دانشکده فنی ومهندسی شهید باهنر شیراز پیشرو در ترویج فرهنگ کتاب خوانی

17 مهر 1396 ساعت 11:49

در روز 16 مهرماه 96 در دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز از نمایشگاه کتاب های دانشگاهی در دروس تخصصی رشته های مختلف این دانشکده و همچنین کتاب هایی با مضمون فرهنگی ،ادبی و مذهبی با بیش از 1000 عنوان رونمایی شد.


به گزارش "حافظ نیوزدر روز 16 مهرماه 96 در دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز از نمایشگاه کتاب های دانشگاهی در دروس تخصصی رشته های مختلف این دانشکده و همچنین کتاب هایی با مضمون فرهنگی ،ادبی و مذهبی با بیش از 1000 عنوان رونمایی شد.
سعید زحمت کشان دبیر خانه فرهنگ ،هنر و ادب  این دانشکده و همچنین انجمن های علمی در خصوص این نمایشگاه افزود : با توجه به اهداف دانشگاه فنی و حرفه ای به تربیت دانش آموختگان مهارت محور در رشته های علمی مختلف در کشور ، با توجه به نیاز کارامد شدن این مهارت ها در سطح جهانی ، سیاست ها و راهکار هایی را در جهت حرکت به سوی همگام شدن با کشور های توسعه یافته در زمینه فن و تکنیک در سند چشم انداز کوتاه مدت و بلند مدت خود برداشته و تاکید داریم جهت نیل به این اهداف باید نهال دانش و فرهنگ را در دانشگاه بکاریم .
زحمت کشان افزود : امروز اگر اروپا به درجه از پيشرفت و ترقي دست يافته و مرزهاي دانش و خوش بختي را پي درپي در مي نوردد به اذعان همه مورخان و اهل خبره اين وضعيت از هنگامي رخ نمود که آنان به فرهنگ و دانش روي آوردند . به تعبير ديگر درخشش امروز اروپا دقيقا پس از عصر روشنگري که عصر دانش و علم و فرهنگ خوانده مي شود ظهور نموده است. بنابراين راه خوش بختي ملت ها آنست که درخت دانش و فرهنگ را در وجود فردي و اجتماعي خود بارورسازيم.
وی افزود : پيشرفت و داشتن کشور آباد اين است که فرهنگ مطالعه و کتابخواني را ترويج نماييم. با چالش ها و موانع آن مقابله نموده و زمينه آن را فراهم سازيم.
براي ترويج فرهنگ کتابخواني مي توان راهبرد هاي مختلفي را ارايه داشت. انتظار ما از دانشجویان و مسئولین این است که براي ارتقاء فهم و درک جامعه دانشگاهیان ، مقوله فرهنگ و علم جدی بگیرند و در اين راستا تلاش ورزد.
این نمایشگاه که در روز 16 مهر ماه تا 18 مهرماه در سه روز متوالی توسط خانه فرهنگ و هنر دانشکده باهنر و انجمن علمی معماری پاراکس در ساختمان مرکزی این مجموعه که در روز اول با بازدید بیش از 1800 نفر صورت پذیرفت ، مقدمه ای است برای برداشتن گام هایی استوار در ایجاد بستری مناسب  جهت ترویج فرهنگ کتاب خوانی .


کد مطلب: 17995

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/17995/دانشکده-فنی-ومهندسی-شهید-باهنر-شیراز-پیشرو-ترویج-فرهنگ-کتاب-خوانی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir