چند عروسی و چند تشییع جنازه

مقدماتی جام جهانی 2018؛ شب سرنوشت

18 مهر 1396 ساعت 15:17

تا بامداد فردا تکلیف بسیاری از تیم های صعود کننده به جام جهانی 2018 روسیه مشخص خواهد شد.


به گزارش "حافظ نیوز"، عموم فوتبالدوستان نگران غیبت فوق ستاره هایی چون لیونل مسی و کریس رونالدو در روسیه هستند و بازی های مهم امشب و بامداد فردا تکلیف بسیاری از ابهامات را برطرف خواهد کرد. در ادامه، حساس ترین بازی های سراسر دنیا را بررسی خواهیم کرد.
 
گروه A:
 
هلند – سوئد / فرانسه – بلاروس
 
شاید خبر تلخ برای علاقمندان فوتبال حذف احتمالی هلند و ناکامی در رسیدن به روسیه باشد. امشب هلند باید در خانه با 7 گل سوئد را مغلوب کند تا راهی مرحله پلی آف شود که اتفاق بسیار دشواری به نظر می رسد.
 
 

 
 
در حال حاضر هلند با 16 امتیاز پشت سر سوئد 19 امتیازی در رده سوم قرار دارد و با توجه به قانون بازی های زیر نظر فیفا مبنی بر اهمیت تفاضل گل و گل زده، لاله های نارنجی ماموریتی غیرممکن را پیش رو دارند.
 
اما در سوی دیگر در این گروه فرانسه نیز میزبان بلاروس است. خروس ها در حال حاضر با 20 امتیاز صدرنشین هستند و یک پیروزی خانگی برابر بلاروس رده پنجمی حکم به صعود مستقیم آنها به روسیه خواهد داد اما همگان نگران تکرار اتفاقات بازی خانگی ماه قبل برابر لوگزامبورگ هستند.
 
گروه B:
پرتغال – سوییس
 
یاران کریستیانو رونالدو امشب در دیدار مرگ و زندگی باید در خانه از تیم قدرتمند سوییس پذیرایی کنند. در این گروه سوییس در حال حاضر با 27 امتیاز در صدر جدول قرار دارد اما پرتغال با 24 امتیاز در تعقیب این تیم است و کسب 3 امتیاز در دیدار خانگی به منزله صعود مستقیم رونالدو و همبازیانش به روسیه خواهد بود.
 
 

 
 
تفاضل فعلی پرتغال برتری قابل ملاحظه ای نسبت به سوییس دارد و از این حیث خیال این تیم راحت است که با برتری با هر نتیجه ای در خانه راهی روسیه خواهند شد.
 
بی شک بخش اعظمی از هواداران فوتبال علاقمند به حضور فوق ستاره ای مانند رونالدو در جام جهانی هستند و غیبت او بخشی از جذابیت مسابقات را کاهش خواهد داد.
 
گروه H:
یونان – جبل الطارق/ استونی – بوسنی
 
از این گروه صعود بلژیک با اقتدار به روسیه 2018 قطعی شده اما بوسنی در رویای حضور در مرحله پلی آف است.
 
 

 
 
در حال حاضر بوسنی با 14 امتیاز پشت سر یونان 16 امتیازی در رتبه سوم قرار دارد اما بازی بسیار آسان یونان در خانه برابر جبل الطارق باعث شده تا کابوس حذف بیش از همیشه به ستارگانی چون ادین ژکو و میرالم پیانیچ نزدیک باشد و به احتمال فراوان بوسنی حتی قادر به راهیابی به مرحله پلی آف نیز نخواهد بود.
 
آمریکای جنوبی:
 
پرو- کلمبیا/ برزیل-شیلی/ آرژانتین – اکواردور
 
اما شاید حساس ترین بازی های مرحله مقدماتی جام جهانی در جایی دور از اروپا و در قاره آمریکای جنوبی در جریان است.
 
حتی احتمال غیبت ستارگانی چون آگوئرو، دیبالا، ایگواین، ماسکرانو و ... در صدر آنها لیونل مسی در روسیه آزاردهنده است؛ اما آلبی سلسته در حال حاضر حداقل برای صعود مستقیم شرایط خیلی مساعدی ندارد.
 
 

 
 
آرژانتین 25 امتیازی در رتبه ششم امیدوار به کمک برزیل با پیروزی برابر شیلی 26 امتیازی و رقم خوردن تساوی در دیدار با کلمبیای 26 امتیازی برابر پروی 25 امتیازی است تا مستقیما راهی روسیه شود.
 
اما نکته امیدوارکننده برای تیم سامپائولی این است که آنها در صورت پیروزی برابر اکوادور حداقل راهی پلی آف خواهند شد؛ اما اگر این اتفاق رخ ندهد، شاید لیونل مسی بزرگترین غایب روسیه لقب گیرد.


کد مطلب: 18006

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18006/مقدماتی-جام-جهانی-2018-شب-سرنوشت

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir