۰
plusresetminus
دادستان عمومی و انقلاب آباده اعلام کرد؛

آخر وعاقبت قمه زنی در شهرستان آباده چه شد؟

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۹
دادستان عمومی و انقلاب آباده گفت: بدعت ناپسند قمه زنی در این شهرستان ریشه کنی و برافکنده شد.
آخر وعاقبت قمه زنی در شهرستان آباده چه شد؟
به گزارش "حافظ نیوز"، محمدمهدی جمالی دوشنبه با بیان اینکه درچندسال گذشته برنامه ریزی های لازم برای برچیده شدن قمه زنی در شهرستان آباده صورت گرفته است گفت: این اتفاق مبارکی است که امسال با همراهی همه کسانی که دغدغه دینی و فرهنگی داشتند، ریشه این بدعت غلط در آباده خشک و قمه زنی در این شهرستان بطور کامل برچیده شد.
وی با بیان اینکه برای 52 نفر از افراد شاخص و قمه زن در سال94 احکام محکومیت صادر شد اضافه کرد: در سال گذشته نیز 3 نفر از قمه زنان به حبس و شلاق محکوم شدند که هم اکنون در زندان هستند.
دادستان آباده با بیان اینکه سالها روی مسئله قمه زنی در شهرهای صغاد و بهمن کار شده و امسال به نتیجه رسیدیم، ادامه داد: این نتیجه اراده جوانان و مردم فهیم این دو شهر و همچنین درایت ائمه جمعه و جماعات شهرهای آباده، صغاد و بهمن است.
این مقام قضایی حضور گسترده مردم در مراسم عزاداری اصیل و سنتی را گامی بزرگ برای مقابله با انحرافات عزاداری و پرداختن به اصل قیام امام حسین(ع) دانست و افزود: فرهنگ غنی عاشورا پربارتر از آن است که دشمنان با بهره‌گیری از بدعت‌های غلط بتوانند خللی در اصل آن وارد کنند.
دادستان آباده ضمن تشکر از نهادهای انتظامی و امنیتی، اداره تبلیغات اسلامی و رسانه ها در زمینه مقابله با قمه زنی و عزاداری های وهن آمیز و ریشه کن کردن این بدعت غلط در آباده گفت: امیدواریم که با درایت مردم شریف شهرستان آباده، ارادت به خاندان نبوت، تجلی یافته و عزاداری اصیل و پر محتوا جایگزین انحرافات و بدعت‌ها شود.
شهرستان آباده در فاصله 271 کیلومتری شمال شهر شیراز واقع شده است.
کد مطلب : ۱۷۹۴۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما