سرپرست شهرداري شيراز:

پروژه‌هاي عمراني شيراز متوقف نمي‌شود

16 مهر 1396 ساعت 14:05

سرپرست شهرداری شیراز گفت: با توجه به تاكيدات شورا و تلاش مجموعه‌ي شهرداري، هيچ يك از پروژه‌هاي عمراني متوقف نشده و تمام فعاليت‌هاي عمراني روال عادي خود را طي مي‌كند.


به گزارش "حافظ نیوزمحمدحسن اسدي در بازديد از پروژه‌هاي عمراني در شيراز، گفت: علي‌رغم آنكه برخي كلانشهرها به‌دليل مشكلات مالي بيش از هفت ماه است كه عمليات عمراني را متوقف كرده‌اند، پروژه‌هاي عمراني شيراز همچنان فعال است.
او با تصريح اينكه با وجود تمام مشكلات اقتصادي، اهتمام مجموعه مديريت شهري در شيراز، تداوم پروژه‌هاي عمراني است، در تشریح تقاطع غیرهمسطح مطهری- امیرکبیر- رحمت گفت: این پروژه سه سطحی پروانه‌ای شکل با هفت پل و مجموع طول پنج کیلومتر، در حال حاضر بزرگترین پروژه شهر شیراز است.
سرپرست شهرداري شيراز با يادآوري اينكه تقاطع غيرهمسطح مطهري-اميركبير 59 درصد پيشرفت فيزيكي دارد، گفت: موقعیت مکانی و طراحی خاص و منحصر به فرد، این پروژه را از تملک اراضی بی نیاز کرده و شيوه كار به شكلي بوده حتي يك‌روز هم بلوار اميركبير به‌عنوان يكي از محورهاي اصلي شيراز، مسدود نشده است.
او اعتبار هزينه شده در اين پروژه را تا امروز بالغ بر 27 ميليارد تومان ذكر و اضافه كرد: عمليات عمرانی اصلی اين پروژه تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید .
اسدي گفت: این تقاطع با 64 هزار مترمربع پل سازی و 77 پایه از پروژه‌های بزرگ عمرانی شیراز محسوب مي‌شود که از نظر ابعادی شش برابر تقاطع بصیرت (پل معالی آباد) و دو برابر تقاطع میدان معلم است .
سرپرست شهرداری شیراز در بازدید از تقاطع شهید عبدالله رودکی نیز در اشاره به نقش و اهمیت این پروژه گفت: تقاطع غیرهمسطح شهید رودکی با عبور عرضی از محور کمربندی، بلوار ایمان جنوبی و امیرکبیر را به یکدیگر متصل می کند و با ورود به بلوار مهدیه، ارتباط این بخش را با محور غرب شهر برقرار می کند .
اسدی حجم زیاد عملیات عمرانی، نیاز به تملک اراضی مورد مسیر که فاقد سند و مستحدثات هستند و در برخی موارد نیز با اراضی ملی تداخل دارد، همچنین هزینه زیاد جابجایی تأسیسات گاز در بلوار ایمان جنوبی را از مهمترین مشکلات این پروژه دانست و گفت: تاکنون حدود 75 درصد پروژه انجام شده و ادامه آن نیازمند ایجاد مسیر دسترسی برای جابجایی ترافیک است زيرا نبايد كمربندي به هيچ عنوان مسدود شود.
سرپرست شهرداري شيراز با بیان این مطلب که پل روگذر شمال به جنوب تقاطع غیر همسطح شهید عبدالله رودکی طی دو ماه آینده تکمیل می شود، گفت: 80 درصد عملیات عمرانی پل انجام شده و تکمیل بخش باقی مانده مستلزم ایجاد مسیر دسترسی فرعی جهت جابجایی ترافیک بوده و افتتاح كامل اين پروژه به دليل بحث تملك، زمان‌بر است.
 


کد مطلب: 17992

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/17992/پروژه-هاي-عمراني-شيراز-متوقف-نمي-شود

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir