۰
plusresetminus
استاندار فارس:

مدیریت نظارتی راهبردی همراه با دانش و آگاهی باعث ترفیع جایگاه استانداری

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵
استاندار فارس گفت: در نظام اداری و مدیریتی کشور، استانداری به‌عنوان نمایندگی عالی دولت دارای جایگاه ویژه و ممتازی است که همه کارگزاران این جایگاه بایستی با آگاهی و بینش و تسلط به علم روز مدیریت در حوزه‌های مختلف مجهز باشند.
مدیریت نظارتی راهبردی همراه با دانش و آگاهی باعث ترفیع جایگاه استانداری
به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، اسماعیل تبادار در دیدار با کارکنان استانداری اظهار داشت: مدیریت نظارتی راهبردی همراه با دانش و آگاهی باعث می‌شود تا جایگاه استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در میان سایر دستگاه‌های اجرایی معنای ویژه‌ای پیدا کند.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه مجموعه معاونان، مدیران و کارکنان استانداری اگر می‌خواهند جایگاه راهبری خود را محقق کنند باید مجهز به آگاهی و توانمندی باشند، افزود: سایر دستگاه‌های اجرایی استان باید احساس کنند استانداری به‌عنوان نماینده عالی دولت با تسلط و اشراف کامل بر حوزه‌های مختلف وظایف دستگاه‌های اجرایی و میزان عملکرد آنان را با دقت رصد کرده و خروجی کار را ارزیابی می‌کند. 
وی با بیان اینکه توسعه و حرکت رو به رشد استان در راستای تلاش و کارکرد مجموعه استانداری محقق می‌شود، گفت: باید با ایجاد فضای همدلی، همفکری و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در سطح استان دامنه فعالیت‌ها و رونق در تمام بخش‌ها شتاب گیرد.
 تبادار با تأکید بر اینکه آموزش و مجهز شدن کارکنان به دانش روز از اهم موضوعات است، تصریح کرد: موضوع آموزش کارکنان و تسلط بر دانش و تکنولوژی روز به‌عنوان اولویتی جدی موردتوجه مدیریت ارشد استان است.
استاندار فارس با اشاره به اینکه مدیریت و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی مهم‌ترین کارکرد استانداری است، اظهار داشت: باید ضمن حفظ کرامت همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها، ضعف احتمالی آن‌ها در خدمت به مردم شناسایی و مرتفع شود و نقاط قوت و برجسته نیز مورد تأکید، تشویق و حمایت قرار گیرد.
نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: مجموعه استانداری به محدودیت‌های اعتباری و تنگناهای موجود واقف است اما درعین‌حال، از دستگاه‌های اجرایی انتظار دارد از حداقل‌های موجود حداکثر بهره را ببرند.
وی تصریح کرد: استانداری باید بررسی کند که آیا دستگاه‌های اجرایی استان در حیطه مسئولیت‌هایشان به وظایف خود عمل می‌کنند یا نه و همین نظارت موجب تحرک و فعالیت بیشتر دستگاه‌های اجرایی می‌شود.
استاندار فارس با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر کارآفرینی و ایجاد زمینه رونق اقتصادی توصیه می‌کنند و رئیس‌جمهوری نیز به وزرا و استانداران به‌صورت مداوم تأکید می‌کنند که همه تلاش خود را برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی به کار گیرند، گفت: حداکثر همت و تلاش خود را برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در استان فارس به کار خواهیم گرفت. 
نماینده عالی دولت در استان فارس استفاده از آبیاری نوین را یکی از راهکارهای استفاده بهینه از آب در امر کشاورزی دانست و ابراز داشت:  دولت تسهیلاتی فراوانی ازجمله آبیاری نوین سالانه 70 هزار هکتار از اراضی در سطح استان را در راستای حمایت از کشاورزی استان در دستور کار قرار داده و برای اجرایی شدن آن‌ها درصد قابل‌ملاحظه‌ای تسهیلات بلاعوض پرداخت می کند.
گفتنی است در این دیدار تعدادی از کارکنان استانداری فارس به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.
کد مطلب : ۱۸۰۱۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما