۰
plusresetminus
به بهانه مشکلات ایجاد شده برای اساتید دانشگاه شیراز؛

حامد مسندی شیرازی می گوید

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۹
مجمع دانشجویی آرمان مصاحبه ای را با دکتر حامد مسندی شیرازی استاد دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز در خصوص مشکلاتی که اخیرا برای ایشان بوجود آمده، انجام داده است.
حامد مسندی شیرازی می گوید
به گزارش "حافظ نیوز"، مجمع دانشجویی آرمان مصاحبه ای را با دکتر حامد مسندی شیرازی استاد دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز در خصوص مشکلاتی که اخیرا  برای ایشان بوجود آمده، انجام داده است که در ادامه می خوانید:

1- این شائبه مطرح شده بود که شما پناهندگی آمریکا گرفته اید و بعضا دانشجوها با مراجعه به شما درصدد تایید یا تکذیب خبر بودند؛ آیا این موضوع صحت دارد؟

بله درست هست و من اولین جوابم این بود  که من اینجا هستم، در دفترم چطور باید رفته باشم آمریکا؟ درشرایطی که مسأله فرار مغزه ها یکی از آسیب های جدی در کشور ماست، علی رغم تحصیل در یکی از ده دانشگاه برتر جهان (دانشگاه کالیفرنیا در سان دیگو آمریکا) و دارا بودن فرصت شغلی ایده آل پس از فارغ التحصیلی به همراه برادرم، خدمت به کشور عزیزمان ایران و بالندگی علمی هرچه بیشتر ملت خودمان را ترجیح دادیم.

2-یکی از ایراداتی که اساتید دیگر بخش به شما وارد کرده بودند دادن نمرات نادرست به دانشجو ها بود؛ نظر شما در این خصوص چیست؟

همه چیز روشن و شفاف هست من به هر کدام از دانشجو های خودم در ابتدای سال تحصیلی برگه ای میدهم که مطالعه و امضا نمایند این برگه ها حاوی اطلاعات در خصوص نحوه ی کسب نمره، نحوه محاسبه نمره و چگونگی برخورد در صورت تخلفات می باشد با این شرایط دانشجو حتی قبل از اعلام نمرات می‌تواند حتی صدم به صدم نمره ی خود را محاسبه کند. هدف و نیت ما تدریس استاندارد و برخورد مناسب و در شأن دانشجو ست که مسبب احترام و محبت متقابل نیز هست، حال تفاوت نمی کند که شما در چه دانشگاهی تدریس می کنید، از نظر ما استاد خدمتگذار دانشجو است نه بالعکس به این خاطر که استاد از بیت المال حقوق می گیرد که به دانشجوها خدمت کند اما متاسفانه بعضی اساتید دانشجو را نوکر خود می دانند و اینگونه با آنها رفتار می کنند، از ما می‌خواهند شیوه ی قهری را در برخورد با دانشجویان داشته باشیم. درست بودن نحوه ی برخورد ما با دانشجو، با مشاهده ارزشیابی اساتید به راحتی قابل تشخیص است.

3 -از دیگر مسائل مطرح شده عدم فعالیت در نگارش مقاله است که گفته اند شما مقاله ای ارائه نداده و در این خصوص عملکردی نامناسب داشته اید؛ آیا این موضوع را شما تائید میکنید؟

خیر. حقیقتا ما در تولید مقاله، تعدد و عدم کیفیت را قبول نداریم. اینکه بتوان مقاله ای در معتبرین ژورنال حوزه تخصصی خود در سطح جهان به چاپ رساند به مراتب اعتبار علمی بالاتر و در نتیجه وجهه بهتری برای کشور و دانشگاه محسوب می شود.هر سه ما در دو سال اخیر مقاله هایی در بهترین ژورنال های رشته ی خود به چاپ رسانده ایم. یک سرچ ساده با نام ما همه چیز را مشخص میکند.
بنده چندماه پیش مقاله خود را در یکی از ژورنال های دانشگاه ام آی تی آمریکا به چاپ رسانده ام درحالی که برخی از اساتید به چاپ مقالات خود در ژورنال های نامعتبر مانند بعضی از ژورنال های کشورهای حاشیه خلیج فارس افتخار می کنند.

4-مورد دیگر مطرح شده بحث سنت شکنی شما در بخش برق و کامپیوتر بود؛ در این خصوص صحبتی دارید؟

از ما می‌خواهند حق الناس را نادیده بگیریم، حق دانشجو را ندهیم به این بهانه که سنت بخش این است که متوسط نمره کلاسی باید ۱۲ باشد. بنده، برادرم و دکتر حق دل مخالف این سنت بودیم و گفتیم قبول نداریم. معتقدم اگر دانشجو علی رغم تلاش های فراوان، ضایع شدن حق خود را  توسط اساتید ببیند از کوشش و فراگیری بیشتر علم دست کشیده و دچار بی‌خیالی و یا سرخوردگی میشود و اعتماد به نفس خود را از دست می دهند که این یک آسیب جدی در امر دانش آموختگی است.

دکتر  مسندی  افزود: متاسفانه چیزی که ما شاهد هستیم این هست که اگر هریک از اساتید با این سنت های من در آوردی این دوستان مخالفت کند به سرنوشت ما دچار می شود، این دوستان چندین ماه هست که جلوی پای ما سنگ اندازی می کنند؛ این افراد کار را به جایی رسانده اند که به خود اجازه داده اند حتی در کوچکترین مسائل و حقوق اساتید از جمله منابعی که در کلاس تدریس می کنیم را  جهت بررسی به آنها ارائه دهیم و حتی اجازه طرح سوالات امتحانی و تصحیح اوراق کلاس خودمان را از ما سلب کردند.

ایشان در پایان به این موضوع تاکید کردند که ما از حقوق اولیه خودمان کوتاه نخواهیم آمد و منتظر اخبار  بیشتری در این خصوص باشید.
 
کد مطلب : ۱۷۹۹۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما