خواسته های رانندگان تاکسی شیراز

درخواست راه‌ اندازی تاکسی آنلاین ویژه تاکسی‌های شهری/نامگذاری یک روز ویژه راننده‌های تاکسی/ مشکل اصلی راننده‌ها بی‌توجهی مسؤولان و عدم پایبندی آنها به اجرای قانون است

1 مهر 1396 ساعت 15:49

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورا به همراه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز دیروز مهمان راننده‌های تاکسی در شیراز بودند که به بیان مطالبات خود پرداخته و این دو عضو شورا نیز قول‌های مساعدی برای رفع مسائل و مشکلات آنها دادند.


به گزارش "حافظ نیوز"، دیروز(جمعه) جلسه‌ای با حضور چند تن از اعضای شورای شهر با راننده‌های تاکسی شیراز برگزار شد.
در این جلسه رانندگان تاکسی به بیان مطالبات خود پرداختند؛ که تصویب طرح جامع حمل و نقل مسافر و تعیین نیاز شهر به مترو، اتوبوس، تاکسی واجرای آن،  راه‌اندازی تاکسی خطوط و ایجاد ایستگاه‌های مناسب برای آنها، ایجاد ایستگاه‌های مناسب در مقابل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و تجاری، آموزش رانندگان در بخش گردشگری و راه‌اندازی تاکسی ویژه گردشگری و موظف کردن هتل‌ها و مراکز گردشگری برای استفاده از این تاکسی‌ها، استفاده شهرداری از تاکسی بعنوان خودرو استیجاری بجای خودروهای شخصی، راه اندازی تاکسی آنلاین ویژه تاکسی‌های شهری بود.
برخورد و جمع آوری بازار یاب‌های تاکسی آنلاین‌ها و جمع آوری تابلوها و بیلبوردهای تحت نظر شهرداری، اجرای طرح ترافیک با توجه به آماده شدن پارکینگ ها، مترو و دوربین‌ها، افزایش خطوط ویژه تاکسی و تبدیل شدن خیابان زند به خط ویژه تاکسی با توجه به تکمیل خط یک مترو، پیگیری مشکلات پیش آمده برای بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی، کاهش هزینه نقل و انتقال تاکسی‌ها، فرهنگ سازی شهرداری و کمیسیون فرهنگی شورا با مشارکت صدا وسیما برای تشویق مردم به استفاده از تاکسی‌ها، نامگذاری یک روز به نام روز رانندگان تاکسی و تقدیر از این قشر زحمتکش از دیگر خواسته‌های آن‌ها بود.
رانندگان تاکسی در شیراز درخواست ایجاد یک باشگاه رفاهی و خدماتی برای رانندگان تاکسی شیراز، برگزاری کلاس‌های آموزشی مستمر برای بالا بردن سطح آگاهی و کیفیت بیشتر کار رانندگان، برگزاری انتخابات یاوران شورا برای تعامل بیشتر رانندگان با شورای شهر، تلاش برای کاهش هزینه تست کپسول گاز و همچنین کاهش زمان معطلی آن و برای اخذ معاینه فنی را نیز مطرح کردند.
یکی از رانندگان در این جلسه گفت: آقای شمس، معاون محترم حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز؛ تکلیف ما را مشخص کنید، آیا تاکسی آنلاین های موجود قانونی است یا خیر؟ شما از یک طرف اعلام می‌کنید که تاکسی آنلاین‌ها مجوز ندارند و از طرف دیگر سه ماه است که تابلوها و بیلبوردهای‌های شهرداری و سازمان ترافیک را برای تبلیغات آنها اجاره می‌دهید!
یکی دیگر از رانندگان تاکسی که مو سپید کرده بود، با ناراحتی یادآور شد: وقتی برای بیان مطالبات خود به مسؤولان مراجعه می کنیم یا در مقابل سازمانی تجمع می‌کنیم با ما برخورد امنیتی می‌شود، ما شورشی نیستیم و فقط حق خود را مطالبه می‌کنیم و درخواست برخورد و رفتار عادلانه داریم.
در ادامه جلسه به عدم اجرای برنامه منظم و منسجم برای ساماندهی ناوگان بزرگ تاکسیرانی شیراز و رها کردن آن به حال خود، توسط  سازمان حمل و نقل مسافر درون شهری شیراز، بی‌توجهی شرکت‌های حمل و نقل مسافر درون شهری و تاکسی بیسیم‌های شیرا زبه علم روز و به روز رسانی خدمات آنها به تکنولوژی و فن‌آوری روز و افزایش درآمد بدون توجه به مشکلات رانندگان و ارائه خدمات جدید به مشترکان نیز اشاره شد.
یکی از رانندگان تاکسی با اعتراض اعلام کرد: با آغاز به کار دولت یازدهم، گویا تمام مشکلات را در وجود رانندگان تاکسی دیدند که سهمیه بنزین و بیمه تامین اجتماعی بخشی از رانندگان را قطع کردند.
وی ادامه داد: تعویض تاکسی‌های فرسوده با سود16درصد، بی‌توجهی به مشکلات رانندگان تاکسی وحمایت از تاکسی آنلاین‌ها، تیشه به ریشه رانندگان تاکسی زده است.
راننده دیگری خطاب به فرماندار گفت: شما اعلام کردید تاکسی آنلاین‌ها قانونی است، آیا هرصنفی که قانونی بود، مگر نباید یک نهادی برآنها نظارت کند؟ درحال حاضر کدام نهاد بر تاکسی آنلاین‌ها نظارت می‌کند، در کجای قانون به این‌ها اجازه داده شده که از رانندگان 19و 29ساله، بدون گواهینامه ب2 اقدام به جابجایی مسافر کنند؟ آقای فرماندار یک راننده جوان ومجرد کم سن، بودن وثیقه، تعهد و نظارت نمی‌تواند امنیت عمومی شهرو جامعه را حفظ کند.
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در این جلسه که رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورا و رئیس کمیسیون فرهنگی شورا حضور داشتند؛ بیان شد: مشکل اصلی ما رانندگان تاکسی بی‌توجهی مسؤولان و عدم پایبندی آنها به اجرای قانون است، که یا ناشی از عدم آگاهی آن‌هاست و یامنفعتی در هرج و مرج وبی قانونی می‌بینند.


کد مطلب: 17902

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/17902/درخواست-راه-اندازی-تاکسی-آنلاین-ویژه-تاکسی-های-شهری-نامگذاری-یک-روز-راننده-های-مشکل-اصلی-راننده-ها-بی-توجهی-مسؤولان-عدم-پایبندی-اجرای-قانون

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir