۰
plusresetminus
دکتر لیلا دودمان رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر شیراز در گفتگو با «حافظ نیوز»:

تا شهردار شیراز تعیین نشود، درباره معاونت های شهرداری تصمیمی گرفته نخواهد شد

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۸
لیلا دودمان، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز در حاشیه جلسه شورای شهر با خبرنگار ما درباره حواشی هفته‌های اخیر شورا و شهرداری به گفتگو نشست.
تا شهردار شیراز تعیین نشود، درباره معاونت های شهرداری تصمیمی گرفته نخواهد شد
به گزارش "حافظ نیوز لیلا دودمان، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز در حاشیه جلسه شورای شهر با خبرنگار ما درباره حواشی هفته‌های اخیر شورا و شهرداری به گفتگو نشست که در ادامه می‌خوانید:

•  صحبت‌هایی صورت گرفته است مبنی بر اینکه نظر شما برای معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزش شهرداری شیراز بر روی آقای قائدیان است و بر انتصاب ایشان نیز اصرار دارید، آیا این حقیقت دارد؟

تا تکلیف شهردار مشخص نشود، نمی‌توان درمورد معاونت‌های شهرداری هم صحبتی انجام داد و من تا زمانی که شهردار معین نشود، اصلا نمی‌توانم درمورد سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری و ریاست آن صحبت کنم.

•  در ایام ماه محرم امسال برخلاف سال‌های گذشته شاید شاهد کم کاری ادارات به ویژه شهرداری و سازمان فرهنگی، اجتماعی در بحث ترویج نمادهای عزاداری و فضاسازی شهری بودیم که بین افکار عمومی نیز بازخورد منفی نیز داشت. به نظر شما علت این امر چیست؟

بعضی از وظایف در حیطه اختیاران کمیسیون فرهنگی نیست، بلکه مخصوص سازمان فرهنگی شهرداری است و این سازمان متولی خود را دارد و باید این کار را مطابق با هرسال انجام می‌داده است و مثلا سیاه‌پوش کردن شهر نمی‌توانسته مصوبه شورای شهر باشد در صورتیکه امری معمول و از جمله آیین‌های ماست و گفتنی است که من نمی‌توانم درمورد تمام بخش‌ها وقسمت‌های شهرداری صحبت کنم و فقط درمورد حوزه خودم صحبت می‌کنم. این که ما در ارتباط با آیین‌های مذهبی احترام و اکرام داشته باشیم، چیزی نیست که ما در کمیسیون آن را مطرح کنیم، بلکه چیزی است که باید نسبت به آن احترام همیشگی خودمان را داشته باشیم چون یک اعتقاد است پس من فکر می کنم که سازمان های متولی این امر پاسخگو باشند.

•  شورای پنجم طی مدت زمان فعالیت خود مانور بسیاری بر امور فرهنگی داشته و کلیدواژه اقدامات فرهنگی را در مصاحبه همه اعضا می‌توانیم ببینیم و بسیار از این واژه و اقداماتی که می‌باید در گذشته در این حوزه صورت می‌گرفته، بحث شده است اما در این مدت طرح و پروژه‌ای که برای مردم ملموس باشد در طول عمر شورای پنجم دیده نشده است، لطفا در این مورد توضیح بفرمایید.

ما همینک گرفتار مصوبه‌هایی هستیم که از فرمانداری آمده است. به علت تعدد بالای دستور جلسات شورا، بر آن شدیم که دستور جلسه‌ها و مصوبات کمیسیون را کمی بعدتر به صحن بیاوریم و طوری نباشد که این تصور به وجود بیاید که من به عنوان منشی و رئیس کمیسیون فرهنگی بر روی دستور جلسات اعمال نظر می‌کنم. مسئله دوم این که کمیسیون فرهنگی اجتماعی تا کنون در حدود پنج جلسه داشته است و خروجی آن سه مصوبه بوده که کمک به کمیته امداد امام خمینی، کمک به دو جشنواره برگزار شده در شهر شیراز و کمک به مسابقات آسیایی فوتبال دانش آموزان بوده است که به عنوان جشنوراه علمی نیز محسوب می‌شده است.
اتفاقا من فکر می‌کنم که آن قدر که کمیسیون فرهنگی، اجتماعی کار عملی و میدانی انجام داده‌ایم، بقیه در این زمینه فعال نبوده اند.
ان شاالله در آینده نیز برنامه های متنوع و گوناگونی خواهیم داشت که به وقتش به سمع ونظر مردم خواهیم رساند.
 
خبرنگار: محمد صادقی
کد مطلب : ۱۷۹۴۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما