۰
plusresetminus
سید ضیا هاشمی سرپرست وزارت علوم در گفتگو با "حافظ نیوز":

قصد نداریم قوانین را در دانشگاه ها به گونه‌ای اجرا کنیم که به دانشجو فشار بیاید

تاریخ انتشارسه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۸
سید ضیا هاشمی گفت: دانشگاه ها درمورد سنوات، انعطاف‌پذیری‌های خاص خود را دارند همچنین قصد نداریم قوانین آموزشی را به گونه‌ای اجرا کنیم که به دانشجو فشار بیاید
ضیا هاشمی
ضیا هاشمی
به گزارش "حافظ نیوز" طی چند روز گذشته، خبرنگار ما با دکتر سید ضیا هاشمی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفتگوی کوتاهی داشت که در ادامه می خوانید.

-  آیا تشکیل اتحادیه تشکل های اسلامی دانشجویان ایران (تادا) روند قانونی خود را طی کرد؟ در مصاحبه هایی از سوی حجت الاسلام محمدیان، ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور بارها اعلام شد که تصویب این اتحادیه روند صحیح قانونی را طی نکرده است، نظر شما چیست؟
تادا مصوبه هیئت مرکزی مشترک نظارت بر تشکل های اسلامی است که اعلام شد و اخبار آن نیز همان موقع منتشر شد. هیچ مشکلی قانونی نیز وجود ندارد.
-  هزینه اخذ واحدهای درسی در ترم تابستان به یکی از معضلات دانشجویان تبدیل شده است. هر دانشگاه یک رقم را ارائه می دهد و گاها تفاوت نرخ میان آن ها بسیار زیاد می شود، در مورد نحوه نرخ بندی این واحد ها لطفا توضیح دهید.
این خود دانشگاه‌ها و هیئت امنای آن‌ها هستند که تصمیم گیری می‌کنند. این تصمیم‌گیری‌ها متناسب با خدماتی که ارائه می‌دهند و مقتضیاتشان خواهد بود، همانطور که هزینه زندگی نیز در همه جا یکسان نیست. برهمین اساس این در اختیار هیئت امنای دانشگاه‌هاست و آن ها با بررسی دقیق و مستدل، نرخ آن را تعیین می‌کنند، حال ممکن است که میزانی تفاوت نیز وجود داشته باشد. البته بیشتر تفاوت قیمت میان دانشگاه‌های غیر انتفاعی با سایرین احتمالا بوده است.
-  از دیگر مشکلاتی که دانشجویان دارند و سردرگم هستند، مبحث سنوات تحصیلی است، ترم 9 کارشناسی و 5 کارشناسی ارشد برای دانشجویان چگونه خواهد بود؟ هزینه واحدهای درسی، خوابگاه و تغذیه چگونه حساب خواهد شد؟
دانشگاه ها درمورد سنوات، انعطاف‌پذیری‌های خاص خود را دارند همچنین قصد نداریم قوانین آموزشی را به گونه‌ای اجرا کنیم که به دانشجو فشار بیاید ولی برای انتظام به کیفیت و تمرکز بر آموزش، طبیعتا یک چارچوبی تعریف خواهد شد اما می‌بایست تمرکز دانشجو بر کار علمی و آموزش باشد.
خبرنگار: محمد صادقی
کد مطلب : ۱۷۹۰۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما