در شیراز صورت گرفت؛

عقد تفاهم‌نامه وزارت تحقیقات و فناوری اندونزی با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام

19 مهر 1396 ساعت 11:29

تفاهم‌نامه همکاری در انتشارات علمی پژوهشی فی‌مابین وزارت تحقیقات، فناوری و آموزش عالی جمهوری اندونزی و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در شیراز امضاء شد.


به گزارش "حافظ نیوزنشست مشترک وزیر تحقیقات، فناوری و آموزش عالی جمهوری اندونزی و رایزن علمی ایران در جنوب شرق آسیا و امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (مرکز منطقه‌ای ISC شیراز) برگزار شد.
به گفته دست‌اندرکاران این تفاهم‌نامه، به دلیل اهمیت همکاری علمی فناوری منعکس‌شده در تفاهم‌نامه میان دولت جمهوری اندونزی و جمهوری اسلامی ایران در خصوص همکاری فناوری امضاء شده در سوم تیرماه 1393 در تهران و به دنبال تلاش برای استحکام و رشد همکاری موجود بین دو کشور در حوزه‌های علم و فناوری، به‌وسیله ایجاد ظرفیت بیشتر در راستای همکاری جهت انتشارات علمی پژوهشی بر اساس احترام و منافع دوجانبه مطابق قوانین و مقررات حاکم این تفاهم‌نامه به امضاء رسیده است.
ظرفین همچنین با تصدیق این موضوع که همکاری فوق منجر به رشد ارتباطات دوستانه موجود و همکاری اثربخش بین دو کشور می‌شود، اقدام به عقد این تفاهم‌نامه کردند.
در این جلسه اهداف دو طرف از امضای این تفاهم‌نامه تشویق همکاری و تبادل اطلاعات و تجربیات در مدیریت انتشارات علمی پژوهشی در حوزه‌های دارای منافع دوجانبه عنوان شد.
تشویق و تسهیل همکاری میان مؤسسات و سازمان‌های مرتبط با تحقیقات به‌منظور افزایش رؤیت‌پذیری مقالات علمی پژوهشی انتشارات علمی در سطح بین‌المللی و رشد و تبادل دانشمندان، متخصصان، اساتید و دانشجویان مؤسسات و سازمان‌های پژوهشی بین دو کشور از دیگر اهداف دو طرف ذکر شده است؛ علاوه بر این، دو طرف تمایل خود را برای ایجاد بستری مناسب برای همکاری علمی فی‌مابین اعلام می‌کنند.
ازجمله خدمات پایگاه استنادی جهان اسلام، می‌توان به تعیین نقاط قوت و ضعف دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی در سطوح ملی و بین‌المللی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و علمی اشاره کرد. پایگاه استنادی جهان اسلام که دفتر آن در شیراز مستقر است، تاکنون تفاهم‌نامه‌های متعددی با برخی از کشورهای اسلامی منعقد کرده و خدمات مختلفی ازجمله مشاوره و همکاری برای برگزاری کارگاه‌های ارتقاء جایگاه علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ایران و سایر کشورهای اسلامی ارائه می‌کند.
لازم به ذکر است که این پایگاه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1387 تأسیس‌ شده است.


کد مطلب: 18012

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18012/عقد-تفاهم-نامه-وزارت-تحقیقات-فناوری-اندونزی-پایگاه-استنادی-علوم-جهان-اسلام

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir