اجماع هیئت های مذهبی در شیراز

زنجان مقهور حضور شیرازی ها

13 مهر 1396 ساعت 11:43

مدیرکل صدا وسیمای فارس حضور مردم استان در دهه اول محرم را تحسین برانگیز توصیف کرد و گفت: در استان فارس وشهر شیراز بستر برای اجتماع بزرگ عاشورائیان فراهم است و پراکندگی دسته جات زیبنده سومین حرم اهل بیت نیست.


به گزارش "حافظ نیوز"، مدیرکل صدا وسیمای فارس حضور مردم استان در دهه اول محرم را تحسین برانگیز توصیف کرد و گفت: در استان فارس وشهر شیراز بستر برای اجتماع بزرگ عاشورائیان فراهم است و پراکندگی دسته جات زیبنده سومین حرم اهل بیت نیست.
سید تقی سهرابی با اشاره به بیش از 6000  هیات مذهبی ثبت شده در استان و قریب به 550 هیات فعال در شهر شیراز در کنار سابقه بسیار ارزشمند تاریخی در برگزاری مناسک مذهبی این دیار وجود علما، ادبا، مداحان افزود: این قابلیت های
بی نظیر درکنار جایگاه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام نشان می دهد که اگر مسئولان مربوطه و رؤسای هیات به ویژه  هیات با سابقه اراده کنند عزاداران شیرازی با جمعیتی بیش از  اردبیل و زنجان به میدان می آیند.
این مقام فرهنگی تجربه موفق اجتماع باشکوه عزادارن در اربعین پارسال را شاهدی برگفته خود آورد و تصریح کرد: آنچه  به اجتماعات مذهبی ما شور و شکوه می بخشد بودن در کنار هم و هم صدا شدن در دفاع از قیام آقا ابا عبدالله الحسین علیه السلام است.
مدیرکل رسانه استانی به برپایی نماز باشکوه ظهر تاسوعا و عاشورا در حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه عزاداران خود را مقید به برپایی نماز اول وقت در روزهای عزاداری ابا عبدالحسین علیه السلام می دانند و زیبا تر این که همه نمازگزاران در کنار هم به این واجب الهی می پرداختند.


کد مطلب: 17971

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/17971/زنجان-مقهور-حضور-شیرازی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir