۰
plusresetminus
معاون اجتماعی نیروی انتظامی فارس اعلام کرد

42 مرکز مشاوره در کلانتری های شیراز/ 70 درصد مصالحه در پرونده‌های مراکز مشاوره

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۱
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس گفت: مركز مشاوره فرماندهی انتظامی فارس با زيرمجموعه 42 دايره اجتماعی و مشاوره و مددكاری در کلانتری‌های استان فارس خدمات مشاوره‌ای و مددکاری ارائه می‌کنند.
42 مرکز مشاوره در کلانتری های شیراز/ 70 درصد مصالحه در پرونده‌های مراکز مشاوره
به گزارش "حافظ نیوز"، کاووس محمدی اظهار داشت: این مراکز در راستای اصل تقدم  پیشگیری بر درمان و باهدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بنیان نهاد خانواده، در دو نوبت صبح و عصر به‌صورت رایگان اقدام به ارائه خدمات مشاوره به عموم مردم و کارکنان نیروهای مسلح در زمینه‌های مختلف خانوادگی، ازدواج، تحصیلی، تربیتی، روان‌شناختی، مذهبی و حقوقی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه مشاوره پلیس بیانگر نگرش جامعه‌محوری نیروی انتظامی است و نتیجه کار این مراکز به نحو مستقیم و غیرمستقیم به تأمین امنیت در جامعه منجر خواهد شد، افزود:  این اقدام در نیروی انتظامی حرکتی مؤثر و درعین‌حال منحصربه‌فرد است؛ چراکه با پیشگیری اولیه و ثانویه نه‌تنها موجبات آرامش و امنیت خاطر مردم و خانواده‌ها را فراهم می‌آورد، بلکه به‌عنوان یک مرجع مطمئن و امن، امنیت را در جامعه حاکم می‌سازد.
این مسؤول تصریح کرد: حضور و مراجعه زیاد به این مراکز و کاهش محسوس پرونده‌های ارجاعی به مراجع قضایی و مصالحه بیش از 70 درصدی توسط مشاور در دوایر اجتماعی کلانتری‌ها، خود بهترین گواه اثرگذاری و کارآیی بالای این مراکز است.
محمدی بیان داشت: با توجه به درصد بالای مصالحه و کاهش بار قضایی پرونده‌ها، مشاوران و مددکاران کلانتری‌ها با نگاهی درمانگر به آسیب‌ها و مشکلات خانوادگی، اجتماعی و روانی، نقشی مثبت در تحقق احساس امنیت در جامعه ایفا می‌کنند.
وی اضافه کرد: در سال گذشته تعداد 17181 مورد خدمات مشاوره فردی در استان فارس توسط کارشناسان انجام شده است که 74.7 درصد از پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری به مصالحه منجر گردیده  و در شش‌ماهه نخست سال جاری نیز تعداد 8086 مورد خدمات مشاوره‌ای انجام که 77.7 درصد از پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری نیز به سازش ختم شده است.
کد مطلب : ۱۸۰۰۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما