رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر شیراز:

تاکسی‌های درون‌شهری آنلاین می‌شوند/ ساماندهی و برخورد با خودروهای شخصی برعهده نیروی انتظامی

1 مهر 1396 ساعت 15:45

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر شیراز بابیان اینکه تاکسی‌های آنلاین جدید خلاف قانون فعالیت می‌کنند بر آنلاین شدن تاکسی‌های مسافربری درون‌شهری که تحت نظارت شهرداری شیراز هستند باهدف کاهش مشکلات تاکسی‌داران و بالا بردن سرعت و سهولت دسترسی شهروندان خبر داد.


به گزارش "حافظ نیوز"، نواب قائدی روز گذشته در حاشیه جلسه با راننده‌های تاکسی در جمع خبرنگاران بابیان اینکه مخالف پدیده نوظهور تاکسی‌های آنلاین نیستیم، اما باید قانون‌مند و تحت نظارت شهرداری شیراز فعالیت کنند، اظهار داشت: ساماندهی تاکسی‌های آنلاین ضروری است که امیدواریم نیروی انتظامی نیز همکاری لازم را با شهرداری شیراز داشته باشد.
وی یکی از دلایل پایین بودن قیمت تاکسی‌های آنلاین را عدم پرداخت مالیات و عوارض به سازمان‌های متولی دانست و ادامه داد: در تمام دنیا با استقبالی که از تاکسی‌های آنلاین شده است و افراد از شغل‌های مختلف به‌عنوان راننده این تاکسی‌ها فعالیت می‌کنند؛ به‌مرور زمان درآمد راننده کمتر شده و برای جبران آن قیمت‌ها افزایش می‌کند.
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل وعمران شورا افزود: سرعت و سهولت دسترسی از دیگر عوامل استقبال مردم از تاکسی‌های آنلاین است که مشکلاتی را نیز برای تاکسی‌های درون‌شهری در پی داشته است.
قائدی خاطرنشان کرد: در جلساتی که با راننده‌های تاکسی درون‌شهری برگزار کردیم، شیوه‌نامه‌ای تدوین‌شده است تا خدمات مسافربری آنلاین از طریق همین تاکسی‌ها که تحت نظارت شهرداری شیراز هستند، انجام شود.
وی ادامه داد: البته جلسات با راننده‌های تاکسی ادامه خواهد داشت تا دیدگاه‌های آن‌ها نیز در تکمیل این شیوه‌نامه اتخاذ شود.
این مقام مسؤول افزود: بار اصلی ترافیک بر دوش راننده‌های تاکسی و اتوبوس و دیگر زحمت کشان حمل‌ونقل عمومی است که شورای پنجم نهایت تلاش خود را برای حل مسائل و مشکلات این قشر تا جایی که قانون اجازه می‌دهد؛ به کار خواهد گرفت.
قائدی در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص مطالبه راننده‌های تاکسی برای برخورد با خودروهای شخصی،گفت: سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شیراز امکان برخورد با خودروهای شخصی را ندارد؛ مسافربرهای شخصی مشکلاتی راهم برای شهروندان به وجود آورند که ساماندهی و برخورد با این افراد در حیطه وظایف نیروی انتظامی است.
وی ادامه داد: اگر مدیریت واحد و یکپارچه شهری محقق می‌شد، مسائل موجود را شورای شهر و شهرداری شیراز باید پاسخ می‌داد.
این عضو شورای شهر یادآور شد: با همکاری نیروی انتظامی جلسات مشترکی خواهیم داشت تا نصب دستگاه‌های جدید دوربین و کنترل از راه دور در جهت نظارت و کاهش ترافیک انجام شود.
قائدی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر تعیین خطوط ویژه برای راننده‌های تاکسی و رسیدگی به تسهیلات موردنیاز و بیمه راننده‌ها بیان کرد: یک ساماندهی کلی در خصوص خطوط ویژه باید انجام بگیرد که در همین جهت و برای کاهش ترافیک دانشگاه شیراز نیز مجدداً مطالعات جامع حمل‌ونقل شهری را بازنگری خواهد کرد.
وی بر پیگیری حل مشکلات بیمه ای رانندگان تاکسی و ارائه تسهیلات وامکانات مورد نیاز به آنها نیز تاکیدکرد.


کد مطلب: 17901

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/17901/تاکسی-های-درون-شهری-آنلاین-می-شوند-ساماندهی-برخورد-خودروهای-شخصی-برعهده-نیروی-انتظامی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir