مديركل راهداري فارس خبر داد:

افزايش پوشش سامانه‌هاي ثبت تخلف در جاده‌هاي فارس

12 مهر 1396 ساعت 19:09

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان فارس از افزايش سطح پوشش سامانه‌هاي ثبت تخلف در جاده‌هاي اين استان خبر داد.


به گزارش "حافظ نیوزعلي‌رضا سياهپور چهارشنبه 12 مهر در جمع خبرنگاران گفت: تا قبل از سال 95 تنها 57 سامانه ثبت تخلف در فارس وجود داشت و اكنون هزار و 344 كيلومتر از راه‌هاي شرياني اين استان تحت پوشش 136 دستگاه سامانه است.
او در عين‌حال تصريح كرد كه تاكنون تنها 51 درصد از كل راه‌هاي استان فارس تحت پوشش اين سامانه قرار دارد و گفت: چهار محور مهم از راه‌هاي ارتباطي فارس را به‌عنوان محورهايي كه نيازمند نصب سامانه ثبت تخلف است، به مركز مديريت راه‌هاي كشور معرفي كرده‌ايم.
سياهپور با بيان اينكه امكان‌سنجي و مكان‌يابي محورهاي چهار‌گانه مورد نظر، شهریور امسال با نمايندگاني از مركز مديريت راه‌هاي كشور، فرماندهي پليس‌راه شمال و جنوب فارس و اداره كل راهداري فارس انجام شده است، گفت: سورمق، اقلید، یاسوج_ سپیدان، یاسوج_ فیروزآباد، قیر و کارزین، خنج، لار، بندرعباس_ فیروزآباد، جم و فسا، استهبان، نی‌ریز، سیرجان محورهاي چهارگانه ياد شده است.
او گفت: در صورت تجهیز این محورها به سامانه‌هاي ثبت تخلف، 942 کیلومتر به پوشش دوربین‌های استان فارس افزوده شده و نزدیک به 87 درصد محورهای این استان مجهز به سامانه ثبت تخلف می‌شود.
سياهپور با بيان اينكه در 6 ماهه نخست امسال، 133 هزار و 874 مورد تخلف از سرعت مجاز در محورهای داراي سامانه ثبت تخلف فارس ثبت شده است، گفت: تجهيز محورهاي ترافيكي به سامانه كنترل و ثبت تخلف، زمينه كاهش تخلفات و افزايش ايمني تردد را فراهم مي‌كند.
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي فارس با اشاره به لزوم به روز بودن تجهيزات فني گفت: نسل جدید سامانه‌های ثبت تخلف که در محورهای استان فارس نیز مورد استفاده قرار گرفته، قابلیت ثبت پلاک خودروی متخلف در طول شبانه روز را دارد و علاوه بر سرعت لحظه‌ای، سرعت متوسط وسایل نقلیه را نیز محاسبه مي‌كند.
 


کد مطلب: 17961

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/17961/افزايش-پوشش-سامانه-هاي-ثبت-تخلف-جاده-هاي-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir