۰
plusresetminus

دانشکده فنی ومهندسی شهید باهنر شیراز پیشرو در ترویج فرهنگ کتاب خوانی

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۹
در روز 16 مهرماه 96 در دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز از نمایشگاه کتاب های دانشگاهی در دروس تخصصی رشته های مختلف این دانشکده و همچنین کتاب هایی با مضمون فرهنگی ،ادبی و مذهبی با بیش از 1000 عنوان رونمایی شد.
دانشکده فنی ومهندسی شهید باهنر شیراز پیشرو در ترویج فرهنگ کتاب خوانی
به گزارش "حافظ نیوزدر روز 16 مهرماه 96 در دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز از نمایشگاه کتاب های دانشگاهی در دروس تخصصی رشته های مختلف این دانشکده و همچنین کتاب هایی با مضمون فرهنگی ،ادبی و مذهبی با بیش از 1000 عنوان رونمایی شد.
سعید زحمت کشان دبیر خانه فرهنگ ،هنر و ادب  این دانشکده و همچنین انجمن های علمی در خصوص این نمایشگاه افزود : با توجه به اهداف دانشگاه فنی و حرفه ای به تربیت دانش آموختگان مهارت محور در رشته های علمی مختلف در کشور ، با توجه به نیاز کارامد شدن این مهارت ها در سطح جهانی ، سیاست ها و راهکار هایی را در جهت حرکت به سوی همگام شدن با کشور های توسعه یافته در زمینه فن و تکنیک در سند چشم انداز کوتاه مدت و بلند مدت خود برداشته و تاکید داریم جهت نیل به این اهداف باید نهال دانش و فرهنگ را در دانشگاه بکاریم .
زحمت کشان افزود : امروز اگر اروپا به درجه از پيشرفت و ترقي دست يافته و مرزهاي دانش و خوش بختي را پي درپي در مي نوردد به اذعان همه مورخان و اهل خبره اين وضعيت از هنگامي رخ نمود که آنان به فرهنگ و دانش روي آوردند . به تعبير ديگر درخشش امروز اروپا دقيقا پس از عصر روشنگري که عصر دانش و علم و فرهنگ خوانده مي شود ظهور نموده است. بنابراين راه خوش بختي ملت ها آنست که درخت دانش و فرهنگ را در وجود فردي و اجتماعي خود بارورسازيم.
وی افزود : پيشرفت و داشتن کشور آباد اين است که فرهنگ مطالعه و کتابخواني را ترويج نماييم. با چالش ها و موانع آن مقابله نموده و زمينه آن را فراهم سازيم.
براي ترويج فرهنگ کتابخواني مي توان راهبرد هاي مختلفي را ارايه داشت. انتظار ما از دانشجویان و مسئولین این است که براي ارتقاء فهم و درک جامعه دانشگاهیان ، مقوله فرهنگ و علم جدی بگیرند و در اين راستا تلاش ورزد.
این نمایشگاه که در روز 16 مهر ماه تا 18 مهرماه در سه روز متوالی توسط خانه فرهنگ و هنر دانشکده باهنر و انجمن علمی معماری پاراکس در ساختمان مرکزی این مجموعه که در روز اول با بازدید بیش از 1800 نفر صورت پذیرفت ، مقدمه ای است برای برداشتن گام هایی استوار در ایجاد بستری مناسب  جهت ترویج فرهنگ کتاب خوانی .
کد مطلب : ۱۷۹۹۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما