سید احمدرضا دستغیب رئیس شورای شهر در گفتگو با «حافظ نیوز» - قسمت دوم

شورای شهر شیراز و وزارت کشور دو تکلیف مجزا دارند، ما باید شهردار انتخاب و پیشنهاد دهیم و وزارت کشور باید صلاحیت گزینه پیشنهادی را بررسی کند/ هر دو نهاد به تکلیف خود عمل کردند/ درباره حقوق دریافتی من مطالب خلاف واقع طرح شده است

23 مهر 1396 ساعت 11:31

دستغیب گفت: ما یک وظیف داریم، وزارت کشور هم یک وظیفه دارد. وظیفه ما تعیین شهردار است و وظیفه وزارت بررسی و درصورت داشتن صلاحیت صدور حکم است که هر دو نهاد به تکلیف خود عمل کرده اند و امیدوارم به زودی حکم مذکور برای مهندس اسکندرپور صادر شود.


یرامون اتفاقات و حواشی شورای شهر و مسئله انتخاب شهردار شیراز،  خبرنگار "حافظ نیوز" با ”سید احمدرضا دستغیب“ رئیس شورای شهر به گفتگو نشست که در ادامه دومین قسمت از این مصاحبه را می خوانید:

•  با توجه به انتخاب آقای حیدر اسکندرپور به عنوان شهردار شیراز، آیا تحقیقات کامل در مورد ایشان صورت گرفته است که موردی و منعی نداشته باشند و هرچه زودتر حکم ایشان از وزارت کشور صادر شود؟

ایشان بازنشسته که نیستند و فکر نمی کنم که مورد خاصی داشته باشند. ما یک وظیف داریم، وزارت کشور هم یک وظیفه دارد. وظیفه ما تعیین شهردار است و وظیفه وزارت بررسی و درصورت داشتن صلاحیت صدور حکم است که هر دو نهاد به تکلیف خود عمل کرده اند و امیدوارم به زودی حکم مذکور برای مهندس اسکندرپور صادر شود.

•  در محافل مختلف و به ویژه در فضای مجازی بحث هایی درمورد شما و شرکت پشم شیشه ایران شده است، لطفا در این مورد توضیح بفرمایید.

بنده حدود یک سال قبل به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت پشم شیشه ایران منصوب شدم علی رقم اینکه شرکت های دیگری نیز در تهران و اصفهان به من پیشنهاد دادند که گفتم فقط موردی که در شیراز باشد، خواهم رفت. در این شرکت مشغول به کار بودیم تا اینکه یک ماه قبل مدیرعامل شرکت استعفا داد و من هم بانظر هیئت مدیره به سرپرستی شرکت منصوب شدم و ابلاغ من برای سرپرستی است و نه مدیر عاملی. مطلب دیگری که در این مورد هست اینکه سرپرستی من منع قانونی با شورای شهر ندارد چون طبق ماده 17 قانون شوراها، شورای شهر شغل محسوب نمی شود و حقوقی هم جز حق الجلسه نمی گیرد. نکته دیگری که وجود دارد اینکه مطرح شده است که حقوق من در آن جا بیست میلیون تومان است، در حالیکه یک چهارم این مبلغ حقوق من است و فیش آن نیز موجود می باشد و در این مورد دروغ گفته اند و حقوق بیست میلیون تومانی را به قاطعیت تکذیب می کنم.

•  در آخر نیز اگر صحبتی با رسانه های منتقد از جمله "حافظ نیوز" دارید، بفرمایید.

منتقد و رسانه منتقد خوب است و من نیز آدمی منتقد هستم ولی بی انصافی خوب نیست، دروغ خوب نیست. چقدر خوب می شد که کانال منتقد از من سوال می پرسید که این سرپرستی شرکت پشم شیشه منع قانونی دارد یا ندارد یا می پرسید که حقوق شما چقدر است، آنگاه من نیز جواب می دادم وشاید حل می شد، همچنین پاسخ من را نیز درج می کردند اما یک شبه مطالبی گفته می شود که ذهن مخاطب را مشغول می کند. درکل بخواهم بگویم دروغ خوب نیست و آدمی می بایست راست بگوید. حال نکته ای بگویم و آن اینکه تمام شوراهای قبل از دور اول تا دوره قبل ببینید که آن ها در کجاها کار می کردند هنگامی که در عضویت شورای شهر بودند، بعضی از آن ها در چند هیئت مدیره عضو بودند و حقوق می گرفتند حتی در شرکت های دولتی نیز حضور داشتند که منع قانونی نیز دارد اما آن زمان منعی نداشت اما الان برای من فقط منع دارد، خب من باید چیکار کنم. هم اکنون من سرپرست و عضو هیئت مدیره آن شرکت هستم و درخواست کرده ام که هرچه زودتر مدیرعامل شرکت را تعیین کنید. بنده کاندیدای مدیر عاملی این شرکت نیستم اما اگر هیئت مدیره من را برای مدیر عاملی انتخاب کند، خواهم پذیرفت. چه ارتباطی باهم دارد، یک نفر هم می تواند مدیر عامل یک شرکت کوچک باشد و هم به امورات شورا نیز رسیدگی کند ضمن اینکه بنده در هیچ یک از کمیسیون های شورای شهر عضو نیستم و در حال مدیریت شورا هستم هم چنین درکنار آن با کار در شرکت پشم شیشه زندگی خود را اداره می کنم.
 


کد مطلب: 18026

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/18026/شورای-شهر-شیراز-وزارت-کشور-دو-تکلیف-مجزا-باید-شهردار-انتخاب-پیشنهاد-دهیم-صلاحیت-گزینه-پیشنهادی-بررسی-کند-نهاد-خود-عمل-کردند-درباره-حقوق-دریافتی-مطالب-خلاف-واقع-طرح-شده

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir