۰
plusresetminus
سید احمدرضا دستغیب رئیس شورای شهر در گفتگو با «حافظ نیوز» - قسمت اول

در شورای چهارم دست درازی به اموال بیت المال صورت نگرفته اما بودجه شهرداری حیف شده است/ برای آنکه اداره امور شهر بیش از این عقب نیفتد به سرعت از معافیان عبور کردیم

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۹
در زمان معرفی آقای معافیان طبق قانون بازنشستگی منعی وجود نداشت اما طبق نامه وزارت کشور، ممنوعیتی وجود دارد و به ما نیز همین را اعلام کردند که ما نیز طبق همین نامه و با درخواست شخص آقای معافیان برای اینکه کار بیش از این عقب نیفتد، به سرعت فرد دیگری را انتخاب کردیم...
سید احمدرضا دستغیب
سید احمدرضا دستغیب
پیرامون اتفاقات و حواشی شورای شهر و مسئله انتخاب شهردار شیراز،  خبرنگار "حافظ نیوز" با ”سید احمدرضا دستغیب“ رئیس شورای شهر به گفتگو نشست که در ادامه می خوانید:

•  در یکی از نطق های هفته های قبل به رقم ها وهزینه های شورای قبل در قبال افراد و گروه ها گفته بودید که در ادامه به بگم بگم های احمدی نژادی توصیف شد، اگر مدرک و سندی در این راستا دارید چرا آن را مطرح و رسانه ای نمی کنید تا قانون به آن ها رسیدگی کند؟
چیزی که من گفتم دلالت بر میل نبوده و دست درازی به اموال بیت المال نبوده است، حیف بوده و نه میل! همانطور که همان موقع نیز این مطلب را گفتم که اموال حیف شده است، امروز هم با اعداد و ارقام گفتم که شورای قبل ماده 17 را برای پنج ماه اول سال مبلغ پانصد وچهل وچهار میلیون ودویست ودوازده هزارتومان خرج کرده اید در حالی که بودجه ماده 17 برای یک سال پانصد وپنجاه میلیون تومان بوده است. ضمنا سیصد وهفتاد میلیون نیز جوایز خوش حسابی داده شده است سهمیه مدکور تا تاریخ چهارم شهریور به پایان رسیده است. این کار حیف است، میل نیست. چرا به خود اجازه داده سهمیه ماده 17 که برای کمک به بی بضاعتان، در راه ماندگان و مستضعفان در طی یک سال باید منظور شود را در مدت پنج ماه خرج کنند؟ انتخابات بوده و خرج شده است که رای بیاورند و این حرام و یک تخلف است، حالا هرچه نمی خواهند بر آن نام نهند که اهمیتی ندارد و این موضوع تخلف بر گردن هم شهرداری بوده است و هم شورای شهر. ان شاالله هفته های آینده چیزهای دیگری نیز خواهم گفت. به طور کلی این موضوع را می توان در سه نکته خلاصه کرد؛ یک اینکه باید در دوازده ماه هزینه می شد. دوم اینکه هزینه ها در پنج ماه نخست نشان از هزینه برای انتخابات بوده و برای کسب رای هزینه صورت گرفته است و سوم اینکه درست هم هزینه نشده است. بنده لیست ماده 17 را دارم که در این لیست نام افراد، گروه ها و نهاد ها آورده شده است، حال سوالم این است که برچه اساسی این هزینه ها صورت گرفته، برچه اساسی به این افراد، گروه ها و نهادها این مبالغ داده شده است؟ گویا هرکسی از در وارد شده است، به هرنحوی که دلشان خواسته است مبلغی را داده اند. اعتقاد من این است که باید ماده 17 در اختیار نهادهای تخصصی باشد مثل بهزیستی و کمیته امداد. باید تاکید کنم که این شورا با این قبیل رفتار مخالف است. در این میان حرکت هایی صورت گرفته که با آن ها نیز مخالف هستیم مثلا مسجد وحسینیه بسیار قابل احترام هستند اما همیشه متولی آن ها مردم بوده اند و با کمک آن ها اداره می شده است و هیچگاه اتفاق نیفتاده است که دولت و یا نهادهای حکومت مراسم عزاداری و هیئت ها را بچرخاند یا مساجد را اداره کنند، برای مثال همین مسجد عتیق را شهید آیت الله دستغیب به همراه مسجدی ها و مردم کمک کرده، پول جمع آوری نمودند و آن را ساختند. اگر ما بخواهیم از پول شهرداری که پول مردم است، مسجد وحسینیه بسازیم و هیئت ها را پول دهیم، دیگر چیزی برای شورا وشهرداری باقی نماند که بخواهیم برای مردم در جاهایی که باید هزینه کنیم.
درمورد برخورد با شورای قبل هم اینکه اختیار دار بوده اند و از اختیاراتشان بوده و دستشان نیز باز بوده است که هرگونه میخواستند هزینه کنند، من نمی گویم که کار غیرقانونی انجام داده اند و میلی در آن بوده است، می گویم که حیف شده است و چون مبنا و دستورالعمل نداشته است با آن مخالف هستیم.
•  دلیل اصلی عدم تایید عبدالحمید معافیان از سوی وزارت کشور چیست؟ آیا واقعا به دلیل بازنشستگی بوده است یا طبق مصاحبه آقای علی اکبری، نماینده شیراز در مجلس شورای اسلایم چیز دیگری بوده است؟ و اگر علت بازنشستگی معافیان بوده است، چرا تحقیقات لازم را قبل از معرفی به عنوان شهردار به وزارت کشور صورت نگرفته بود؟
طبق اعلامی که کتبا به ما شده عدم تایید ایشان بازنشستگی بوده است. پیرامون صحبت های آقای اکبری هم از خودشان باید بپرسید، ایشان نماینده مجلس هستند و در سطح بالاتری قرار دارند که  شاید اطلاعاتشان بیشتر باشد، البته ممکن است چیز دیگری هم باشد که من نمی دانم.
در زمان معرفی آقای معافیان طبق قانون بازنشستگی منعی وجود نداشته اما طبق نامه وزارت کشور و استنباط آن ها از استفساریه اخیر مجلس، ممنوعیتی وجود دارد و به ما نیز همین را اعلام کردند که ما نیز طبق همین نامه و با درخواست شخص آقای معافیان برای اینکه کار بیش از این عقب نیفتد، به سرعت فرد دیگری را انتخاب کردیم.
پایان قسمت نخست - گزارشگر: محمد صادقی
 
 
کد مطلب : ۱۷۹۹۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
زضا
feedback
Iran, Islamic Republic of
باسلام
کارکنان شهرداری شیراز گناهی ندارند که ملعبه بازیهای سیاسی شوند.اصلا چرا کارکنان شهرداری ارتقا پیدا نمیکنند؟
اگه یه سربازی بره خدمت ۲۰سال بمون تو نظام بعد از بیست سال کم کمش یه سرگرد شده. اما کارمند شهرداری تو سری خور جناحهای سیاسی است.
دیگه اینکه مگر در شهرداری قحط اارجل!
که از همه سرازیر میشن تو شهرداری.
کاش ۷۰درصد اعضای شورا از کارکنان شهرداری بودند.