داوود احمدی نژاد در گذشت؛

اختلاف احمدی‌نژاد با برادرش چه بود؟

12 مهر 1396 ساعت 11:54

داوود احمدی نژاد، برادر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری سابق کشورمان صبح امروز در بیمارستان حضرت، ولی عصر تهران درگذشت.


به گزارش "حافظ نیوزقبل از فوت حال وی مساعد نبوده و در بخش ICU بیمارستان نیکان تهران بستری بود. خانواده داوود احمدی نژاد از رسانه ها خواسته بودند تا خبر بیماری وی را منتشر کرده و با دعا و عیادت گامی در راستای شفای او بردارند.
داوود احمدی‌نژاد دارای مدرک کارشناسی علوم سیاسی و کارشناسی ارشد دافوس است. وی پیش از آنکه به عنوان رئیس بازرسی ویژه نهاد ریاست جمهوری توسط محمود احمدی‌نژاد منصوب شود، مسئولیت مخابرات و ارتباطات ناجا را بر عهده داشته است.

داوود احمدی‌نژاد در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۲، به عنوان یک نامزد مستقل ثبت نام کرد. اما در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ خورشیدی از ادامه رقابت‌ها کناره‌گیری کرد و به حمایت از سعید جلیلی پرداخت. در ادامه این رویدادها، او چند روز بعد و در هنگام تبلیغات نامزدهای انتخاباتی، اعلام کرد سعید جلیلی و علی‌اکبر ولایتی به ولایت نزدیک‌تر هستند، اما از ولایتی که پخته‌تر است حمایت می‌کند. او سپس در پاسخ به این سؤال که اگر نظر جامعتین با شخص دیگری باشد، شما از چه کاندیدایی حمایت می‌کنید؟ پاسخ داد: اگر نظر ائتلاف و جامعتین با شخص دیگری باشد، از او حمایت می‌کنم.
اختلاف احمدی‌نژاد با برادرش چه بود؟
داوود احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری برادرش محمود احمدی‌نژاد ابتدا به ریاست بازرسی ریاست‌جمهوری منصوب شد اما در مرداد ۱۳۸۷ از مقام خود کناره‌گیری کرد.
علت برکناری وی توسط برخی رسانه‌ها اختلافش با محمود احمدی‌نژاد بر سر انتصاب کردان به پست وزارت کشور و نیز تأثیرپذیری احمدی‌نژاد از مشایی بود.
داوود احمدی‌نژاد در یکی از سخنرانی‌هایش گفته بود: “مشایی خود را نماینده امام زمان (عج) می‌داند”.
برادر احمدی‌نژاد صبح امروز در بیمارستان حضرت ولی عصر تهران درگذشت.


کد مطلب: 17956

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/17956/اختلاف-احمدی-نژاد-برادرش

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir