رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فارس در گفتگوی اختصاصی با «حافظ نیوز»:

«توریسم درمانی» در شیراز رو به افول است؛ دلالان سلامت به حیثیت کشور لطمه زده اند/ روزی نیست که باندهای قاچاق انسان موجب مرگ برخی از شهروندان شیرازی و استان فارسی نشوند

30 شهريور 1396 ساعت 13:16

دلالان عرصه سلامت موجب لطمه به صنعت «توریسم درمانی» در شیراز شده اند چرا که این افراد به دلیل اینکه دنبال سود آنی و فوری هستند، گردشگران را به مراکز درمانی می‌برند و پس‌ازآن معلوم نیست که روند معالجه و درمان آنان به شکل مطلوبی انجام خواهد شد یا نه.


به گزارش "حافظ نیوز"، سید حسن خلیلی در دیدار در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما ضمن اشاره به چرایی و نحوه شکل گیری دفاتر وزارت امور خارجه در سطح کشور گفت: جهت سهولت در انجام امور کنسول گری مردم و مباحث اقتصادی و گردشگری نزدیک 20 دفتر در مراکز استان ها، بنادر مهم و مناطق آزاد، دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه در برخی مناطق راه اندازی شده است.
وی درباره پیشینه راه اندازی دفتر وزارت امور خارجه در استان فارس اظهار داشت: نزدیک به 15 سال است که این دفتر در شهر شیراز تاسیس شده و به امور مردم شیراز و استان های مجاور رسیدگی می کند و تا کنون خدمات ارزنده ای را به هموطنان عزیز ارائه کرده است.
رئیس نمایندگی دفتر وزارت امور خارجه در استان فارس با توضیح خدماتی که توسط این نمایندگی در فرودگاه شیراز ارائه می شود، تصریح کرد: در فرودگاه شیراز برای اتباع خارجی و گردشگران طی مدت زمان کوتاهی ویزا و روادید صادر می شود که از این طریق توانسته ایم درآمدی پایدار را برای استان به دست بیاوریم که سال گذشته قریب به 19 هزار نفر از این طریق ویزا دریافت کردند و بیش از میلیون دلار نیز ارز آوری برای استان داشته است.
وی پیرامون مهاجرت های غیرقانونی و اثرات آن بر فرد و جامعه بیان کرد: بحران روزانه ما مهاجرت های غیرقانونی است که تلفات زیادی را به ما تحمیل می کند، از سرگردانی در کشورهایی نظیر ترکیه تا تلفات جانی در رودخانه ها، خودکشی در کمپ ها و هزاران مشکل دیگر که باعث خروج سرمایه های استان توسط قاچاقچیان می شود.
خلیلی در ادامه افزود: بیشتر افرادی که جذب این باندهای قاچاق انسان شده و جان خود را از دست می دهند، از قشر متوسط و ضعیف جامعه هستند که به صورت هفتگی، شاهد هستیم  که اجساد چندین تن از هم استانی های عزیز به فارس بازگردانده می شوند.
وی درمورد آمار توریسم درمانی در استان فارس گفت: با توجه به آمارها باوجود افزایش گردشگران در 4 سال اخیر، امسال با کاهش «گردشگری سلامت» در فارس روبه‌رو هستیم که در این زمینه با بحران جدی مواجه هستیم.
وی با اشاره به دلایل کاهش گردشگری سلامت در استان فارس، خاطرنشان کرد: وجود دلالان در بحث گردشگری سلامت یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش ورود گردشگر در این حوزه است که باید برای آن فکری جدی کرد.
وی با اشاره به دلایل کاهش گردشگری سلامت در استان فارس، خاطرنشان کرد: وجود دلالان در بحث گردشگری سلامت یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش ورود گردشگر در این حوزه است که علاوه بر کاهش «توریسم درمانی» در شیراز، به حیثیت کشور نیز لطمه زده اند که باید برای آن فکری جدی کرد.
این مقام مسئول در مورد آسیب های دلالان به بحث توریسم درمانی اظهار داشت: دلالان به دلیل اینکه دنبال سود آنی و فوری هستند، گردشگران را عمدتا از کشورهای حاشیه خلیج فارس به کشور آورده و به مراکز درمانی می‌برند و پس‌ازآن معلوم نیست که روند معالجه و درمان آنان به شکل مطلوبی انجام خواهد شد یا نه. وی در ادامه تصریح کرد: در بیشتر موارد که دلالان گردشگران را به شیراز می آورند، نتیجه منفی بوده است و حتی موردی مشاهده شده که شخصی از یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای عمل چشم به شیراز آمده اما درنهایت با جراحی پا از ایران خارج‌شده است! یعنی دلالان آن‌قدر برای وی بیماری تراشیده‌اند که مجبور به یک عمل دیگر شده است.
وی همچنین به راهپیمایی اربعین حسینی و روند صدور روادید در استان فارس نیز اشاره کرد و اظهار داشت: روادید مسافران 4 استان فارس، بوشهر، هرمزگان و کهکیلویه و بویراحمد در استان فارس صادر می‌شود.
 

خبرنگار: محمد صادقی


کد مطلب: 17889

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/17889/توریسم-درمانی-شیراز-رو-افول-دلالان-سلامت-حیثیت-کشور-لطمه-زده-اند-روزی-نیست-باندهای-قاچاق-انسان-موجب-مرگ-برخی-شهروندان-شیرازی-استان-فارسی-نشوند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir