تسریع در اجرای پروژه های عمرانی فارس با تامین اعتبارات

10 مهر 1396 ساعت 13:52

اسماعیل تبادار استاندار فارس از ابتدای حضورش در استان(25 شهریور96)تاکنون بازدید از پروژه های مختلف در حال اجرا و نیمه تمام استان را در دستور کار خود قرار داده و از نزدیک در جریان وضعیت پروژه ها و مسائل و مشکلات آنها قرار گرفته است.


به گزارش "حافظ نیوز"، آنچه در این بازدیدها مورد تاکید استاندار واقع شده لزوم تسریع در اجرای این پروژه ها و همچنین جذب منابع و اعتبارات لازم برای اجرای آنها است.
ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز نخستین پروژه ای بود که استاندار فارس از آن بازدید کرد.
تبادار در جریان این بازدید، حمل و نقل را از زیر ساخت های مهم گردشگری دانست و گفت: در میان حوزه های مختلف حمل و نقل اعم از جاده ای، ریلی و هوایی، حمل و نقل هوایی خصوصا در حوزه جذب گردشگران خارجی و مراودات بین المللی دارای اهمیت فراوانی است.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های فارس در حوزه گردشگری، ضرورت دارد که زیر ساخت های لازم برای توسعه و تقویت این حوزه فراهم شود.
استاندار فارس، روند اجرای پروژه ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه شیراز را نیز قابل قبول توصیف کرد و افزود: بر اساس گزارش های ارائه شده این پروژه ظرف 20 ماه آینده آماده بهره برداری می شود.
پروژه بزرگراه دشت ارژن – قائمیه دومین پروژه ای بود که استاندار فارس بازدید کرد.
تبادار، در جریان این بازدید، با اشاره به تاثیر بهبود وضعیت حمل و نقل جاده ای در عرصه صنعت، تولید، رفاه عمومی و گردشگری گفت: از آنجا که بر اساس آمار ارائه شده استان فارس دارای بیشترین میزان تلفات ناشی از حوادث جاده ای است، بنابراین بهبود هرچه بیشتر وضعیت جاده های این استان امری کاملا ضروری به نظر می رسد.
وی افزود:هرچند کارشناسان علت 60 درصد از این حوادث را عامل انسانی می دانند اما باید پذیرفت که جاده های استان هنوز با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارند.
استاندار فارس ابراز امیدواری کرد که با حمایت و پشتیبانی اعتباری که از پروژه بزرگراه دشت ارژن - قائمیه انجام می شود این پروژه تا شهریور 97 آماده افتتاح شود.
تبادار اظهار کرد: در زمینه توسعه حوزه حمل و نقل اقدامات خوبی در استان انجام شده که ما نیز از تمام ظرفیت و توان خود برای سرعت بخشیدن به روند تکمیل پروژه های در دست اجرا استفاده خواهیم کرد.
بیمارستان شماره 2 نمازی شیراز که سال 95 کلنگ اجرای آن به زمین زده شد پروژه دیگری بود که استاندار فارس در ادامه بازدیدهای خود از آن دیدن کرد.
تبادار، با اشاره به کارکرد موثر این پروژه در حوزه بهداشت و درمان استان افزود: آنچه در جریان اجرای یک پروژه اهمیت فراوانی دارد بحث تامین اعتبار است که خوشبختانه بیمارستان شماره 2 نمازی جزو آن دسته پروژه هایی است که اعتبار آن تامین شده است.
استاندار فارس از تمام مدیران دستگاه های ذی ربط خواست که در سرعت بخشیدن به روند اجرای این پروژه مشارکت داشته باشند.
باغ موزه مشاهیر شیراز که عملیات اجرایی آن تیرماه 89 آغاز شد و تالار بزرگ شیراز کلنگ ساخت آن سال 92 به زمین زده شد نیز از جمله پروژه هایی بود که استاندار فارس از آنها بازدید کرد.
تبادار در جریان این بازدید گفت: در کنار ظرفیت های فراوان موجود در استان، پیشینه و غنای فرهنگی آن بیشتر به چشم می خورد و به همین پروژه های فرهنگی باید بیشتر مورد توجه باشند.
وی اظهار کرد: روند اجرای این 2 پروژه با توجه به اهمیتی که دارند و به رغم اقداماتی که بر روی آنها انجام گرفته روند مطلوبی نیست و کارها به کندی پیش رفته است.
او افزود: با توجه به محدودیت های مالی موجود، تلاش می شود تا با اختصاص اعتبارات لازم، روند اجرای این پروژه ها شتاب و سرعت بیشتری گیرد.
پروژه آزادراه شیراز – اصفهان که عملیات اجرایی آن سال 89 آغاز شد دیگر پروژه های بود که استاندار فارس طی روزهای اخیر از آن بازدید کرد، بازدیدی که 12 ساعت به طول انجامید.
تبادار در جریان این بازدید، با اشاره به حمایت همه جانبه مدیران اجرایی استان از این پروژه گفت: وزارت راه و شهرسازی همانند گذشته تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه را مورد توجه ویژه قرار دهد.
استاندار فارس افزود: امیدواریم وزارت دفاع نیز که این پروژه با مشارکت این وزارتخانه در حال ساخت است در تامین موزون و همسان اعتبارات لازم تلاش بیشتری داشته باشد تا پروژه در موعد مقرر یعنی سال 97 آماده افتتاح شود.
عملیات ساخت این طرح با مشارکت وزارت راه و شهرسازی (کارفرما معاونت ساخت و توسعه آزاد راه ها) (50 درصد) و وزارت دفاع و پشتیبانی (50 درصد) در حال اجرا است.
وی روند اجرای این پروژه را رضایت بخش دانست و افزود: از آنجا که آزاد راه شیراز-اصفهان تنها آزاد راه جنوب کشور محسوب می شود و استان های همجوار نیز می توانند از آن بهره مند شوند، بنابراین امیدواریم توجه بیشتری به تامین اعتبار آن شود.
بدون تردید بهره برداری از پروژه های نیمه تمام و کلیدی استان در بخش های مختلف زمینه ساز توسعه و پیشرفت استان در تمام زمینه ها خواهد بود.


کد مطلب: 17946

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/17946/تسریع-اجرای-پروژه-های-عمرانی-فارس-تامین-اعتبارات

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir