است.

وی درمورد علم وایمان و همراهی آن ها باهم بیان کرد: علم بدون ایمان ضرر است و ما به هردو نیاز داریم تا به قله اهدافمان برسیم. حتما باید در دانشگاه آزاد همان اندازه که به علم توجه می شود، به مسائل دینی، فرهنگی وایمانی توجه ویژه شود.
شایعاتی مبنی بر تعدیل نیروهای دانشگاه آزاد در جامعه شنیده می شود که رهبر در توضیح آن گفت: هیچ تصمیمی بر تعدیل نیروی انسانی نداریم و ان شاالله با جابه جایی نیرو به توانیم زمینه را برای به کارگیری سایرین فراهم کنیم، علی رقم اینکه تعداد دانشجویان این دانشگاه در حال کم شدن است.
 
رئیس هیئت امنا که خستگی در صورتش موج می زد، گفت: دانشگاه آزاد محل امیدواری بسیاری از مردم است. ما امیدواریم تا آنجا که دستمان باز است، از خاندان سالاری پرهیز کنیم تا بتوانیم راه رسیدن به آرمان ها را میسر کنیم.

علی اکبر ولایتی تصریح کرد: انتظارات ما از دانشگاه‌های آزاد استان فارس در حوزه‌های علوم انسانی و علوم پزشکی با توجه به ظرفیت‌های موجود در این استان بسیار بالاست. همچنین باید در زمینه علم و فناوری تلاش کرد و توجه ویژه‌ای به اقتصاد دانش‌بنیان و امور پژوهشی مبذول داشت‌.

در آخر مراسم نیز لوح یادبودی به سارویی اهدا شد. همچنین حکم ریاست کاوه پیش قدم نیز تقدیم وی شد.




در ادامه تصاویر، حضور ولایتی و رهبر را بر سر مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی می بینید.


خبرنگار: محمد صادقی
کد مطلب : ۱۷۸۶۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
آزاد کازرون
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام.ان شاءالله سریع تر وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون نیز مشخص شود،چون بی تدبیری رییس پیشین،سرپرست موقت قبلی و سرپرست فعلی واحد بدلیل رابطه بازی دکتر سارویی را نابود کرده و همه پرسنل دارند بازخرید می کنند.
ما دانشجویان هم با بی برنامه ای بلاتکلیف و سردرگم هستیم.
خدا کند این بار با درایت ی فرد توانمند دانشگاه کازرون رو به عهده بگیرد