۰
plusresetminus
به بهانه نطق پیش از دستور رئیس شورای شهر شیراز:

طرحی نو دراندازید!

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۸
هفته گذشته طی مطلبی انتقادی، به ادبیات تامل‌برانگیز سید احمدرضا دستغیب پرداختیم و تاکید کردیم که راه مقابله با فساد، راه‌اندازی بازی بِگَم بِگَم نیست و اگر سند تخلفی از شورای چهارم در جیب شورای پنجم موجود است، بهتر است هرچه سریعتر به محاکم قضایی ارائه شود تا با دست‌اندازان به بیت المال برخورد صورت بگیرد.
طرحی نو دراندازید!
به گزارش "حافظ نیوزهفته گذشته طی مطلبی انتقادی، به ادبیات تامل‌برانگیز سید احمدرضا دستغیب پرداختیم و تاکید کردیم که راه مقابله با فساد، راه‌اندازی بازی بِگَم بِگَم نیست و اگر سند تخلفی از شورای چهارم در جیب شورای پنجم موجود است، بهتر است هرچه سریعتر به محاکم قضایی ارائه شود تا با دست‌اندازان به بیت المال برخورد صورت بگیرد.

اما رئیس شورای شهر شیراز در نطق دیروز خود، به این مطلب انتقادی به تندترین شکل ممکن واکنش نشان داد و گفت: شمایی که من را به بگم‌ بگم سیاسی متهم می‌کنید، این روش اربابتان احمدی‌نژاد را منتسب به ما نکنید... شما هنوز در شوک از دست دادن ریاست جمهوری و شورای شهر هستید... حواشی سیاسی ما را از خدمت باز نمی‌دارد...

در این‌باره ذکر چند نکته ضروری‌ست: همانگونه که رئیس شورای شهر شیراز عنوان می‌دارند، امیدواریم حواشی سیاسی و فشارهای بیرونی و اصرار پدرخوانده‌های سیاسی جریان اصلاحات مانع از تداوم روند خدمتگزاری منتخبان مردم در شورای پنجم نشود و بن بست انتخاب شهردار شیراز، با فصل الخطاب قرار دادن قانون سرانجام به پایان برسد.

ادبیاتی که دیروز از سوی سید احمدرضا دستغیب در مواجهه با یک نقد دلسوزانه بیان شد، به هیچ‌وجه تناسبی با جایگاه رئیس شورای شهر شیراز، پایتخت فرهنگی ایران اسلامی و شهری که مزین به افتخار سومین حرم اهل‌بیت(ع) است نداشت. این درست است که این روزها شورای شهر به دلیل قرار گرفتن در بُن بست انتخاب شهردار و اصرار بر روی گزینه‌ای که گویا مشکلات قانونی بر سر راه صدور حکمش وجود دارد در شرایط خوبی به سر نمی‌برد، اما این مسئله به هیچ عنوان مجوزی برای حمله و اتهام‌زنی به منتقدان و احمدی‌نژادی خطاب کردن آنها و انحراف افکار عمومی از اصل بحث نیست.

امید است در آینده نزدیک، با تمسک به نص صریح قانون و توجه عملی شورای پنجم به پاسخ استعلام برخی نهادهای نظارتی دولتی و دوری از سیاست‌بازی و لابی‌های غیر قانونی، مشکل انتخاب شهردار شیراز نیز حل شود و با حل این معضل، شاهد سعه صدر بیشتر و ادبیات بهتر در مواجهه با نقد دلسوزانه و منتقدان منصف، از سوی نمایندگان مردم در شورای شهر باشیم.
کد مطلب : ۱۷۹۵۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما